Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gullan86

Trådstartare
ja vad har ni för ideer och tankar kring detta? varför är det så och inte hm tvärtom eller nåt.
okej det är kanske inte alltid såhär man oftast som jag upplevt det!!!
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

är det barn du snackar om eller vad??

hm :o risken kanske är stor för det eftersom inlägget ligger under barn.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Nej det vet jag inte om jag kan hålla med om... Visserligen ville jag ha en tjej när jag väntade elin, men det var mest för att svärfar var döende och hade det blivit en kille så hade svärmor och öv släkt "krävt" att pojken skulle få hans namn, vilket jag absolut inte vill! För det är ett av de få namn som jag får rysningar på ryggen av, och det är inte pga svärfar som var en underbar svärfar utan av andra andledningar... Nu fick vi en tjej och svärfar var jättenöjd med vårat namnval, hon heter ju elin och det hette även hans favorit faster visade det sig, fast det visste vi inte när vi bestämde.

Men annars gör det mig det samma vilket kön det blir, på bebisen i magen tror jag att det är en kille, bara en känsla liksom :crazy: Vi får väl se om jag har rätt... Det enda "problemet" i sådana fall är att det blir att inhandla en "massa" nya kläder... Vilket kan vara roligt! ;)

En annan bekant och jag pratade om det här med kön och barn förut, hon fick en tjej först och sen en kille och hon "bekände" att hade det blivit en tjej till så hade hon försökt fått ytterligare ett barn, då helst en kille förstås, men nu var hon helt nöjd. :D

så det är nog väldigt individuellt vad man önskar för kön...
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

japp det är barn jag menar=).

okej det är kluigt det där men som du säjer (snurrfian) så beror det kanske på vart i livet man är eller vad man har för mål man vill kanske nåt först sen ändrar man sig och ville kanske inte det. och de flesta brukar ju vilja ha iaf en flicka och en pojke spelar väl ingens särskild roll i vilken årdning de kommer=)
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Stämmer väldigt väl in på min förstes pappa. Jag hann aldrig kolla vad det var för sort hans JAAAAAA!!!!!!!! sa allt.

Min man däremot har alltid sagt att han gärna ser att det blir flickor.
Det har blivit pojke, flicka, pojke.
Själv vet jag inte, önskade mig en flicka nu sist för att det hade blivit jämn fördelning i barnaskaran då men vi fick en underbar liten varelse med snopp istället :love: :banana:
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

det där spelar ingen roll för mig.
jag skulle helst, helst av allt få både en son och en dotter (med jämna mellanrum).
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

De flesta jag känner, föräldrar eller inte, bryr sig inte ett dugg om barnets kön, utan det enda som räknas är att det är friskt. Har faktiskt aldrig hört någon jag känner yppa något om önskemål om varken det ena eller andra!
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Jag har hört tvärtom. Där jag bodde innan så ville killarna helst ha flickor.
När jag väntade barn så ville Felicias pappa att det skulle bli en flicka,men jag tyckte det kvittade.
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

???????

Jag ville då helst ha en pojk, jag har aldrig varit mycket för varken dockor eller rosa. Menar du att jag skulle vara onormal? :confused:
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

När vi hade fått Selma fick min man frågan om han var "glad ändå", eftersom det blivit en tjej...
hans svar blev snarast att han var glad DÄRFÖR ATT det blev en tjej och ansåg att väl alla pappor vill ha döttrar... :D

Jag är snarare förundrad över att alla tycks tro att jag lääängtar efter en pojke nu när jag har två flickor. MÅSTE man vilja ha av båd könen? Jag skulle bli jätteglad om jag får en tjej till! (men naturligtvis lika glad om det blir en kille)
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

en frisk unge i första hand:-)
Nä men allvarligt, man är nog lik aglad vad man än får när den väl är där. Men jag fasar ändå lite granna för att få en dotter, barn/tonåringa är ju rebeliska och efterosm jag avskyr allt "tjejigt" så kommer jag säkerligen få en dotter som älskar rosa, vill bli prinsessa,vill att mamma gör henen fin i håret och som senare blir världens drygaste fjortis som ser upp till bimbodokusåpabrudar och likande.
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Har inte funderat så mkt på detta, men det stämmer faktiskt på mig och på en del jag känner (hästmänniskor).
Jag tror det till viss del beror på att man vill ha ett barn med samma intressen som en själv. Jag vill tex ha ett barn som vill följa med mig till stallet, jag vill inte stå vid någon kall hockeyrink och frysa och ha tråkigt. Jag vet att det helt och hållet beror på individen, inte om det är en tjej eller kille, men det är väl någon fånig uppfattning jag har att chansen att en tjej vill rida är större än en kille.
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Hos oss var det så innan jag blev gravid att jag ville ha en pojke först (kanske för att jag själv alltid önskat mig en storebror :p ) och min man ville ha en tjej. När jag väl blev gravid så var den första prioriteten ett friskt barn och sen var det blev spelade mindre roll... Maken har dock avslöjat att han hoppades på en tjej hela tiden, och blev jättenöjd när lilla Hannah tittade ut :love: Nu är jag helnöjd med en tjej, och får jag en till tjej när det är dax såsmåningom så gör det absolut inget alls! Får jag en pojke så blir jag jätteglad för det också, en av varje är väl idealet ;) ;)
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Hos oss var det tvärs om.
Jag ville ha en kille och min man en tjej.
OM vi får något mer barn så vill vi bägge ha en tjej, fast det spelar egentligen ingen roll heller... trivs bra med en son :bow: tror att han är en liten människa som vilken tjej som hellst hade varit :angel:
 
Sv: Killarna vill ha pojkar tjejerna vill ha flickor???

Jag ville ha en av varje och det fick jag ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
997
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: miumiu
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 460
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp