Klädsel som gäst på sannolikt snorvarmt bröllop

Mineur

Trådstartare
Moderator
24 år gammal har jag blivit bjuden på mitt livs första bröllop, och det är pojkvännens syster som ska gifta sig. Spektaklet kommer att utspela sig på Malta i juli i år, och jag känner att jag behöver lite hjälp när det kommer till min outfit. Förutom att det ska vara så avklätt som möjligt (p.g.a sannolika 35 grader varmt och sol) men fortfarande med bibehållen värdighet, så har jag lite andra funderingar...

Vilka färger är okej? Jag vet att man inte ska ha vitt, men är till exempel rött okej eller för "eye catching" liksom? Hur kort klänning får man ha? Hur bart får det vara i övrigt liksom?

Det kommer att vara ett utomhusbröllop på ett resort, så det är alltså inte tal om någon kyrka eller liknande. Det finns inga färgkoder eller övriga direktiv från brudparet och ingen i sällskapet är särskilt strikt eller petig på något vis. Min pojkvän kommer att ha kilt på sig precis som många av de andra karlarna (skotskt bröllop) men annars tror jag att det är den klassiska kostymen som gäller på herrarnas sida.

Jag har kikat på följande klänningar och undrar vad ni tycker:

image1xxl.jpg


För skarp färg?

image1xxl.jpg

För vit?

image1xxl.jpg


För mycket brudtärna?

image4xxl.jpg

För tråkig?

Åsikter om passande skor, accessoarer och typ allt annat välkomnas också varmt!
 
P.S: Om någon skulle vilja komma med klänningsförslag eller liknande så måste det vara så att man kan beställa till Storbritannien, och så helst inte dyrare än 1500 kr ungefär. :)
 
Ska man tro gammat tråkigt skrock betyder röd klänning på bröllopet att man legat med brudgummen. Helt förlegat och av Ribbing förkastat, men jag vet inte hur det är utomlands. Och även här hemma håller folk på att tramsa om just rött på bröllop.

Vitt i alla nyanser hade jag hållt mig från. Det är förbehållet bruden. Nr tre tycker jag är en bra klänning!
 
Jag tycker inte att maxiklänningar är speciellt svala alls. Jag trodde att de skulle var det och köpte några till sommaren i Australien och jag fick ständigt gå och hålla upp "kjolen" i knähöjd pga helvetesvärme under. Kan vara värt att tänka på.
 
Beror ju på modell och tyg. Måste vara skirt, lätt och kjolen måste ha mycket vidd. Som den jag länkade. Då fläktar det när du rör dig och solen steker inte mot benen. Att sitta utomhus under stekande sol med bara ben är svettigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp