Kollega i olycka, vad gör man?

MissFideli

Trådstartare
Min kollega var med om en olycka natten till idag som kan ha gjort honom väldigt ont psykiskt.
Jobbet får ju inte säga nått, men kan jag/vi göra nått? Bör vi göra nått, eller hålla oss undan?
Jag vet inte om han fortfarande ligger på sjukhus.
Vad kan man göra i en sån här situation?
Vi är liksom 20 st på depån jag jobbar, det blir ju lite mer personligt då :(
 
Senast ändrad:
Jag hade skickat ett blombud vid hemkomst med en text på kortet som visar att ni tänker på honom. Att tränga sig på är aldrig kul, men att veta att ens kollegor finns där genom en fin gest uppskattas alltid, så kan han om han vill ta kontakt med er.
 
Jag hade skickat ett blombud vid hemkomst med en text på kortet som visar att ni tänker på honom. Att tränga sig på är aldrig kul, men att veta att ens kollegor finns där genom en fin gest uppskattas alltid, så kan han om han vill ta kontakt med er.

Bra idé! Ska se om jobbet kan släppa adressen, det får dom ju inte göra hur som helst. Man vill ju som du säger inte tränga sig på. Och vi vet ju i princip bara händelseförloppet och att han fick åka ambulans.
 
Min kollega var med om en olycka natten till idag som kan ha gjort honom väldigt ont psykiskt.
Jobbet får ju inte säga nått, men kan jag/vi göra nått? Bör vi göra nått, eller hålla oss undan?
Jag vet inte om han fortfarande ligger på sjukhus.
Vad kan man göra i en sån här situation?
Vi är liksom 20 st på depån jag jobbar, det blir ju lite mer personligt då :(

Åh vad trist att höra :( Jag tycker absolut du ska visa att du tänker på honom. I min erfarenhet är det lätt att känna sig ensam när trauman händer, då folk håller sig undan och inte vet hur de ska reagera. Så blir man liksom både ledsen och ensam. Skicka blommor, ett mess eller liknande. Om du känner att du vill kan du ju säga att du finns där om han behöver prata med någon.
 
Åh vad trist att höra :( Jag tycker absolut du ska visa att du tänker på honom. I min erfarenhet är det lätt att känna sig ensam när trauman händer, då folk håller sig undan och inte vet hur de ska reagera. Så blir man liksom både ledsen och ensam. Skicka blommor, ett mess eller liknande. Om du känner att du vill kan du ju säga att du finns där om han behöver prata med någon.

Ja, jättejobbigt :( Jag känner honom inte speciellt bra, det är rätt speciell herre. Men vittnesuppgifter från folk som var med säger att han verkade få en blackout precis efter. Och nått har hänt, för han "gjorde saker" precis efter smällen som tyder på att något slog fel i huvudet. Alltså av chock eller så.
 
Bra idé! Ska se om jobbet kan släppa adressen, det får dom ju inte göra hur som helst. Man vill ju som du säger inte tränga sig på. Och vi vet ju i princip bara händelseförloppet och att han fick åka ambulans.

Skickade själv ett blombud, av just anledningen att visa personen ifråga att jag/vännerna tänker på familjen ifråga. Iom omständigheterna just här är besök olämpligt.
Det blev otroligt uppskattat.
Det finns flera olika sorters bud idag, choklad, mat, blommor, böcker. Så buda något ni tror personen uppskattar :)
Delar ni kollegor på kostnaden så blir det inte så mkt. En fin lite större bukett med bud kostar ca 400:-
 
Bra idé! Ska se om jobbet kan släppa adressen, det får dom ju inte göra hur som helst. Man vill ju som du säger inte tränga sig på. Och vi vet ju i princip bara händelseförloppet och att han fick åka ambulans.
Låt jobbet sköta det administrativa så slipper de känna sig i kläm. Möjligt annars fackklubben kan hjälpa till annars. Eller om där är någon anhörig som kan hjälpa er att förmedla kontakten. På sjukhus kan det vara knepigt med blommor med, kanske nåt kort och så blommor vid hemkomst.
 
Min kollega var med om en olycka natten till idag som kan ha gjort honom väldigt ont psykiskt.
Jobbet får ju inte säga nått, men kan jag/vi göra nått? Bör vi göra nått, eller hålla oss undan?
Jag vet inte om han fortfarande ligger på sjukhus.
Vad kan man göra i en sån här situation?
Vi är liksom 20 st på depån jag jobbar, det blir ju lite mer personligt då :(
Tänkte på dig när jag hörde om olyckan. Var osäker på om du fortfarande kör den linjen. Och visst är det där i närheten som du rider?
Förstår att det känns jobbigt även för dig och övriga kollegor.
 
Tänkte på dig när jag hörde om olyckan. Var osäker på om du fortfarande kör den linjen. Och visst är det där i närheten som du rider?
Förstår att det känns jobbigt även för dig och övriga kollegor.

Tack :heart Jag håller till närmare Vaxholm, men innan jag var säker på var olyckan hände var jag bra nervös. Pratade med hästarnas ägare igår via fb, och hon frågade om föraren :heart
 
Tack :heart Jag håller till närmare Vaxholm, men innan jag var säker på var olyckan hände var jag bra nervös. Pratade med hästarnas ägare igår via fb, och hon frågade om föraren :heart
En av mina döttrar red tidigare på ett stall som hon tror att hästarna kom ifrån. Men känner även en till med hästar längs vägen. Jag vet inte exakt var olyckan inträffade, du får gärna PM:a mig om du vill berätta varifrån hästasrna kom, så slipper vi spekulera.
Vet du hur det har gått för passagerarna? Så dags borde det väl ha funnit sittplats åt alla, men det är ju inte säkert att de var bältade. Läste att flera skadats.
För några år sedan var det ett pendeltåg som körde på hästar ner mot Nynäshamn. En vän som är lokförare på linjen berättade att det blev traumatiskt även för henne (som har hästar), men även att övriga lokförare tog väldigt illa vid sig. Hoppas att alla hos er får stöd, om ni behöver.
 
En av mina döttrar red tidigare på ett stall som hon tror att hästarna kom ifrån. Men känner även en till med hästar längs vägen. Jag vet inte exakt var olyckan inträffade, du får gärna PM:a mig om du vill berätta varifrån hästasrna kom, så slipper vi spekulera.
Vet du hur det har gått för passagerarna? Så dags borde det väl ha funnit sittplats åt alla, men det är ju inte säkert att de var bältade. Läste att flera skadats.
För några år sedan var det ett pendeltåg som körde på hästar ner mot Nynäshamn. En vän som är lokförare på linjen berättade att det blev traumatiskt även för henne (som har hästar), men även att övriga lokförare tog väldigt illa vid sig. Hoppas att alla hos er får stöd, om ni behöver.

Hästarna kom från Djurgårdens ridskola, de går på bete ute på Rydboholm. Troligen har dom blivit skrämda av vildsvin, 2 har gått igenom staketet och var på vägen. Så inga "lokala" hästar. Vet inget om passagerarna alls än. Borde varit 2 som fick åka till sjukhuset. Och här hade nog alla klarat sig bra med bälte. Vilket få använder.
 
Hästarna kom från Djurgårdens ridskola, de går på bete ute på Rydboholm. Troligen har dom blivit skrämda av vildsvin, 2 har gått igenom staketet och var på vägen. Så inga "lokala" hästar. Vet inget om passagerarna alls än. Borde varit 2 som fick åka till sjukhuset. Och här hade nog alla klarat sig bra med bälte. Vilket få använder.
Tack.
Anade att det varit grisar i farten.
Att man inte använder bälte, när det finns, har jag svårt att förstå. Förutom att man riskerar att skada sig själv så kan man skadad sina medpassagerare.
 
Tack.
Anade att det varit grisar i farten.
Att man inte använder bälte, när det finns, har jag svårt att förstå. Förutom att man riskerar att skada sig själv så kan man skadad sina medpassagerare.

Ja, det är ju mycket vildsvin där. Usch usch :( Det stod på Hippson att det var deras hästar. Sorgligt ändå. Bälte är viktigare än man tror!
 
Tack.
Anade att det varit grisar i farten.
Att man inte använder bälte, när det finns, har jag svårt att förstå. Förutom att man riskerar att skada sig själv så kan man skadad sina medpassagerare.
Sånt där gör mig vansinnig. Jag försöker alltid tänka till var någonstans jag sätter mig för att riskera minst skador av oväntade passagerare. Så himla onödigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 643
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 726
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag är sjukskriven för utmattning sedan en månad. Jag vet mycket väl varför jag hamnat här; för att jag tar på mig för mycket ansvar och...
2
Svar
27
· Visningar
2 785
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 792
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp