Kill buyers i USA

För den som vill minska transporter av svenska hästar till Italien för slakt eller Malta för gatlopp, konsumera hästkött som kommer från Sverige. Det är bra kött precis som fläsk och nöt, och hästar kommer födas upp och slaktas vilket vi köper dem eller inte, till skillnad från kor och grisar som styrs av konsumtionen. Skillnaden blir bara att de slipper åka till Italien.
 
För den som vill minska transporter av svenska hästar till Italien för slakt eller Malta för gatlopp, konsumera hästkött som kommer från Sverige. Det är bra kött precis som fläsk och nöt, och hästar kommer födas upp och slaktas vilket vi köper dem eller inte, till skillnad från kor och grisar som styrs av konsumtionen. Skillnaden blir bara att de slipper åka till Italien.
Då måste man ju iof ta hänsyn till vilka hästar som enligt lag får gå till livsmedel enligt EU dvs ekvivalent med svenska lagar ang livsmedel .
 
Oj det här var en äldre tråd. Tänkte bara meddela TS att jag håller helt och fullt med, bor här i USA och har under min tid här hunnit åka ner till Texas och rädda fyra hästar (varav en åring) från det grymma ödet de annars skulle ha fått mött. Det finns dock många Killpens som jobbar aktivt med att rädda så många som möjligt, men tyvärr är det förbjudet i USA att slakta häst (vilket betyder ondskefulla resor och slutstationer i Mexico och Kanada) och det föds upp alldeles för många, speciellt backyard uppfödningar där någon tyckte att "men det skulle väl vara så gulligt att få gamle Bettan dräktig med grannens fina korsningshingst som varken är ridbar eller ger papper men som har en så fin färg!" Sen har man plötsligt inte råd med 71 hästar och de åker till auktion.

Kill penen jag varit på är dock jättefin, och hästarna har en någorlunda stressfri situation i med mycket mat och vatten och skydd mot solen under sin sista tid i väntan på lastbilen.

Edit: Därmed inte sagt att det bara är korsningar och diverse mulor som hamnar där, utan även många fina ridbara hästar med papper och där någon uppenbarligen älskat de för inte så länge sedan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 862
Senast: Fraegd
·
Hästmänniskan Tittar mycket på Djurpolisen från USA, på Animal Planet. Där ringer folk in, anmäler olika vanvård på djur, och de verkar åka och kolla...
2
Svar
24
· Visningar
3 457
Senast: a1agnlju
·
C
Lantbruksdjur Så här ser en genomsnittlig svensk kos liv ut, från födsel till slakt. • Som nyfödd tas hon ifrån sin mamma inom det första dygnet...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
18 410
Senast: LIA
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 298
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp