Klippmönster vanligt hos galoppörer?

Fredag

Trådstartare
Jag ska filtklippa min häst, men tycker det är så fult.
Fick höra att det är vanligt på galopphästar att göra någon variant på filtklippning där man klipper ut som en spets mot bärbensknölen på rumpan, som ska se lite elegantare ut.
Googlar för att hitta en bild, men lyckas inte, så kanske ni här vet hur en sån ser ut?
 
12778927_10208388400861234_6387803044534527220_o.jpg

Här är klippningen ganska hög - men kan det vara något sånt fast lägre?
 
Ja, något sådant liknande tror jag det måste vara, fast ännu mer spets som jag uppfattade det?
Har någon fler bilder vore det helkul att se och inspireras av. Hästen är redan klippt förstås, men det går ju fler tåg. :)
 
Ja, något sådant liknande tror jag det måste vara, fast ännu mer spets som jag uppfattade det?
Har någon fler bilder vore det helkul att se och inspireras av. Hästen är redan klippt förstås, men det går ju fler tåg. :)
Isolaracing, googla på det... Jag hittar men det är min kompis fb-sida å hennes bilder är dolda..
 
På hemsidan fanns inga bilder (bara en startsida), men på FB desto mer - men tyvärr inga synligt klippta hästar. Häftigt ställe dock!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Hellhound
·
Lantbruksdjur Det har flyttat in nya kor i byn och jag har fullständigt kärat ner mig i dessa underbart vackra skapelser :love: Jag kan väldigt lite...
2
Svar
37
· Visningar
4 219
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp