Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veterinären ringde. Dom hade hittat massor med bakterier, och sannolikheten är hög att dom finns pga en tumör. Dom skulle testa lite till(färga celler?) men som jag fattade det var det mer för att se vilken sorts tumör snarare än se om det finns en. Min nallebjörn. Fyra år liksom.
Tummar, tår och tassar hålls här. :heart
 
Veterinären ringde. Dom hade hittat massor med bakterier, och sannolikheten är hög att dom finns pga en tumör. Dom skulle testa lite till(färga celler?) men som jag fattade det var det mer för att se vilken sorts tumör snarare än se om det finns en. Min nallebjörn. Fyra år liksom.

Vi håller tummar, tassar och tår för honom (särbon hälsar också, Sauron är hans favorit) :heart
 
Veterinären ringde. Dom hade hittat massor med bakterier, och sannolikheten är hög att dom finns pga en tumör. Dom skulle testa lite till(färga celler?) men som jag fattade det var det mer för att se vilken sorts tumör snarare än se om det finns en. Min nallebjörn. Fyra år liksom.
Vi håller också tummar och tassar :(
 
Usch, håller tummarna för att den inte är elakartad :( Min tjockis hade ju också en tumör som efter mycket om och men konstaterades som godartad, jag hoppas att ni har samma tur.

Håller tummarna för att det kommer så du slipper projektet att hitta det på annat håll!

Och håller alla tummar och tassar för er @Linta :heart

Men nej! :cry: Vi håller tassar och tummar och tår för er! :heart

Kramar till dig @Linta och din fina nallebjörn :heart :heart

Tummar, tår och tassar hålls här. :heart

Vi håller tummar, tassar och tår för honom (särbon hälsar också, Sauron är hans favorit) :heart

Vi håller också tummar och tassar :(
Tack snälla :heart tror vi ska gå ut i snön och leka lite idag. Han älskar snö :)
 
Nej, inget paket idag heller. Spenderade en timma i telefonkö och pratade med en snubbe som inte hade någon aning. "Det är svårt att veta när det skickats fram och tillbaka så mycket" :meh: Nu verkar de inte ens veta var det är ens, trots att det igår skulle vara påväg till mitt ombud för fjärde gången. "Försenat" är all info jag kan få :turd: Så jag får lägga några timmar på att åka till en djurklinik, jag som var så dum att jag trodde att det skulle räcka att beställa ny mat 3 veckor innan jag behövde den.

Aja, för att hålla mig till ämnet (;)) kan jag säga att det först är på sista tiden som det känns som M verkligen har landat här hemma. Han är harmonisk, jättegosig och bara trevlig liksom. Jag vill inte ens tänka på vad han varit utsatt för tidigare under livet så jag är inte förvånad över att det tagit tid. Han har fortfarande sina problem, men jag har i princip bestämt mig för att om det tillkommer något mer stort/något blir värre så får han somna in. Han är gammal (10 år på papper, men förmodligen betydligt äldre än så) och han avskyr veterinärer och mediciner och allt sånt och blir så himla olycklig av det. Dessutom finns det inte mycket mer att göra, sista veterinären vi var hos trodde att tarmarna är skadade av för lång tids svält och parasiter.. Nu får han hänga med så länge han är glad och mår bra :heart
 
Idag fick Moses post. Jag tyckte lite synd om brevbäraren som måste undrat vem fasen Misse Moses är :rofl:
IMG_2920.JPG
 
Söndagen var ju okej men nu är det måndag och ja måndagar är ju så att säga måndagar :crazy:
Pälsfröken funderar på att flytta, just nu är hon någonstans jag vet i tusan var och ska inte kolla efter Hon är inte nöjd med morgonbestyren riktigt.
En hårboll hade kommit upp i natt och en del hamnade i klösträdet så hon hade fått i pälsen men nu är hon badad och ren, vatten är skoj om inte betjänten får för sig att bestämma att det ska badas för att det behövs. Däremot bada och leka med vatten på skoj är en annan sak.
 
Lilla herrn surar på mig och vill att min mamma och yngsta syster ska hälsa på igen, de hade ju med sig både lyxblötmat och godis senast :d Hemska matte har bara gett en portion blötmat de senaste två veckorna och det är ju skandal! Det faktum att han lämnar allt utom såsen är ju en petitess och räknas inte enligt herrn :p Har blivit fullständigt utjamad och blängd på då jag öppnade skåpet med hans mat i och ingen blötmat(läs: sås) ställdes fram :rofl:
 
Hur sjutton kan en korthårig burma utan underull håra så mycket? :confused: Måste tvätta en av hennes bäddar och det syntes bara lite grönt mellan det bruna. Rollade den grundligt och såg väl ok ut. Nu är den tvättad (och direkt smugglad upp i lägenheten :grin:) men nog fasiken är det fortfarande hår kvar. Måste verkligen rengöra maskinen ordentligt ikväll! :angel:

Glömde tyvärr att kolla efter @Miks skumtvättlappar.
 
7925803D-C06A-491E-A9B9-2B495B48D3CA.jpeg
Vår lilla kissemiss börjar nästan se helt normal ut:bump:
Helt otroligt vad mycket som hänt senaste veckan bara. Han håller huvudet rakt nästan hela tiden nu och balansen är så mycket bättre :love:
Nu är det någon som verkligen längtar att få gå ut (och vi också, jösses vad han kan skrika :arghh:)
 
Allt som går att leka med vill Älva stoppa i munnen och gå iväg med. Ofta lägger hon det sedan i min (förlåt, hennes) säng, men ibland hamnar det i matskålen eller på annan valfri plats. Det är rätt så gulligt, särskilt när hon tar något som är lite för stort så att hon måste gå bredbent för att inte snubbla, eller när hon grabbar tag i kaninsvansen och får en luddig mustasch. :love:
 
Uscha har hittat det perfekta sättet att väcka matte så fort jag inte ligger ordentligt, hon hoppar upp i bokhyllan och jamar lite försynt med tonläget : matte jag sitter i bokhyllan och jag kanske tänker putta ner något om du inte vaknar :sneaky: Jag är lättväckt och vaknar på stört, lägger mig ordentligt enligt katt, då kommer hon och kurrar och burrar ner sig och somnar tills jag flyttat på mig och det hela börjar om igen:crazy:
I natt väckte hon mig 7 gånger, inte lätt att sova när armen är skadad och man inte kan ligga ordentligt samtidigt som katten blir missnöjd. i morse var vi halvdöda båda två:grin:

Jag älskar min katt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 530
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 131
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 816
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
27 914
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp