Bukefalos 28 år!

Kattunge som fiser illa?

Sasse

Trådstartare
Har lagt märke till att min kattunge under de senaste veckan har haft illaluktande fisar. Det har hittills bara hänt två gånger med ungefär ett par dagars mellanrum, åtminstone såvitt jag vet (och han brukar sitta som ett plåster). Han är 4 månader, okastrerad. Har ätit Bozita de senaste 1-2 veckorna och rått/stekt kött, kan även ha fått i sig Mjau torrisar (som utfodrats med under samma tid som Bozita). Jag vet inte hur mycket han dricker, men han älskar vattenfontänen och hänger ofta därikring. Avföringen ser bra ut.

Varför börjar en katt fisa? Och vad kan jag göra åt det?
 
Sv: Kattunge som fiser illa?

Jag tycker det är vanligt att kattungar fiser ibland. Ofta beror det nog på en obalans i magen, pga ny mat den inte är van vid eller liknande.
Inget du behöver oroa dig för. Jag har haft fem fisande kattungar och alla lever än.

Vi fiser ju ibland också? Faktiskt upp till åtta gånger om dagen. ;)
 
Sv: Kattunge som fiser illa?

Det är väl mer att han börjat fisa på den senaste tiden som fått mig att reagera, det och att det luktar apa. Men om det inte är något att oroa sig över är det bra :)
 
Sv: Kattunge som fiser illa?

Jag tror det beror på att deras magar inte är vana vid ny mat, även om de bara får något litet så kan det göra så mycket.
Nackdelen är att fisarna oftast kommer när de är i knät på en eller liknande. ;)
 
Sv: Kattunge som fiser illa?

Min lilla fes illaluktande ett par gånger när hon var yngre :o:D men nu är hon sju månader och jag har inte märkt av något på ett bra tag, tror säkert att det är som sorbe säger :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 922
Senast: MJLee
·
Katthälsa Ni har säkert svarat på liknande problem tusen gånger, men hoppas på att ni ska orka hjälpa mig och min lilla prins!:) Lucidor (nu är...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: bengeten
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 114
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp