Katt - könsmogenhet

astronaut

Trådstartare
Manson har börjar jama så hiskeligt mycket nu de senaste dagarna. Han blir ju 6 mån nu den 3e Mars o har en fråga:

Jag vet ju att honkatter jamar i princip hela tiden när de löper, men är hankatter speciellt jamiga när de blir könsmogna?


Herr Manson o Dam Tussie ska ju kastreras i början av Mars (de bor inte tillsammans nu) och om jag ska iväg och blir borta längre dagar (vilket kanske inte kommer ske nu, men vill bara försäkra mig) hur lång tid efter kastreringen kan man låta dom bo tillsammans igen utan att Mansons eller Tussies "sår" inte gör ont?
 
Sv: Katt - könsmogenhet

Såret på hanen är läkt på några dagar, på honan kan det ta upp till 10 dgr beroende på sårstorlek. Är båda kastrerade kan du sätta ihop dom efter 2 v i alla fall, tidigare om honans sår ser bra och läkt ut. Ska du kastrera hanen först så bör du vänta minst 3 v innan du sätter ihop dom, det finns hanar som blivit pappa trots att dom varit kastrerade just för att smårackarna funnits kvar några veckor.
 
Sv: Katt - könsmogenhet

Manson har börjar jama så hiskeligt mycket nu de senaste dagarna. Han blir ju 6 mån nu den 3e Mars o har en fråga:

Jag vet ju att honkatter jamar i princip hela tiden när de löper, men är hankatter speciellt jamiga när de blir könsmogna?


Herr Manson o Dam Tussie ska ju kastreras i början av Mars (de bor inte tillsammans nu) och om jag ska iväg och blir borta längre dagar (vilket kanske inte kommer ske nu, men vill bara försäkra mig) hur lång tid efter kastreringen kan man låta dom bo tillsammans igen utan att Mansons eller Tussies "sår" inte gör ont?

Min hane blev inte speciellt jamig, men talade om att han blivit könsmogen vid 5 månader genom att börja kissa på en skinnpall.:o
Så det blev kastrering direkt.
Innan var han alltid rumsren och efter kastreringen också.:love:

R.I.P älskade Gustav.
 

Liknande trådar

Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 458
Senast: Lhas
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 652
Katthälsa Behöver lite klok input och hjälp nu. För en vecka sedan köpte vi en 4-årig kastrerad honkatt från ett katthem. Första veckan har gått...
Svar
11
· Visningar
4 306
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 848
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp