Sv: Kentaur

Jag har sadeln även på hingsten som har en ganska kort rygg om man jämför med resten av kroppen och det går bra.
 
Sv: Kentaur

Vi har en Kentaur Medea, den passar häst med rak rygg. Vi provade massor med sadlar innan vi bestämde oss och vi har inte ångrat oss. Tycker den är jätteskön.
 
Sv: Kentaur

Du har inte bild på din Medea (gärna under kåpan)? Den ser inte så snygg ut på produkt bilden... Men jag har fått för mig att stöden sitter ganska högt uppe vid låren och det gillar jag!
 
Sv: Kentaur

jag har en kentaur , bom strl normal, sätet strl 16. jag älskar den. just nu har jag ingen häst jag använder den till men vägrar sälja den, den är fantastiskt skön!!
 
Sv: Kentaur

Min Penelopa låg kanonbra på min häst som har rätt rak rygg och ynkligt lite manke. Medean låg också lika bra på henne. Enligt sadelmakaren är de andra modellerna mer passande för hög manke.
 
Sv: Kentaur

Du har inte bild på din Medea (gärna under kåpan)? Den ser inte så snygg ut på produkt bilden... Men jag har fått för mig att stöden sitter ganska högt uppe vid låren och det gillar jag!

Medean har stora stöd högt upp. Det stämmer bra det. Jag provade en sån och jag stördes mycket av dem. (beror nog på att jag har så långa överskänklar att jag fick fel vinkel mot dem) gillar man sådana stöd så prova Medean. För övrigt en jätteskön sadel.
 
Sv: Kentaur

Nu verkar det inte bli någon ny dressyrsadel för mig. Har köpt en hoppsadel nu för att sitta kvar när pålle får sina ryck;). Ska sälja min dressyrsadel och istället för att köpa en ny får jag nog använda dom pengarna till att finansiera årets föltillverkning:)!
 
Sv: Kentaur

Är det någon som vet hur Kentaur sadlarna är i bommen jämfört med varnadra? Altså i rak/svängdhet/bogfrihet?
 
Sv: Kentaur

jag tyckte om elektran, men jag gillade inte penelopan.
 
Sv: Kentaur

Jag har en Electra som jag är mycket nöjd med!

Jag har värmt om min, så visst går det. Den var bomv. 3 när jag köpte den och värmde om den till en 4a.
Bomv. 4 är det vidaste som finns, så jag vet faktiskt inte om det skulle gå att bredda den ytterligare? Kanske. (garantier osv. gäller nog inte då iaf)

Jag har min sadel på en ponny med rak, kort och relativt bred rygg (ffa. bred manke). Jag har 16,5" och den funkar både för ponnyn och mig. Upplever den som ganska rymlig i sätet faktiskt. I alla fall inte liten.

Såhär ser ponnyns rygg ut:
DSC00774.jpg


Och såhär ser sadeln ut:
Sadeln.jpg

På bilden är sadeln ca 6 mån gammal och fortfarande bomv. 3, breddade den ca ett halvår efter att bilden tagits.

Vi har tidigare haft jätteproblem med att hitta sadel till ponnyn, dom flesta har varit för smala, glidit fram och glappat i bakvalvet.

Jag är som sagt jättenöjd med min sadel! :)


Vart värmer man om dem? Behöver värma en Kentaur Elektra strl 2 till en 3 men vet inte vart man in göra det och hittar inte nått på Google
 

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 770
Fordon Hejsan! Jag transporterar två av mina hästar ganska regelbundet och ljuset på min Subaru är under allt kritik. Jag undrar ifall någon...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: hoppsann
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 603
Kropp & Själ Jag har tänkt på en sak, vet folk överlag om hur dom ser ut? Att man uppfattar sig så som andra gör? Det är ju egentligen omöjligt att...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
12 443
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp