Könsreglerade klädregler

Nu förstår jag inte vad du menar? Att bada och koppla av på en strand är väl väldigt meningsfullt? Helt underbart, till och med!
Som jag förstod menade du att reklamen, förenklat, gick ut på att män surfar och kvinnor ligger på stranden och att surfningen var högre värderad jämfört med att enbart vara på stranden? Jag påstod att den värdeskillnaden inte är så självklar utan båda kan sägas vara fritidsaktiviteter av lika värde.
 
Men du VET att det finns tävlingar för kvinnor inom sporten?? Det existerar som proffssport bland kvinnor så.....? "På riktigt" :rofl: Frågan är om du är på riktigt? :confused: Kan man på riktigt missa att surfing existerar som sport bland kvinnor?

Vad menar du --> om dom surfande kvinnorna inte är lika många som männen kan man låtsas som om dom inte finns? Då kan kvinnorna posera lite bara och så tar vi inte deras sport på allvar?

Det påverkar kvinnliga utövarna hur man ser på dom...... Och till exempel så har en av Brasiliens bästa surfare pratat om hur hon inte fick sponsring för att hon inte var snygg nog för surf-wear brands :meh:

Och hon visar rätt bra att det gick helt ok att bli väldigt bra på sin idrott även utan sponsorer.
 
Jag ger upp, du verkar inte förstå ens de mest enkla resonemang.
Jodå, jag förstår hur du resonerar (tror jag...). Och det är inget fel med att vara "sexig". Det är heller inget fel med att städa och laga mat - men om man som kvinna ständigt framställs som den som städar och lagar mat, till skillnad från männen, blir det väldigt snett och fel.

Jag har själv en 17-årig dotter som lever mitt i den här världen där kvinnan sexualiseras nonstop och jag vet hur hon upplever det. ´nuf said.....
 
Som jag förstod menade du att reklamen, förenklat, gick ut på att män surfar och kvinnor ligger på stranden och att surfningen var högre värderad jämfört med att enbart vara på stranden? Jag påstod att den värdeskillnaden inte är så självklar utan båda kan sägas vara fritidsaktiviteter av lika värde.
För att vara på stranden och sitta och posera för att se så sexig ut som möjligt är samma sak? Jag har väldigt svårt att förstå hur du kan definiera poserande som fritidsaktivitet :confused::confused::confused:
 
Kollar lite på friidrotts vm. Där var det en svensk längdhoppare som hade en tävlingsunderdel som täckte mindre än ett par vanliga trosor O_o Undra hur många män som skulle tävla så lättklädda?
Jag tror jag vet vem du menar. Jag tyckte det såg ut som om de hade hasat upp och in, så att säga.
 
Det är även mitt entydiga intryck via australiensare jag träffar i jobbet. De blir förvånade när manliga (svenska) kollegor inte hänger med ut på krog tredje gången samma vecka, eftersom de måste hämta barn på förskolan. Det framgår ju också att det finns väldigt många, även högutbildade, kvinnor som slutar jobba när de får barn i Australien. Extremt grabbiga karlakarlar till män, jämfört med svenska manliga akademiker.

Input
Fast det beror ju också på att deras system är annorlunda än vårat.
Deras daycare kostar nästan lika mycket som en fulltidslön.

Det är långt ifrån alla som är högutbildade. Australien lever till stor del på turismen och därav många jobb är i hotell och resturangbranchen
 
Input
Fast det beror ju också på att deras system är annorlunda än vårat.
Deras daycare kostar nästan lika mycket som en fulltidslön.

Det är långt ifrån alla som är högutbildade. Australien lever till stor del på turismen och därav många jobb är i hotell och resturangbranchen
Och?

Att både samhället och relationerna mellan män och kvinnor är ojämställda, går ju hand i hand.
 
Och?

Att både samhället och relationerna mellan män och kvinnor är ojämställda, går ju hand i hand.
Jojo men det är ju inte så mycket att göra för den som får barn idag. Frågan är större än så.

Australiens regering är ett skämt men inga aussis verkar egentligen bry sig så länge solen fortf skiner. Var och en till en själv sas.

Definitivt ett samhällsproblem!
 
Är det negativt att vara "sexig"? Du kan lika gärna vända på det och påstå att män framställs som oattraktiva och vara utan intresse medan kvinnor värderas mycket högre.
Ja fram för fler sexiga män i reklam
hot-mess-motocorsa-12.jpg

03b28812a95247abbc60229f541687e0.jpg

men-in-womens-poses.jpg

maxresdefault.jpg

reklam för hamburgare

1f263e7f4d062c557ed325da385dc118--female-superhero-funny-things.jpg
 
Vad gäller hängande magar så, ptja... Hade jag gått ut med byxorna under magen och en kort tröja så magen hänger under tröjkanten så hade ni nog fått läsa om ett mord med facklor och högafflar inblandade i tidningarna imorrn. Meanwhile går män runt så typ hela tiden.
Det är väl lite samma sak som med bh - har man hängbröst är det tydligen inte socialt accepterat att gå utan medan män kan gå barbröstat oavsett. Det passar inte in i den där strama formen som kvinnor ska klämmas in i så mycket det bara går. Hängbröst ska döljas, hängmage ska döljas, alla "brister" ska döljas. I slutändan ska kvinnor vara behagliga för män att titta på.

tl;dr - patriarkatet.

Jag älskar dig.
 
Jag var inne på Rusta idag och kollade lite på deras strumpor. Var på jakt efter svarta, basic strumpor. Enligt Rusta har dock inte kvinnor helsvarta strumpor. Det fanns 5-pack svarta strumpor, endast storlek 40-45.
Det fanns också ett 5-pack strumpor med blandade mönster, endast storlek 37-40. Så uppenbarligen får man inte gilla mönstrade strumpor om man är man.
Det var samma kvalitét, märke, pris och material. Var bara färgerna, och storleken, som skiljde dom åt.

Illa Rusta...
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 177
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 917
Senast: Badger
·
Samhälle Jämställdhetsbonus är borta sen länge och pappadagar kan jag inte se att de sagt att det ska bort, däremot ska familjerna själva kunna...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
11 346
Senast: A_NN_A
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 094
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp