Klubbstuga kostnad

torpa

Trådstartare
hej jag undrar vad materialet kan kosta för att bygga ett stort klubbrum/klubbstuga.
Tanken är att det skall vara ett enda stort rum med loft. Ca 7x14 meter.
Vill bara ha kostnad för material inte vad arbetskostnaden blir. Och självklart det billigaste alternativen:)
Det skall inte vara indraget vatten eller badrum. Bara ett stort rum med enkelt sovloft.
Tack på för hand!
 
Börja med att kolla med kommunen om det kostar med bygglov, ritningar m m.
Sedan blir det mycket beroende hur mycket arbete det måste göras med grunden till stugan, alltså vad för typ av mark det.
Sedan kan du titta på t ex ByggMax eller någon annan som säljer färdiga stugor och se deras pris. Troligen blir det då billigare om man gör det själv från grunden istället för en färdig byggstats eller runt samma pris men inte dyrare.
 
OOOPS! :o:D Kvadratmeter ska det naturligtvis vara!!
Reflexbeteende, jag jobbar med volymer och flöden i m3.
 
hej jag undrar vad materialet kan kosta för att bygga ett stort klubbrum/klubbstuga.
Tanken är att det skall vara ett enda stort rum med loft. Ca 7x14 meter.
Vill bara ha kostnad för material inte vad arbetskostnaden blir. Och självklart det billigaste alternativen:)
Det skall inte vara indraget vatten eller badrum. Bara ett stort rum med enkelt sovloft.
Tack på för hand!

De offerter vi fick när vi kollade på att bygga klubbhuset från grunden gick på drygt 1,8 miljoner för 100 kvm (då ingick visserligen kök och toaletter också) då var det en entreprenör som skulle bygga
Vi valde istället bygga med begagnade bodar/moduler. Fick då istället 180 kvm ,för halva kostnaden av nybyggnation.
Finns ganska fina bodar få tag på begagnat, är du intresserad kan jag PM adressen till dom vi köpte från
 
hej jag undrar vad materialet kan kosta för att bygga ett stort klubbrum/klubbstuga.
Tanken är att det skall vara ett enda stort rum med loft. Ca 7x14 meter.
Vill bara ha kostnad för material inte vad arbetskostnaden blir. Och självklart det billigaste alternativen:)
Det skall inte vara indraget vatten eller badrum. Bara ett stort rum med enkelt sovloft.
Tack på för hand!
Det beror ju på. Ska det vara isolerat? Hur stort loft? Takbeklänad?
Är svårt att beräkna priset utan att ha en ritning
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 198
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 177
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp