Klämmor till 20mm plaströr (växthus)

Cha9

Trådstartare
Jag ett billigt Rusta-växthus i plast på balkongen, modell större. Plasten har hållit i sex år men nu är det kört ... Att bara köpa en ny passande plasthuva verkar inte gå.
Tänkte att jag borde kunna köpa växthusfolie och fästa den precis som man gör på ett tunnelväxthus - med bågklämmor.
Problemet är bara att klämmor till 20mm verkar vara omöjligt att hitta! "Riktiga" plastväxthus verkar ha betydligt grövre rör än billigt skräp (som har fungerat ypperligt för tomater och annat gott).

Jag har letat efter clips man har till tyg, båtkapell och växter men har gått bet. Nån som har en aning om vad jag ska leta efter? Det ska alltså vara en klämma som är öppen och sluter runt ett rör, ungefär som såna där växtklämmor man har till orkidéer, fast större.
 
Jag ett billigt Rusta-växthus i plast på balkongen, modell större. Plasten har hållit i sex år men nu är det kört ... Att bara köpa en ny passande plasthuva verkar inte gå.
Tänkte att jag borde kunna köpa växthusfolie och fästa den precis som man gör på ett tunnelväxthus - med bågklämmor.
Problemet är bara att klämmor till 20mm verkar vara omöjligt att hitta! "Riktiga" plastväxthus verkar ha betydligt grövre rör än billigt skräp (som har fungerat ypperligt för tomater och annat gott).

Jag har letat efter clips man har till tyg, båtkapell och växter men har gått bet. Nån som har en aning om vad jag ska leta efter? Det ska alltså vara en klämma som är öppen och sluter runt ett rör, ungefär som såna där växtklämmor man har till orkidéer, fast större.
Nu är jag sjukt dålig på att tänka mig storlekar utifrån siffror men jag slänger ut det här ändå - hårklämmor? Jag kommer ihåg att som liten hade jag stora hårklämmor (glittriga, gul och rosa :cool:), de var hårda rackare som kunde klämma mitt finger rejält.
 
Dessa var inte riktigt som de jag tänkte mig men 30x60 mm
45007760-52676800-11453-org.jpg
 
Dessa var inte riktigt som de jag tänkte mig men 30x60 mm
45007760-52676800-11453-org.jpg
Problemet är väl bara att det är en massa vassa piggar på dem som nog går igenom plasten om det vill sig illa. Men det är just såna idéer jag behöver.
Hittade just de här, men tycker att det borde finnas billigare varianter.
1616697315582.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp