klädsel vid ridning under graviditet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Jag har fått problem, trots att jag inte ens har gått hälften av tiden har det börjat göra ont när jag rider, och det är framför allt för att jag känner att det lilla (fladder) mage jag än så länge fått, hänger "löst" när jag rider.
Kan ju inte knäppa ridbyxorna längre, har ett par som det gick att dra upp blixtlåsen på en bit och den satt kvar där, då var det lite stöd i alla fall, men de har tyvärr gått kaputt sönder :crazy: och de jag har nu åker bara blixtlåsen ner på, så det är bara gummisnodd i midjan som håller uppe dem.. vilket gör att magen "åker ut" genom den öppna gylfen...
Och det är hemskt obehagligt och gör nästan lite ont när vi travar osv.

Vad hade ni på er undertill när ni red?? (eller när ni rider)
Känner att ett par större risbyxor, fine, men då vill jag testa dem och vi har ingen "billighetsaffär" här och jag känner inte för att köpa dyra byxor.. :crazy:
Finns det något "stödbälte" som inte är speciellt dyrt och som funkar på både stora och små magar?
Vill ju inte sluta rida redan i v.18!!! :(
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

:) jag red till 6:e mån och på slutet använde jag träningbyxor/mysbyxor med mycket resår i midjan. Ja och självklart mammatrosor :D
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Jag använde det under förra grav, men fick även då sluta just för att det inte fanns stöd för magen... Hittade inget bra alternativ då heller...
men mammatrosor kanske räcker?
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Om jag fattat saken rätt är det magen du vill ha stöd på.

Kan du inte ta en stor sjal eller liknande att knyta runt magen? Som en magkorsett liksom. Måste inte vara megastor. Alla har inte min storlek på mage :o :D

Hur som haver lycka till med bebismagen och hästarna..
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Aha, trodde det bara var att komma i som var problemet, läser lite slarvigt. Det finns väl stödtrosor för äldre och lite tjocka personer, det kanske hade varit en ide?
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Min förra medryttare satte hängslen på ridbyxorna och knöt en halsduk runt magen sen, funkade bra. :idea:
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Riktiga cykelbyxor borde hålla in det hela - alltså sådana som man har när man cykeltränar, gym har sådana till salu om dom har spinning.
Jag tror inte dom är hutlöst dyra.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Jag hade en enklare modell av foglossningsbälte som kanske skulle kunna vara nåt för dig. Tror inte det var så många hundralappar det handlade om. Kolla i bebisbutiker.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Det finns bälte att köpa som Pigleton skriver i barnaffärena, jag har 2 bekanta som köpt såna som är breda fram och håller upp magen och ger stöd åt den.

Här har du en bild på ett sånt bälte
 
Senast ändrad:
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

tror att cykelbyxornas linning skulle trycka för hårt mot magen...
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

kollade på ett sådant bälte, fast ännu enklare modell, fast det såg ut som att den bara passade på stora magar, man ska nog inte vara ute och rida med guppande magar ;) när de inte är så stora.. man får vänta ett tag :D :banana:
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

mer frågor!

Kan man ha ont av foglossning redan?
Kippte gräset idag och jag fick ge mig, nu värker mina höfter och svanskota så att jag inte vet om jag ska sitta stå eller ligga.. allt gör ONT...
Finns det några bra grejjer till det också? Annars vet jag itne hur det ska gå och jobba... tur att det är semester ytterligare en vecka säger jag bara.. *klagar för fullt*
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

En vän till mig fick foglossningar i V8 med bebis nr2. Det går oftast fortare efter bebis nr1, eftersom att kroppen är beredd mycket snabbare.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Jag är i vecka 22. Jag har vanliga ridbyxer fast det går varken att knäppa knappen eller dra upp dragkedjan. Har en lång pösig tröja över. Men det där att knyta en sjal runt verkar som en smart idé.

Har mest slöridigt hela sommaren men har börjat träna lite hårdare dressyr denna vecka. Planerar lektioner ca 1 månad till. Men efter gårdagens dressyrpass börjar jag bli tveksam om jag klarar av det.

Magen spänner och donar och allt kändes obehagligt, galoppen var värst, trav kunde jag endast rida lätt. Nä annat var det förra veckan när jag gled runt barbacka ( i alla gångarter), hur skönt som helst.

Kanske blir det bättre om man har nåt stöd av nåt slag.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

FInns det ingen kompis som har gått ned i vikt vars ridbyxor du kan låna? Jag har annars ett par i storlek large som jag fick av min svägerska som är för stora för mig nu, men som jag använde efter förlossningen i ett par veckor. Du kan få överta dem om du vill. Pm:a i så fall!
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Fast det bältet jag hade var inte sånt så det satt över hela magen, utan "bara" en 12 cm bred resår som man själv spände runt höfterna.

Dessutom så finns det flera olika modeller och märken av varierande storlek och typ. Såg ett på minimundus.se som var enklare än Babybelt och billigare.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

jag fick foglossning tidigt nu andra gången, redan i v. 15 typ (lagom tills illamåendet gick över :smirk: ), hade ingen foglossning alls första gången så jag blev lite överraskad... prata med BM om att gå till en sjukgymnast eller få akupunktur
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Ok du hade en sån modell, den här modellen måste ju vara ypperlig när man rider eftersom den håller i "hela paketet" :D

Tokmaja:
Dom går att använda även om man inte har en stor mage eftersom dom finns i olika storlekar. Åk till en affär och testa och se om det är något att ha och om det känns bra, det borde ju finnas olika modeller och märken på dom.
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

tack.. men jag har redan L eller XL på mina kläder, är ganska stor... (inte tjock kanske men lång) så jag har bara en vän som är i min storlek och hon är ändå smalare än mig, och hennes ridbyxor hon har nu under grav skulle nog passa mig i vanliga fall :smirk: .. trist att vara stor...
 
Sv: klädsel vid ridning under graviditet!

Jag hade ju foglossning och köpte ett bälte genom MVC/Sjukgymnasten som "höll ihop" bäckenet. Själv red jag till slut i ett par fula, mjuka joggingbyxor. Jag åkte ju mest häst när jag blev större - någon direkt träning var det inte tal om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 389
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 811
Senast: Cilla
·
Utrustning Jag har problem med knän och fotleder, får en malande smärta runt knäskålen, och i bland även fotknölen. Har relativt långa stigläder...
Svar
15
· Visningar
1 717
Senast: WBanna
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp