KENNELREGISTER!

Man kan alltid kolla in på www.skk.se
Klicka på "Länkar".
Där finns det länkar till alla rasklubbar/specialklubbar i sverige.
Från rasklubben kan man säkert hitta kennlar som föder upp den rasen man är intresserad av.
 
Har redan kollat SKK. Tänkte mer om det fanns ett register nånstans över alla registrerade kennlar. Kan ju vara bra också om man ska registrera kennel, då ser man ju vad som är upptaget. Mia.
 
Det här är en tusen år gammal tråd men frågan återstår. Kan jag inte någonstans gå in och kolla vilka kennlar som är registrerade i SKK?
 
Det här är en tusen år gammal tråd men frågan återstår. Kan jag inte någonstans gå in och kolla vilka kennlar som är registrerade i SKK?
Tror inte du kan se vilka som är speciellt för SKK men på FCIs sida kan du söka på kennelnamn som finns ev står det även land.
 
Men om jag vill köpa storpudel?
Finns det då inte ett register med alla registrerade svenska storpudelkennlar!?!
 
Och jag är inte med på min ras. Som varandes producent av en hel kull på sex år så gör det väl knappast nått, men jag tror inte jag kommer stå med längre fram heller...
 
Och jag är inte med på min ras. Som varandes producent av en hel kull på sex år så gör det väl knappast nått, men jag tror inte jag kommer stå med längre fram heller...
Som sagt är det ett aktivt val man måste göra, för att synas på köpa hund.
 
Kolla både på köpahund och rasklubbens kennel&uppfödarlista. Och var beredd på att många länkar är avaktiverade, och att många andra inte har uppdaterat de senaste fem åren.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Efter min hunds lilla äventyr har hon slitit ner trampdynorna så de är såriga på ett par tassar. Smörjer med manukkahonung och har tratt...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: Sonic76
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
568
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp