Klump i halsen?

Anyo

Trådstartare
Har i tre dagars tid haft som en klump på höger sida långt ner i halsen. Försvinner inte när jag sväljer eller tar slemlösande. Dum som man är googlar man och ser värsta scenario framför sig. Ska ringa vc i morgon och höra med dom om dom kanske kan titta. Någon som haft liknande ? är heller inte förkyld eller dålig. Verkar inte vara slem då den inte rör sig i fläcken när jag dricker eller hostar.:crazy:
 
Har i tre dagars tid haft som en klump på höger sida långt ner i halsen. Försvinner inte när jag sväljer eller tar slemlösande. Dum som man är googlar man och ser värsta scenario framför sig. Ska ringa vc i morgon och höra med dom om dom kanske kan titta. Någon som haft liknande ? är heller inte förkyld eller dålig. Verkar inte vara slem då den inte rör sig i fläcken när jag dricker eller hostar.:crazy:

Känns det som att du har en klump där, eller har du en på riktigt?

Om man har sura uppstötningar/problem med magmunnen kan det kännas som en klump då man sväljer. Har själv haft så nån gång...och det blir värre ju mer man känner efter så man sväljer.
 
Har inte vad jag vet sura uppstötningar . Har klämt och känt på utsidan men känner inget utvärtes . Känns som en liten klump nere i strupen .
 
Sköldkörteln kan svullna i vissa fall. Mår du bra för övrigt? Man brukar må ganska dåligt i så fall.
 
Har i tre dagars tid haft som en klump på höger sida långt ner i halsen. Försvinner inte när jag sväljer eller tar slemlösande. Dum som man är googlar man och ser värsta scenario framför sig. Ska ringa vc i morgon och höra med dom om dom kanske kan titta. Någon som haft liknande ? är heller inte förkyld eller dålig. Verkar inte vara slem då den inte rör sig i fläcken när jag dricker eller hostar.:crazy:

Så hade jag efter en förkylning för inte så länge sedan. Skitjobbigt! Det tog ett tag innan det försvann. Först var klumpen där hela tiden ca 1 vecka, sen kom det då och då. Efter några veckor var det helt borta. Lyckades aldrig hitta något som hjälpte, provade olika med mot halsbränna och sura uppstötningar. Ett tag fick jag för mig att det blev värre när jag drack varmt, men kanske bara var inbillning.

Det var iaf skönt när det försvann!
 
@EmmaW lite min tanke också då både mamma och mormor haft struma . Får se om dom kan titta på halsen i morgon om det finns någon tid. Blir ju väldigt nervös när man googlar och det kommer upp om strul cancer osv:confused: mår prima för övrigt :)
 
@Diana känns betryggande dock har jag inte varit sjuk . Kanske är på väg att bli dock ? Har inga symptom ännu.
 
Har i tre dagars tid haft som en klump på höger sida långt ner i halsen. Försvinner inte när jag sväljer eller tar slemlösande. Dum som man är googlar man och ser värsta scenario framför sig. Ska ringa vc i morgon och höra med dom om dom kanske kan titta. Någon som haft liknande ? är heller inte förkyld eller dålig. Verkar inte vara slem då den inte rör sig i fläcken när jag dricker eller hostar.:crazy:

Jag tänker alltid tvar då jag hör klump i halsen. Behöver dock självklart inte vara då i ditt fell!
 
Sök på: klump i halsen twar
så kommer flera länkar upp. En kär vän drabbades av detta så det ör därför jag kopplar ihop det.
 
@EmmaW lite min tanke också då både mamma och mormor haft struma . Får se om dom kan titta på halsen i morgon om det finns någon tid. Blir ju väldigt nervös när man googlar och det kommer upp om strul cancer osv:confused: mår prima för övrigt :)
Då kan du nog lugnt avfärda det för man brukar må riktigt dåligt i så fall ;)
 
Jag har haft svullnad/klump i halsen sen... jaa... 10 år kanske. Oavsett förkylning, den är där hela tiden, på höger sida. Trodde det var pga visdomstanden men den drogs ut för ca 2 år sen och svullnaden är kvar. Har sagt till om det på vc men prover visade inget.
 
Sköldkörteln kan svullna i vissa fall. Mår du bra för övrigt? Man brukar må ganska dåligt i så fall.
Man behöver inte alls må dåligt bara för att sköldkörteln svullnar. Om den producerar hormoner på de nivåer som den ska, och inte svullnar på ställen där den tränger undan andra viktiga strukturer, så kan det hända att den växer utan att det ens uppmarksammas hos den som drabbas. Man bör dock bli undersökt om sköldkörteln svullnar, för det kan ligga farligare tillstånd bakom tillväxten också :).
 
Man behöver inte alls må dåligt bara för att sköldkörteln svullnar. Om den producerar hormoner på de nivåer som den ska, och inte svullnar på ställen där den tränger undan andra viktiga strukturer, så kan det hända att den växer utan att det ens uppmarksammas hos den som drabbas. Man bör dock bli undersökt om sköldkörteln svullnar, för det kan ligga farligare tillstånd bakom tillväxten också :).
Självklart kan det vara så, men det är väldigt ovanligt att man fortfarande mår bra men visst finns det. Nu ska hon ju kolla upp den så det är ju bra :)
 
Då kan du nog lugnt avfärda det för man brukar må riktigt dåligt i så fall ;)

Inte för att jag på något sätt vill skrämmas, men när jag fick struma så mådde jag inte dåligt på något sätt. Märkte inget själv, utan det var en kompis som upptäckte min knöl på halsen när jag tittade uppåt på ett flygplan i luften.

Med andra ord hade jag knölstruma. Det gick flera månader innan jag började må riktigt dåligt, grymmetrött framför allt och sökte läkarvård.
 
Jag googlade på detta igår! (Efter att haft en lektion i skolan om diverse olika cancersorter där jag redan konstaterat att jag har ALL cancer man kan utveckla! :grin:)
Fast jag mådde lite smått illa dessutom, ungefär som att spyan satt fast i halsen. Efter att jag diagnostiserat mig med diverse sjukdomar så gav jag upp - idag när jag vaknade så var jag genomförkyld. Så förmodligen någon lymfknuta som reagerat och svullnat en aning.
Så även om du inte känner dig speciellt sjuk eller dassig så kan kroppen tampas med elakingar och det är det som du känner av.
 
@sky_fly och idag vaknade jag med täppt näsa ;) är nog det det som är på gång . Dock aldrig reagerat så inför förkylning men nu kan jag pusta ut :) tack alla för svar !
 
Om klumpen känns genom huden så kan det vara en lymfkörtel som varnar om din troliga kommande förkylning. Hade en kompis som åkte på halsböld vilket hon upplevde lika trevligt som det låter. Även om det verkar vara förkylning så ring vc och be dem kika i halsen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
360
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 919
Senast: tornblomma
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp