Kolla upp gamla tävlingsresultat?

superstar

Trådstartare
Är på väg att köpa häst nu, och vet att det går att kolla upp hästars tävlingsresultat, men var gör man det? Ägarna säger att hon startat 130 med goda resultat, vill ju gärna veta att det stämmer. Har hört en del skräckhistorier om hästar som "gått 140" och när man sen kollar så visar det sig att startat en enda 140 där de vägrat ut sig osv. Var kollar man?

TacK! Ullis
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

www.ridsport.se kan man söka resultat från de senaste åren, kolla under tävling/ranking resultat
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

hmm.. om man inte får fram några resultat där (hittar dock rätt häst, så det är inte det som är felet), borde det tyda på att hästen inte har någre resultat alls (=inte tävlat alls??) eller kan det vara något annat som är fel. Finns det någon annan stans man kan kolla?
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Ridsport.se har inte inlagda alla resultat, jag vet hästar som tävlar med placeringar i MSV B och ändå har tomrader där.

Ett tips är att söka på google.se på hästens namn. Och även ryttarens om du vet det. Då brukar du få upp en del träffar, då Goggle registerar många resultatlistor. Om hästen heter Önnarps Olle skriver du bara: "Önnarps Olle", får du upp många konstiga träffar söker du på: "Önnarps Olle" +resultat. Brukar fungera!
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Får du resultat på hästen men inte de resultat som det sägs att den har kan det nog vara påhittat. Fråga dom efter resultatlistor för att vara säker. Sökt på alla distrikt? svårighetsgrad?
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Jag hittar rätt häst (rätt licensnummer, ägare osv) men det står helt tomt i resultatfältet (jag har hittat andra hästar där till och med placeringar i 0.90 hoppningar står med). Så antingen har hon inte tävlat alls eller så har ridsport fel. Jag letar vidare. Söker ej på distriktsindelat, utan hela Sverige.

Tack
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Har du sökt på hästens namn på Google? För som jag sa tidigare läggs en del resultat inte upp. Jag vet själv, då en del ponnyer inte har en enda rads placeringar, trots att jag vet att de har placeringar i flera höga klasser.
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Det är som Ziri säger. Bara hälften av "våra" resultat finns med (kan bero på inrapportering från klubben säger förbundet). :confused: Klubbtillhörigheten är också fel. Jag tycker också du skall prova med google.se :)
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Ja pröva google, jag hittade resultat på mig själv nu när jag kollade som inte finns med på förbundets hemsida.

Mvh//LG
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Har prövat på Google, fick dock inte fram något där heller, vilket troligen beror på att både häst och ryttare har några av de vanligaste namnen man kan tänka sig.. Ska leta vidare!
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Är det tidigare resultat du vill ha (före 2003) får man gå tillbaka till de gamla resultatskalendrarna. leta reda på någon som har sådana så kan de slå upp till dig ( eller PM´a mig namn på häst + ryttare så kollar jag mina ikväll :) )
Ridsportförbundet på nätet kan man bara söka resultat från 2003 och framåt.
Man ska även kunna beställa resultatutdrag från en häst mot en mindra summa hos ridsportförbundet dock vet jag ej hur tillförlitliga och utförliga de listorna är! :)
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

"goda resultat" kan ju betydda att hästen har 4 fel eller varit nolla eller liknande, men inte blivit placerad och det är ju också en anledning till att resultaten inte finns på ridsports hemsida. Sen är ridsports sida den mest tillförlitliga, jag vet de som fått många placeringar som inte är med och jag vet även dom som har fått resultat och placeringar registerade trots att det aldrig varit på den tävlingsplatsen och hästen i själva verket just då stod på tre ben eller så hemma i stallet och kunde inte ridas. Så man får ta det med en nypa salt.

Det enklaste sättet är ju att fråga ägaren efter resultatlistor eller om h*n kan säga klubb och datum hästen var där så kan man ju enklare söka på google eller ta kontakt med den berörda klubben och fråga om resultatlistor.

Fanns det inte förut en tjänst att man betala en summa till ridsports förbundet och så fick man hem en lista över alla starter hästen gjort eller har jag drömt det?
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

På ridsports tävlingssida visas bara placeringar på regionala tävlingar och fullföljda starter på nationella tävlingar. Hästen kan ha gått massvis med felfria 1.30 fast inte blivit placerad och då finns den inte med på listorna.
Vad du kan göra är att gå in på dom olika klubbarnas hemsida i det området hästen tävlar och kolla resultaten där.
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

starcraft skrev:
Sen är ridsports sida den mest tillförlitliga

ibland går det lite för fort att skriva, jag menar så klart att ridsports hemsida inte är den mest tillförlitliga.
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Har fått hjälp av en person som skall kolla upp de gamla resultatkalendrarna, hade även tänkt sätta mig med klubbarnas hemsidor idag.

Starcraft, förstod att du menade att den inte var den mest tillförlitliga ;)

Tack för era svar hittils, gärna fler alternativ, om det finns såna.

/ullis
 
Sv: Kolla upp gamla tävlingsresultat?

Inte ens om man har vunnit en regional tävling, så är det inte säkert det är med. Trist men sant. :mad:
Jag tycker som du att man ska försöka gå in på klubbarnas resultatsidor. Dom brukar vara korrekta :idea:
 
Väcker liv i en gammal tråd.

Jag skulle kolla upp tävlingsresultaten för en häst som är född 1992 och den är därmed 25 år gammal idag. På ridsport.se hittade jag resultat från 2001 och framåt. Denna häst har resultat från 2001 fram till 2007. Det innebär att det finns resultat från det att hästen var 9 år till den blev 15. Men hur gör jag för att få reda på resultat ännu längre tillbaka i tiden?
 
Väcker liv i en gammal tråd.

Jag skulle kolla upp tävlingsresultaten för en häst som är född 1992 och den är därmed 25 år gammal idag. På ridsport.se hittade jag resultat från 2001 och framåt. Denna häst har resultat från 2001 fram till 2007. Det innebär att det finns resultat från det att hästen var 9 år till den blev 15. Men hur gör jag för att få reda på resultat ännu längre tillbaka i tiden?

Tror inte det går längre tillbaka än 2001 på förbundets sidor , min är oxå född 92 och resultaten för honom börjar oxå 2001
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp