Komplikation

Daegonna

Trådstartare
Jag steriliserade min honkatt för ett par månader sedan. Hennes snitt blev infekterat och hon fick en antibiotikakur som löste detta, efter det var allt bra ett tag. Kort efter började hon att bli riktigt magsjuk, hon äter och dricker mat precis som vanligt men har konstant diarré. Jag talade med Agrias veterinär (där hon är försäkrad), och de sa att jag skulle ge henne ris och torsk ett tag då antibiotika kan göra katter magsjuka, detta i kombination med Diarsanyl.

Hon totalvägrade att äta torsk och ris, och efter nästan en vecka med att försöka få henne att äta det bytte jag över till det vanliga (mjukmat en gång om dagen och alltid torrfoder i en skål). Hon har verkligen inget fel på aptiten, och med Diarsanyl så funkade magen som vanligt, sen slutade det att fungera.

Nu, efter att ha hoppats att det skulle reda ut sig själv ett par veckor har hon blivit hård över magen och sidorna på kroppen. Hon låter mig fortfarande lyfta henne, jag har klämt och känt på magen och hon reagerar inte alls på det med något obehag. Att hon gick upp i vikt efter sterilisering förstår jag, men att hon har diarré och är spänd över magen känns inte så bra.

Har någon varit med om liknande och har råd och tips? Redan bestämt att jag ska ta henne till veterinär, men vill se om det fanns någon som hade en lösning innan detta.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 560
Senast: Voeux
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 700
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp