Kattunge som äter hår

Lii

Trådstartare
När jag sover har jag alltid mitt hår flätat i två flätor med hästsnoddar längst ner.

I natt har kära Frasse roat sig med att bita av ena flätan, tack och lov tog han sig inte hela vägen genom men skadan på håret är skedd :o

Men i alla fall, det är ju inte alls bra om han lyckas få av hela håret och tex äta upp snodden. Att sova med utsläppt hår går inte, och jag har inte hjärta att stänga ut honom ur sovrummet.

Tips på att få flätorna så ointressanta som möjligt för Frasse? Eller ge upp flätorna helt och sova i med en knut på huvudet? Det gjorde jag förr men det sliter så mycket på håret att jag helst undviker det.

1915298_10153562960944317_5123924925883106946_n_56b2f3efddf2b3023d13d79f.jpg
 
När jag sover har jag alltid mitt hår flätat i två flätor med hästsnoddar längst ner.

I natt har kära Frasse roat sig med att bita av ena flätan, tack och lov tog han sig inte hela vägen genom men skadan på håret är skedd :o

Men i alla fall, det är ju inte alls bra om han lyckas få av hela håret och tex äta upp snodden. Att sova med utsläppt hår går inte, och jag har inte hjärta att stänga ut honom ur sovrummet.

Tips på att få flätorna så ointressanta som möjligt för Frasse? Eller ge upp flätorna helt och sova i med en knut på huvudet? Det gjorde jag förr men det sliter så mycket på håret att jag helst undviker det.

1915298_10153562960944317_5123924925883106946_n_56b2f3efddf2b3023d13d79f.jpg
Varför vill du inte stänga ut honom från sovrummet? Bor du litet? :-)
 
Varför vill du inte stänga ut honom från sovrummet? Bor du litet? :-)

Nej det blir nog en bit över 200 kvm golv kattungen kan röra sig på, men han är så otroligt kontaktsökande och sover hela nätterna på min kudde. Jag kan helt enkelt inte stänga ute honom utan att köpa en katt till som kanske duger att vara nära.
 
nattmössa är väldigt bra mot hårtuggande katter, min har aldrig käkat upp håret sådär utan bara tuggat lite lätt/ slicka i sig vattnet om man precis duschat.

förstår att man hellre har slitet hår och en söt kattunge uppgosad i ansiktet på en :love:, än att slänga ut katten så att den sen står och krafsar på dörren hela natten.
men fläta + nattmössa är bra :) sydde min av överblivet bomullstyg, men en inte allt för varm, lösare mössa kan nog gå också :).

annars så dränker man håret i anti bit och hoppas på att man själv inte råkar få in det i munnen under natten..
 
nattmössa är väldigt bra mot hårtuggande katter, min har aldrig käkat upp håret sådär utan bara tuggat lite lätt/ slicka i sig vattnet om man precis duschat.

förstår att man hellre har slitet hår och en söt kattunge uppgosad i ansiktet på en :love:, än att slänga ut katten så att den sen står och krafsar på dörren hela natten.
men fläta + nattmössa är bra :) sydde min av överblivet bomullstyg, men en inte allt för varm, lösare mössa kan nog gå också :).

annars så dränker man håret i anti bit och hoppas på att man själv inte råkar få in det i munnen under natten..

Ja. måste testa mössa! Knut gick inte alls. Den var roligare än flätor  :D :banghead:
 
Är ju urmysigt med en kisekatt som ligger och sover på huvudkudden :love: (även om man vaknar med lite mindre hår eller en sönder klöst hals)
Men vem vill inte vakna med en sån här bredvid sig?
(Mvh The Crazy cat lady).
Jag vill inte vakna så ;) ingen av våra fyra får vara i nåt sovrum öht.
 
Jag vill inte vakna så ;) ingen av våra fyra får vara i nåt sovrum öht.

Nä skulle han klösas och vara elak skulle han inte få vara i sovrummet, men så länge han är ensamkatt, och någolunda skötsam får han vara kvar.

På kvällarna brukar han somna längre ner i sängen intill sambon, men han slutar alltid uppe i sängen med sitt huvud på mitt huvud. I natt vaknade jag över att han låg tvärs söver mitt ansikte, han hade frambenen på ena sidan och bakbenen på andra. Det är tur han inte löser nå päls :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jo jag vet ännu en hårtråd här :o Kanske beror på att mitt hår just nu ser ut som ett enda stort FRISS och tack så mycket att det är...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 723
Senast: Blimblom
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 078
Kropp & Själ Som rubriken säger, mitt hår går av. Har alltid haft långt hår och har aldrigt haft några direkta problem, förns nu. Klippte av allt...
Svar
16
· Visningar
22 631
Kropp & Själ Kanske lite knasig rubrik men mitt problem är att mitt hår är väldigt fint (jag säger tunt och frisören säger fint) alltså det är inte...
Svar
7
· Visningar
2 102
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp