Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, som människa som katt? Glittret satt på 2 minuter efter stora ansträngningar att sätta på det...

Slav bortskänkes gratis på Blocket, byte kan också tänkas. 😾🤬

20191224_170825.jpg
 
Ingen julbild i den bemärkelsen förutom att den är tagen på julaftonsmorgonen :)

Min älskade kattfarbror som kom till mig som en försenad julklapp för snart två år sedan.
Han har haft otur i livet. Han dumpades utomhus i en transportbur när hans dåvarande ägare plötsligt bestämde sig för att resa utomlands, som tur var hittades han snabbt och blev omhändertagen av djurskyddet. Han satt därefter på katthemmet i nästan ett år eftersom det blev en utdragen process med den dåvarande ägaren som krävde att få tillbaka honom när hon kom hem från sin resa.

När jag fick hem honom var han stundtals väldigt aggressiv. Han kunde flyga på mig på nätterna och bita mig i armar och ben så att jag fick ett minst sagt brutalt uppvaknande. Han gav sig även på gästerna om han ansåg att de på något sätt hade stört honom, det var lite som att leva med en bomb som då och då briserade.

Idag har han lugnat ner sig och är världens goaste! Han sover bredvid mig varje natt, går med mig överallt och älskar när vi får gäster så att han kan gå runt till alla och kräva uppmärksamhet. Han är älskad från nos till svanstipp av både mig och min omgivning ♥️

IMG_20191224_083127.jpg
 
Ingen julbild i den bemärkelsen förutom att den är tagen på julaftonsmorgonen :)

Min älskade kattfarbror som kom till mig som en försenad julklapp för snart två år sedan.
Han har haft otur i livet. Han dumpades utomhus i en transportbur när hans dåvarande ägare plötsligt bestämde sig för att resa utomlands, som tur var hittades han snabbt och blev omhändertagen av djurskyddet. Han satt därefter på katthemmet i nästan ett år eftersom det blev en utdragen process med den dåvarande ägaren som krävde att få tillbaka honom när hon kom hem från sin resa.

När jag fick hem honom var han stundtals väldigt aggressiv. Han kunde flyga på mig på nätterna och bita mig i armar och ben så att jag fick ett minst sagt brutalt uppvaknande. Han gav sig även på gästerna om han ansåg att de på något sätt hade stört honom, det var lite som att leva med en bomb som då och då briserade.

Idag har han lugnat ner sig och är världens goaste! Han sover bredvid mig varje natt, går med mig överallt och älskar när vi får gäster så att han kan gå runt till alla och kräva uppmärksamhet. Han är älskad från nos till svanstipp av både mig och min omgivning ♥

Visa bifogad fil 42663
Vilken tur i oturen att han hamnade hos dig och vilken jävla idiot till förra ägare!
 
Älva har haft en lite jobbig jul. Vi har varit hemma hos mamma, som har en 14 veckor gammal kattunge, Eskil. Älva och Eskil har inte varit bästa vänner, utan Eskil har morrat och fräst och då morrar och väser Älva tillbaka. Då blir Älva ledsen och går undan till mitt sovrum.
Först idag har de vågat sig nära varandra på riktigt. Om de bara kunde få ett par dagar till så skulle de ha så roligt tillsammans, men Älva och jag ska åka hem om någon timme. 😅

IMG_20191225_140446.jpg
 
Vilken tur i oturen att han hamnade hos dig och vilken jävla idiot till förra ägare!
Ja det tycker jag också! Hon var psykiskt sjuk och när hon förlorade ägandeskapet över honom började hon trakassera och hota personalen på djurhemmet. De hade bekymmer med att hitta en ny ägare i och med att de inte vågade annonsera ut honom så länge hon betedde sig på det sättet och han var ju inte heller någon enkel katt som kunde bo hos vem som helst.

Idag är han hur trygg som helst men jag har fått mig några bett på vägen av kattskrället 😅😍

FB_IMG_1577305416828.jpg
 
Ja det tycker jag också! Hon var psykiskt sjuk och när hon förlorade ägandeskapet över honom började hon trakassera och hota personalen på djurhemmet. De hade bekymmer med att hitta en ny ägare i och med att de inte vågade annonsera ut honom så länge hon betedde sig på det sättet och han var ju inte heller någon enkel katt som kunde bo hos vem som helst.

Idag är han hur trygg som helst men jag har fått mig några bett på vägen av kattskrället 😅😍

Visa bifogad fil 42719
Skönt att han har det så gottigt nu och njuter av livet :heart
 
Hämtade hem en ny lurvig liten familjemedlem i lördags :love: Han har snabbt nästlat sig in i hjärtat hos både mig och sambon!
När han inte klättrar på allt som går att klättra på, hänger i gardinerna eller jagar pynt i julgranen ligger han tätt intill någon av oss och sover sött... :love:

312730C9-13F7-4CA3-85CF-C07D80A9F56C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
40 350
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 638
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
919
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp