Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älva är 17 veckor idag och väger nu mer än vad Luna gjorde vid ett halvårs ålder... :eek: Luna var ju alltid liten och tunn, men riktigt hur liten och tunn hon faktiskt var inser jag först nu när jag har en normalstor skogisbebis.

Lilla Lunarstorm. Usch vad jag saknar henne. :heartcry: Slutar det någonsin göra ont?
 
Älva är 17 veckor idag och väger nu mer än vad Luna gjorde vid ett halvårs ålder... :eek: Luna var ju alltid liten och tunn, men riktigt hur liten och tunn hon faktiskt var inser jag först nu när jag har en normalstor skogisbebis.

Lilla Lunarstorm. Usch vad jag saknar henne. :heartcry: Slutar det någonsin göra ont?

Nej, det gör ju inte det. Men smärtan dämpas med tiden. Tassa är fortfarande ett stort hål för mig men katterna innan är mer som gropar. De finns alltid i mitt hjärta och är alla djupt saknade :heart
 
Pälsfröken har varit ute på balkongen 2 gånger idag a´ 5 minuter så nu kanske det finns ordentligt hopp om lite vår och en stundande sommar. :banana: Flera gånger har hon tidigare stuckit ut nosen och backat inåt snabbt igen eller möjligtvis gått ut och vänt efter några steg.
 
Jag väntar nu på att helvetet ska frysa till is då något extremt har hänt! :eek: Lilla herrn har ätit kött och jamade efter mer, chocken är rejält stor! :eek: Fick ett infall och testade en "ny" sort som fanns i styckförpackning då jag hade för mkt andra saker för att köpa en stor förpackning.
Herrn hälsar att Gourmet perle duo lax&vitfisk är smaskens :d Hoppas att detta betyder han på sikt även börjar äta annat kött också(hoppet är det sista som lämnar en) :) om inte så får jag köra en hård förhandling vid kommande lönesamtal så jag har råd med hans nya, dyra vanor.:cautious:
 
Min har bestämt att det är dags för nytt blötfoder.
Tack för det när jag har typ 35st påsar kvar av det gamla.
Och nu börjar jag få slut på ideer.
Mjau har vi kört, sheba, royal canin, bozita, och four nåt
 
Pälsfröken tyckte det var intressant att smaka på en bit kött som jag "tappade" när jag skar iordning en bit av en karré som jag ska ha till mig själv. Jag går i väntans tider att blötmaten inte ska duga snart men har laddat med godkänd (tidigare iaf. :o) mat som står och väntar men den hon har nu verkar fungera längre än jag trodde. :)
 
Som kompensation för att behöva stå ut med min systers katt i tre dagar och ligga inlåst i ett sovrum så snodde jag med mig lite av Bosses torrisar. Han äter något speciellt artrosfoder från Hills som är det godaste Nikita vet. Extra hög fetthalt. Hon skulle se ut som en brun boll om hon fick mer än en liten smakbit ibland! :D

Men ååååh vad hon njuter av att vara hemma igen. Goset. :heart
 
Älvas tassar är lite röda och lite flagnande, upptäckte jag idag. Ena tån har också en vit liten fläck. Hon verkar inte ha ont.
Vad gör jag? Byter kattsand? (Köpte en Ever Clean som tyvärr var parfymerad som hon har gått på.) Tass-salva? Veterinär? Help!
 

Bifogade filer

  • IMG_1874.JPG
    IMG_1874.JPG
    187 KB · Visningar: 45
Älvas tassar är lite röda och lite flagnande, upptäckte jag idag. Ena tån har också en vit liten fläck. Hon verkar inte ha ont.
Vad gör jag? Byter kattsand? (Köpte en Ever Clean som tyvärr var parfymerad som hon har gått på.) Tass-salva? Veterinär? Help!
Och en bild som tydligare visar storlek/placering av den vita fläcken.
 

Bifogade filer

  • IMG_1871.JPG
    IMG_1871.JPG
    134,6 KB · Visningar: 43
Älvas tassar är lite röda och lite flagnande, upptäckte jag idag. Ena tån har också en vit liten fläck. Hon verkar inte ha ont.
Vad gör jag? Byter kattsand? (Köpte en Ever Clean som tyvärr var parfymerad som hon har gått på.) Tass-salva? Veterinär? Help!

Jag antar du har henne försäkrad. Jag har Agria och där kan man ringa en vet gratis för att fråga. Om du har en vet du har tagit henne till redan så kanske du bara kan ringa och stämma av med hen? Ett förslag: Googla inte runt på nätet.

Jag förstår att du är orolig särskilt med tanke på lilla Luna, men om det är någonting så är det med största sannolikhet en bagatell. Men för att lugna ner dig själv så ring en vet. Salva skulle jag undvika först i alla fall om du inte vill sätta på henne tratt kommer den att slickas av direkt. Låter osannolikt att parfymerad sand skulle skapa en allergisk reaktion.
 
Jag antar du har henne försäkrad. Jag har Agria och där kan man ringa en vet gratis för att fråga. Om du har en vet du har tagit henne till redan så kanske du bara kan ringa och stämma av med hen? Ett förslag: Googla inte runt på nätet.

Jag förstår att du är orolig särskilt med tanke på lilla Luna, men om det är någonting så är det med största sannolikhet en bagatell. Men för att lugna ner dig själv så ring en vet. Salva skulle jag undvika först i alla fall om du inte vill sätta på henne tratt kommer den att slickas av direkt. Låter osannolikt att parfymerad sand skulle skapa en allergisk reaktion.
Tack för ditt svar. :heart

Å ja, hon är försäkrad. Väldigt, väldigt försäkrad! Jag tror att mitt försäkringsbolag erbjuder ett sånt där besök över nätet, om jag inte minns fel. Tack för påminnelsen, det ska jag kolla upp för framtiden!

Jag gjorde som så att jag cyklade förbi en veterinärstation och visade bilder på tassarna i receptionen för att få tips på hur jag skulle gå till väga. Jag blev rekommenderad en salva som ska strykas på 1-2 ggr dagligen. (Jag tänkte stryka på det när hon vilar, så ska hon förhoppningsvis inte slicka bort det.) Har det inte blivit bättre om tre veckor så tyckte hon att jag skulle boka tid så att en veterinär kunde undersöka henne. Mycket trevligt bemötande!

Jag har också, för säkerhets skull, köpt hem oparfymerad kattsand.

Men ja, jag blir ju väldigt hypokondrisk över lilla kisen, vilket ju såklart stärks ännu mer med tanke på Lunas sjukdomshistoria. Minsta lilla grej sätter ju hjärnan på högvarv... :down:
 
Tja, nya kattsanden blev ju godkänd i alla fall. Jag tog mig friheten att tömma en av lådorna och tvätta ur den. När jag ställt tillbaka den på sin rätta plats och höll på att skopa i ny sand så avbröt Älva mig i mitt arbete, eftersom hon blev akut kissnödig när hon såg mig jobba. O_o

Notera att hon alltså hade en annan låda att gå till under hela denna processen...
 
Tja, nya kattsanden blev ju godkänd i alla fall. Jag tog mig friheten att tömma en av lådorna och tvätta ur den. När jag ställt tillbaka den på sin rätta plats och höll på att skopa i ny sand så avbröt Älva mig i mitt arbete, eftersom hon blev akut kissnödig när hon såg mig jobba. O_o

Notera att hon alltså hade en annan låda att gå till under hela denna processen...

Vad skönt att hon ville inviga den, håller tummarna att det blir bättre av nya sanden. :heart
 
Jaha, det här var inte min ljusaste idé. Nu matstrejkar Nikita och vägrar äta något annat än Bosses torrisar :meh:
Aj ajj, Pälsfröken hälsar att det var gott med blötmat och rent kött till frukost idag. :bump:
Jag har lite hon ska få senare men jag tror att gränsen kan bli nådd för idag men testa kan jag ju.
 
Aj ajj, Pälsfröken hälsar att det var gott med blötmat och rent kött till frukost idag. :bump:
Jag har lite hon ska få senare men jag tror att gränsen kan bli nådd för idag men testa kan jag ju.
Det gick i lite mera kött :banana: och en halv bulle mush ( gav bara halv för att magen inte ska strejka då det var ben i köttet med) och sen har hon fått blötmat som hon noggrant sorterat ut gelen från och vattnet som jag hade på extra så resten får hon peta med i natt.
 
Nikita matstrejkar fortfarande. :arghh: Jag har fått i henne lite torrisar men det är blötmaten hon ska äta! Jag vet att hon åt oxkött Sheba i Stockholm, men det verkar inte finnas att beställa från zooplus. Hon verkar tröttna på en slags mat, funderar på att försöka få tag på lite Whiskas och se om hon kan tänka sig det innan jag köper en låda. Naturligtvis kommer hon att äta det med god aptit och sedan stenvägra när lådan kommit hem. Förbaskade katt. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 528
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 131
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 814
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
27 912
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Hat
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp