Klösträd

zassoo

Trådstartare
Våra planerade nya familjemedlemmar ska ju självklart ha ett fint klösträd! :) Har kollat runt lite på nätet men det är svårt att veta vad man ska ha.

Jag vill ha ett ganska stort träd, behöver inte vara takhögt men gärna ca 180 åtminstone. Sambons krav är att det ska helst vara svart eller mörkgrått för att passa in i vardagsrummet :p Citat: ska vi ändå ha något som tar upp massa yta så måste det vara snyggt och passa in! :p

Har ni några tips? Har förstått att det absolut billigaste är tyska ebay, men jag känner mig lite skeptisk och skulle hellre beställa från en webbutik.

Har ni bilder på era klösträd så skulle det vara jättekul att se! :bump:
 
Sv: Klösträd

Jag har ett Banana leaf som är snyggt, håller vettig kvalitet men är ganska dyrt.
Köpt i tysk webbutik till halva priset jämfört med Sverige (men är inte så stort som du vill ha). Textilerna är löstagbar, tvättbara och går att byta ut. (Hög prio för mig som har fertil hane och vill kunna behålla trädet ett tag)

Kattens no1 och Petfun är också kända för att hålla hög kvalitet. På flera petfunmodeller kan man ta av alla textilier och tvätta, färga och byta ut bäst man vill. Kattens no1 finns i flera färger, alla utan tassar :angel:.
 
Sv: Klösträd

Det som jag har (som jag misstänker att du lagt märke till) kommer från tyska ebay. Dessvärre säljer inte han jag köpte det från så många träd längre :(

Zooplus har också ett gäng billiga.

Kattens no 1 (hos bl.a. swecat) har väldigt omtyckta träd. Ligger lite högre i pris, men väntas hålla bättre och man har dessutom möjligheten att köpa enstaka reservdelar om så skulle behövas.

Även petfun har rejäla och bra träd där tyget går att ta av och tvätta. Vet däremot inte om dom går att få i grått.


Edit: Slänger in bild på mitt ändå, det finns ju andra som inte sett det innan
IMG_0673-1.jpg
 
Sv: Klösträd

Jag har ett Banana leaf som är snyggt, håller vettig kvalitet men är ganska dyrt.
Köpt i tysk webbutik till halva priset jämfört med Sverige (men är inte så stort som du vill ha). Textilerna är löstagbar, tvättbara och går att byta ut. (Hög prio för mig som har fertil hane och vill kunna behålla trädet ett tag)

Kattens no1 och Petfun är också kända för att hålla hög kvalitet. På flera petfunmodeller kan man ta av alla textilier och tvätta, färga och byta ut bäst man vill. Kattens no1 finns i flera färger, alla utan tassar :angel:.

Tyska e-bayträd har tyvärr sjunkit i kvalitet på sistone, så det är kanske inte första valet om man vill ha en snygg möbel att ha i vardagsrummet.

Jag hittade en brittisk firma med underbara golv-till-tak-stolpar som var ihåliga med klätterutrymme på insidan också. Underbara, men dyra. Hicat tror jag de heter.
 
Sv: Klösträd

Tack för tips! Att kunna tvätta det känns som en bra grej, nog för att vi inte ska ha fertila katter men det kan ju bli smutsigt ändå.

Tror jag hittade Petfun, men de hade bara några stycken olika?

Haha ja utan tassar helst :D
 
Sv: Klösträd

Ditt träd gillar jag! :) Var något liknande som jag hade tänkt mig, lagom många avsatser och kojor.
 
Sv: Klösträd

Några stycken? De har 17 takhöga träd, och ca 40 mindre. Vad har du för krav egentligen? :D

Jag hade valt den här om jag hade haft plats och råd:
anastasia.jpg

Träd med fluff kommer inte över tröskeln här...


Det här är vårt Banana leaf. Inte din storlek dock, vi har en slät galoppstam för katterna när de vill klättra ordentligt (och jag har hellre fler mindre träd än ett jättestort eftersom det ger mer variation).

120302-113.jpg
 
Sv: Klösträd

Haha jag kanske hittade fel sida då? :o:p

Jag tänkte mig ett större träd på nedervåningen och ett mindre på övervåningen. :)
 
Sv: Klösträd

Japp tänkte på fel sida visade det sig :p Här fanns det många :) Dock inget jag föll pladask för, men ska kolla på datorn när jag kommer hem, har bara telefonen nu och då blir det så smått.
 
Sv: Klösträd

Ett klösträd är beställt! Borde komma inom en vecka, tror det kan bli bra! :)
 
Sv: Klösträd

Ett sånt här:

KMU06.jpg


Edit: ja, mina katter kommer bli bortskämda, men det visste jag redan :angel::D
 
Sv: Klösträd

Fortsätter med lite monolog :p Trädet är skickat och levereras hem på måndag! :banana:
 
Tips från coachen!
Om man vill bygga ett klösträd heter de runda rören Gjutrör och finns exempelvis på Biltema. De har flera diametrar. Då kan man skjuta ett i ett annat för ökad stabilitet eller längd.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
912
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur skulle ni reagera om er pappa ringer upp en dag, och vill komma över så att du kan få träffa hans nya tjej, som visar sig vara en så...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
17 221
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 543
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp