Klädsel som studentbesökare

strawberrysylt

Trådstartare
Ja, eller vad man ska säga att jag är.. Min lillebror tar studenten och jag funderar på vad jag ska ha på mig?

Hur är det med färger? Ska/bör man ha vitt? Ska man undvika vitt? Eller det finns inga regler alls?

Jag har denna klänningen från HM, kan jag ha den eller är den för "avklädd?" Med en rosa sjal till tänkte jag och svarta sandaler med lite bling på.



:)


//r
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Jag har aldrig hört att det skulle finnas några speciella regler faktiskt. :) Många har ju ljusa och somriga kläder, men att det skulle finnas nån uttalad dresscode har jag helt missat i så fall. :)

Jag skulle nog ha på mig precis vad jag ville. Är det i kyrkan kan ju en sjal över axlarna vara bra, men det skulle du ju ändå ha vad jag förstod.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Den tycker jag absolut du kan ha. Min lillebror tar också studenten och tror jag kommer köpa den här:
14016679_ECLECTICBLUE_003_ProductLarge.jpg


Och klä ner den lite med en vit kofta och enkla skor.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Festligt tycker jag räcker långt. Om det inte finns någon klädkod på festen (har jag aldrig hört talas om på studentskiva!) är det väl bara att hoppa i det lilla fodralet, dra på skorna och kränga studentmössan högst upp - redo att svänga de nyrakade lurviga.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Tack för svaren alla tre!

Såg nu att tråden hamnade på S också, jag trodde att jag lagt den på ÄU, men det gör ju ingenting.

Vad bra att ni tycker den funkar, då kommer jag nog köra på den!

Malan: Den klänningen var fin!


//r
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Tycker du har gjort ett bra val i din klädsel, klänningen är fin :)

Klädkoder kan vara svårt, men just studenten är ganska fritt på koder, vad jag vet iallafall. Personligen tycker jag dock att man klär sig ganska ljust och somrigt på en studentfest eftersom det är glädje, sommar och fest.

Jag var på två studentfester förra året. I båda fallen hade jag vita byxor ( ena gången i jeanstyg med dragkedjedetaljer på, andra gången lite striktare med botcutemodell) och en ljuslila/ljungfärgad tunn, luftig tunika som gick ner över rumpan. Kände mig rätt klädd när man kollade in alla andra;)
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Tack för ditt svar!

Det blir nog den klänningen. Fick ju ta o testa nu hur det ser ut, så prövade nyss klänning, skor och sjal och satte upp håret i en klämma. Kände mig fin iaf =). Måste göra något åt håret bara, men lite hårfärg så blir det bra! =)


//r
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Har inte heller hört om någon speciell klädkod.

Jag tänkte ha den här på min systers student:

Bonnie-Dress-3.jpg
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Den gillade jag :-)...

Till TS: Nackdelen med din klänning är att den är kort och det kan ju alltid bli dåligt väder om man har otur. Vet ju inte, men vi får hoppas ni ska vara inomhus så det löser sig ändå i sådana fall, men du kanske borde ha en plan B om du inte vet hur dagen/ kvällen ska tillbringas? :)
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Tack för svaren =)

Ponsse: Fin klänning!

makarontanten: Ja, det har du rätt i! Jag fryser väldigt lätt också och det är ju aldrig kul att frysa.. får grunna på en plan B!


//r
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Festligt tycker jag räcker långt. Om det inte finns någon klädkod på festen (har jag aldrig hört talas om på studentskiva!) är det väl bara att hoppa i det lilla fodralet, dra på skorna och kränga studentmössan högst upp - redo att svänga de nyrakade lurviga.

På studentskivor är det väl alltid klädkod? Däremot på mottagningen med släkten, (som jag fattar det som att TS menar) har jag inte heller hört talas om klädkoder. Så "finklätt" räcker väl gott och väl :)
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Jag har denna klänningen från HM, kan jag ha den eller är den för "avklädd?" Med en rosa sjal till tänkte jag och svarta sandaler med lite bling på.

Jag tycker att den är alldeles för avklädd för en studentfest. Den är för kort och den är för bar. Den passar bättre för krogen/nattklubben än för en tillställning med släkt och vänner.
Jämför din klänning med de andra i tråden så ser du skillnaden. De andra är mer lämpliga.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Tack för era svar!

Ramona: Jo, det var lite det jag funderade på, ifall den var för avklädd... fast vet inte om jag har något lämpligare i garderoben, ska göra en check! Med en bolero eller kofta till och strumpbyxor, funkar den då?


//r
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Med en bolero eller kofta till och strumpbyxor, funkar den då?
Jag tycker att den är för kort för att vara lämplig till en studentfest.

Den är helt okej om du ska ut och festa på krogen, men inte till någonting annat.

Har du ingenting du kan ha under då? Kanske en lång kjol, sen sätter du klänningen över. Då får du en rätt så flott klänning ifall kjolen går ner till fotknölarna.

Lite sån här känsla:
mead-hamkirchhoff.jpg


917050-0014_171316810.jpg


Om inget så kan du säkert låna en från en kompis/mamma/syster.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Om den där är avklädd var jag klädd som ett luder på min brors student (den enda studentfest jag varit på förutom min egen sen min moster tog studenten -93, då var jag fyra år...), och jag tycker den är helt okej. Det beror ju lite på hur din släkt är också, tycker jag, samt om ni ska vara i kyrkan och det verkar det ju inte som att ni ska? Nu bor ju min bror och jag under samma tak, så det var ganska enkelt att ta på sig en tröja eller något över om jag hade frusit. Jag tycker gott du kan ha den, men med en Plan B ifall det blir kallt och ni ska vara ute.
 
Sv: Klädsel som studentbesökare

Provade den idag igen och tyckte inte alls den satt lika bra som förra gången, lite för mycket tältvarning och den där sömmen hamnade fel på mig.. Måste ha fått snurrat runt innerklänningen på nått vänster förra gången för den kändes helt annorlunda!:p

Fick köpt en annan zebramönstrad som jag nu inte kan hitta bild på tyvärr. Inte fullt så somrig som jag hade tänkt mig, men det får duga, ska ändå bli kallt och har inte tid till mer shopping innan torsdag... :meh:
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 939
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 311
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp