Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Floki tycker jag är en hemsk människa (igen) som ignorerar honom för att skriva på en dum rapport och han får inte stjäla kyckling från renset på tallriken :cry: Dock vet jag det bara är från min tallrik det är gott, lägger jag en bit kyckling i hans matskål tycker han det är usch och tvi :yuck:
Du vet väl att all mat ska intas sida vid sida och ätas från samma tallrik. Mat som förs från din tallrik till kattmatskål är "usch, äcklig, inte samma!!!" Äta ska man göra ihop :laugh:
 
Har inte läst i kapp tråden alls, men pri har ett märkligt utslag/utbuktnad vid ena ögat. Ser ut som en mini fettknöl, ska se om jag får en bild på det.
Häromdagen var det en skorpa på som jag petade bort, någon idé om vad det kan vara?

Kommer bild strax, om hon samarbetar
Min katt har något liknande vid ena ögat. Men den är inte så liten. Det är en vätskefylld cysta och ibland går den sönder lite och läcker lite vätska och det blir en liten skorpa. Den gör inte ont, man kan pilla på den utan problem, den kliar inte och hon har haft den i evigheter = ofarlig. Började som en liten prick för att sedan växa.
Vet har tittat på den och tycker att den är problemfri. Det finns ingen mening med att försöka ta bort den.
 
Du vet väl att all mat ska intas sida vid sida och ätas från samma tallrik. Mat som förs från din tallrik till kattmatskål är "usch, äcklig, inte samma!!!" Äta ska man göra ihop :laugh:
Men ja! Och får en inte äta från tallriken så ska en åtminstone få ha svansen på tallriken hälsar Molle :angel:

Och mammas gamla katt ville typ alltid äta från tallriken men fick inte det förrän hennes sista dag i livet. Hon var så nöjd den gamla tanten :heart
 
@MidnightSoul Hur har det gått med din kise? :heart
Har hämtat ut honom idag. Försäkringen har betalat sig själv ett par ggr vid det här laget.
Första han gjorde var å pissa när vi kom hem, en helt okej fläck.
Verkar pigg å så. Får se hur det blir med maten tydligen ätit dåligt på sjukhuset.
Ska spana in vattenfontän till honom. Såg en som såg bra ut i kattshoppingtråden har jag för mig.
Låter om honom när han sov i början här men har antagligen inte sovit nå bra på sjukhuset heller.
Skränet livet ur mig när han hoppar runt med tratten.
47214286-4B56-4201-AC92-1FE524B955CA.jpeg
 
Men ja! Och får en inte äta från tallriken så ska en åtminstone få ha svansen på tallriken hälsar Molle :angel:

Och mammas gamla katt ville typ alltid äta från tallriken men fick inte det förrän hennes sista dag i livet. Hon var så nöjd den gamla tanten :heart
Svansar är mycket användbara :idea: :angel: Molle är inte dum...

Min katt är gammal och lite sjuklig vilket ger mig den perfekta ursäkten att skämma bort henne. För vem vet hur länge till jag får behålla henne? Så ibland får hon äta från tallriken när matte ätit färdigt. Med tallriken på bordet och i knät på matte som låtsasäter lite grand, allt för autenticiteten. :o Katt mycket nöjd. Matte lycklig. Nu samlar vi på fina minnen.
 
Min katt är gammal och lite sjuklig vilket ger mig den perfekta ursäkten att skämma bort henne. För vem vet hur länge till jag får behålla henne? Så ibland får hon äta från tallriken när matte ätit färdigt. Med tallriken på bordet och i knät på matte som låtsasäter lite grand, allt för autenticiteten. :o Katt mycket nöjd. Matte lycklig. Nu samlar vi på fina minnen.
Jag hoppas hon får vara med länge så ni kan samla många fina minnen! Och jag tycker matte låter som en väldigt bra matte :heart
 
Om jag ser ett hårstrå (mänskligt) i maten är det :yuck: och allting slängs, även om det är mitt eget hår så nej, usch. Däremot när det är små bruna silkiga Nikitahår så blir det en axelryckning och jag fortsätter äta. Nikita har inte kräkts upp några hårbollar ännu och inte jag heller så det är uppenbarligen inte till skada för någon av oss.
 
Min katt har något liknande vid ena ögat. Men den är inte så liten. Det är en vätskefylld cysta och ibland går den sönder lite och läcker lite vätska och det blir en liten skorpa. Den gör inte ont, man kan pilla på den utan problem, den kliar inte och hon har haft den i evigheter = ofarlig. Började som en liten prick för att sedan växa.
Vet har tittat på den och tycker att den är problemfri. Det finns ingen mening med att försöka ta bort den.

Låter som exakt det pri har!
 
Det kan mycket väl vara samma. Det började med en liten hårlös kula som sen växte. Den är nu ca 1 cm i diameter och slutade växa för länge sen. Ungefär samma ställe vid ögat som på din katt. Hur gammal är din katt? Tror att min var kanske 11-12 år när det började. Vi var först rädda att det kunde vara cancer men lyckligtvis var det inte så. Det finns ju många sorters tumörer, allt är inte cancer. Hoppas att det din katt fått också är ofarligt! Tycker att det låter så :) Men rådfråga din veterinär för säkerhets skull.
 
Det kan mycket väl vara samma. Det började med en liten hårlös kula som sen växte. Den är nu ca 1 cm i diameter och slutade växa för länge sen. Ungefär samma ställe vid ögat som på din katt. Hur gammal är din katt? Tror att min var kanske 11-12 år när det började. Vi var först rädda att det kunde vara cancer men lyckligtvis var det inte så. Det finns ju många sorters tumörer, allt är inte cancer. Hoppas att det din katt fått också är ofarligt! Tycker att det låter så :) Men rådfråga din veterinär för säkerhets skull.

Min har nyss fyllt fyra, upptäckte den för ett halvårs sedan och har inte växt sedan dess. Ska kontakta min vet om det, lyckades ta några fler bilder i olika vinklar så ska skicka över dom med så får vi se om hon vill göra en biopsi eller avvakta. Som sagt katten är helt obekymrad, verkar mest tycka det är mysigt att bli gullad med. I hennes värld är bästa som finns att pilla sömngrus ur ögonen :love:
 
Så, då var Missia utan huggisar. Veterinären var tvungen att plocka de sista igår. Det var tuffare för henne den här gången men hon börjar piggna på sig nu iaf. Det är lite jobbigt att äta (förmodligen för att det gör ont) men Dreamies funkar så då får hon det. Hysteriska matte har också ställt fram två extra vattenskålar på olika ställen och ett fat med skalade räkor... :cautious: Blötmat och torrisar finns givetvis som vanligt. Metacamen gör sig jobb iaf, hon var tydligt påverkad innan hon fick dagens dos.
 
Min har nyss fyllt fyra, upptäckte den för ett halvårs sedan och har inte växt sedan dess. Ska kontakta min vet om det, lyckades ta några fler bilder i olika vinklar så ska skicka över dom med så får vi se om hon vill göra en biopsi eller avvakta. Som sagt katten är helt obekymrad, verkar mest tycka det är mysigt att bli gullad med. I hennes värld är bästa som finns att pilla sömngrus ur ögonen :love:
Skönt, det verkar vara samma ofarliga variant :) Du kan väl berätta hur det går?
Jag undrar om det finns någon speciell anledning till att det sitter vid ögat? Din veterinär kanske vet mer? Blir ju nyfiken!
Det KAN ju vara en liten fettknöl, man vet ju aldrig
 
Skönt, det verkar vara samma ofarliga variant :) Du kan väl berätta hur det går?
Jag undrar om det finns någon speciell anledning till att det sitter vid ögat? Din veterinär kanske vet mer? Blir ju nyfiken!
Det KAN ju vara en liten fettknöl, man vet ju aldrig
Absolut ska hålla dig uppdaterad! Ska ställa dina frågor med då jag själv blev nyfiken nu :p
 
Älva och jag tar oss en liten kvällspromenad. Hon hade lurat under en buske en stund när jag bar bort henne till trädet vid dammen. Där klättrar hon till önskad plats och sitter och tar in omgivningen. Jag noterar att hon har något som fastnat mellan selen och benet. Lyckas plocka fram ett halvt träd från under hennes armhåla/mage. :confused:
IMG_2352.JPG
 
Älva och jag tar oss en liten kvällspromenad. Hon hade lurat under en buske en stund när jag bar bort henne till trädet vid dammen. Där klättrar hon till önskad plats och sitter och tar in omgivningen. Jag noterar att hon har något som fastnat mellan selen och benet. Lyckas plocka fram ett halvt träd från under hennes armhåla/mage. :confused:
Visa bifogad fil 15292
Hon kanske tyckte det var en bra pinne att ha hemma och apportera med eller tycker hon att matte ska få njuta av lite grillad mat? tycker nästan det ser ut som "grillgaffelpinne".
Någon snygg prestation av henne att få den med sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 593
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 162
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 926
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 096
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp