Koffeintabletter

Monkie

Trådstartare
Haft svårt att sova sista veckorna. Dricker ett gäng koppar kaffe på morgon och förmiddag för att hålla mig alert och fokuserad på jobbet. Kaffedrickande = springa på toa.

Nån som provat koffeintabletter? Hur snabbt går de egentligen ur kroppen? Vill inte bli speedad och förstöra min nattsömn ytterligare, dricker vanligtvis inte kaffe efter klockan 15 på dagarna.

(Självklart är det allra bästa att ta tag i orsakerna till sömnbekymren, det jobbar jag med)
 
Jag äter i princip dagligen koffeintabletter och tycker det skiftar väldigt från dag till dag hur de funkar. Så jag tror det enda du kan göra är att testa själv.
 
Koffeinet i tabletter metaboliseras lika snabbt som det i kaffet. En kopp kaffe innehåller i storleksordningen 50-150 mg koffein, och koffeintabletter typiskt 50 mg eller 100 mg.
Det är min uppfattning också. Att en tablett är ungefär som en kopp kaffe - fast utan svidet i magen :)
Den går ur på ett par timmar. Precis som kaffet.

Man är olika känslig. vissa bekymras över huvud taget inte av kaffe på kvällen. Andra vrider sig halva natten om de dricker mycket kaffe på eftermiddagsfikat.
TS bör nog räkna på ungefär samma effekt som från kaffekoppen?
 
Tack för svaren hörrni! ! Det låter inte så allvarligt att våga prova ☺. Var lite rädd för värsta superspeedkicken! Men toabesöken, blir de inte färre då?

Angående sömnen så vet jag vad jag oroar mig för och det är på g att lösa sig så inget jag kan göra något konkret åt just nu.
 
Och jag går tvärtemot alla andra och säger att koffeintabletter definitivt inte är något för mig.
Visst, jag blev lite piggare. Men jag blev också darrig, kallsvettig och fick allmänt obehag. Efter en överdos av koffeintabletter (ja, det var dumt och rekommenderas INTE, man blir definitivt inte pigg av det) låg jag och spydde ett och ett halvt dygn, sedan dess kan jag inte ens ta en utan att må fruktansvärt illa.

Kaffe däremot ger mig inte alls såna biverkningar förrän jag hinkar i mig riktigt stora mängder.
 
Och jag går tvärtemot alla andra och säger att koffeintabletter definitivt inte är något för mig.
Visst, jag blev lite piggare. Men jag blev också darrig, kallsvettig och fick allmänt obehag. Efter en överdos av koffeintabletter (ja, det var dumt och rekommenderas INTE, man blir definitivt inte pigg av det) låg jag och spydde ett och ett halvt dygn, sedan dess kan jag inte ens ta en utan att må fruktansvärt illa.

Kaffe däremot ger mig inte alls såna biverkningar förrän jag hinkar i mig riktigt stora mängder.
Jag får börja lugnt ☺

(Gillar inte att du mådde dåligt såklart, tacksam över inputen)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ ...ja det är ju himla jobbigt... och när jag dessutom insåg att jag faktiskt läckte inte bara när jag hoppade studsmatta eller gick på...
Svar
0
· Visningar
1 062
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 201
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 152
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp