Katt allergivänlig

Concett

Trådstartare
Jag vill köpa katt men personalar allergi mot bondkatter och norsk skogskatter.
Jag vill ha pälskatt. har ni tips åt mig?
 
De katter som många allergiker tål är Sibirisk katt (Finns även som maskad variant men heter då Neva Masquerade). Det är absolut inte säkert att man tål dem utan det är något man får prova innan man köper den i så fall. Brukar finnas testhem eller så får man åka till en uppfödare och umgås med dessa katter.

Finns även andra katter som villa allergiker sägs tåla ibland. Jag har hört om Birma och Ragdoll men det har jag inga bevis för.
 
De katter som många allergiker tål är Sibirisk katt (Finns även som maskad variant men heter då Neva Masquerade). Det är absolut inte säkert att man tål dem utan det är något man får prova innan man köper den i så fall. Brukar finnas testhem eller så får man åka till en uppfödare och umgås med dessa katter.

Finns även andra katter som villa allergiker sägs tåla ibland. Jag har hört om Birma och Ragdoll men det har jag inga bevis för.
Vad kostar sibirisk kattungar? jag bo i finspång.
 
Men det är väldigt individuellt vilka katter man tål, även på individnivå så se till att testa så det verkligen fungerar.
 
Det går inte att säga vilka raser en allergiker tål. Allergi verkar vara mot enskilda katter, inte raser. En person som är allergisk mot en bondkatt kanske inte är det mot en annan bondkatt.
 
Men det är inte säkert att din personal tål den heller. Personalen behöver umgås med katten för att se om allergin bryter ut. Om den gör det, var ska du göra av katten då?
 
Men det är inte säkert att din personal tål den heller. Personalen behöver umgås med katten för att se om allergin bryter ut. Om den gör det, var ska du göra av katten då?
personal kan inne bara 1 stund sen ut från min lägenhet. jag behålla katt.
 
Jag tror att du måste fråga personalen först. Eller försöka byta personal till någon som inte är allergisk.
 
:)

Ja, forumet är ett härligt ställe. Här finns alltid någon att prata med.

Jag undrar om du pratar teckenspråk i vanliga fall?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
11
· Visningar
734
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp