Kontinentalsäng eller dubbla ramsängar?

Vi köpte en kontinentalsäng för några år sen. För mig var ramsäng aldrig ett alternativ förvisso då jag aldrig legat i nån där jag inte märkt av skarven, vilket jag formligen hatar. Vår säng hade kostat en bit över 20' men var prissänkt till typ av 14' tror jag, inklusive huvudgavel.
Förvisso är mellanskiktet två madrasser med en hel madrass ovanpå, men vi har aldrig märkt av det, kanske för att både sambon och jag ligger förhållandevis stilla på nätterna och på var sin sida.
 
Olika hårdhet gör också att eventuella barn alltid kommer att rulla till den som har den mjukare sidan. :D

:eek: Ja i den bästa av världar hade vi gärna haft samma hårdhet på varje sida då vi ändå ligger i mitten av sängen hela tiden. Då kommer vi ju rulla över till min annars? (som blir den mjukare)
 
Precis. Och tänk också på att provligga mitten av sängen om ni väljer olika fasthet på madrasserna. När/om man får barn sen är det inte säkert att man får ligga på "sin" sida ;) plus att det kan vara mysigt att kunna ligga nära sin partner.

Tack för tipset! Jag tänkte mycket på detta i butiken eftersom vi ligger mest i mitten. Dock hade jag tänkt köpa en säng med hel kassett (mellanmadrass) så vi slipper skarven helt och hållet. Men med olika hårdhet kanske det kan kännas en skarv ändå?
 
:eek: Ja i den bästa av världar hade vi gärna haft samma hårdhet på varje sida då vi ändå ligger i mitten av sängen hela tiden. Då kommer vi ju rulla över till min annars? (som blir den mjukare)

Yep. :D Så då kan ni ju lika gärna ha mjuka madrasser på bägge sidor, eftersom sambon ändå kommer att hamna på din. :up:
 
@MiniLi Vilken säng har du från Mio? Lutar nästan åt att köpa därifrån, dels för att de har bäst garanti på att få byta fasthet om det skulle bli fel men också för jag har en vän som jobbar där som kan tipsa vilka sängar som är bäst/minst reklamationer på :D
 
Är det inte brådis med ny säng så vänta till runt årsskiftet. Jag har för mig att vi köpte vår från Sova men vid årsskiftet när de fick in nya färger/modeller på sängarna så de gamla skulle säljas ut. Det blev några tusen kronor billigare i alla fall.

Det enda aktuella här var kontinental faktiskt. Inga skarvar i min säng minsann :p
Dessutom bör man försöka pruta. Konkurrensen om sängköparna är hård. Jag tvekade ordentligt inför mitt köp och säljaren på Sova ringde upp mig två gånger och prutade själv ner priset. Till slut hade hon prutat bort en tredjedel och då slog jag till. Annars hade jag aldrig köpt en så dyr säng, utgångspriset var 36K.
 
@MiniLi Vilken säng har du från Mio? Lutar nästan åt att köpa därifrån, dels för att de har bäst garanti på att få byta fasthet om det skulle bli fel men också för jag har en vän som jobbar där som kan tipsa vilka sängar som är bäst/minst reklamationer på :D
Var tvungen att leta fram kvittot för att kolla, vår säng heter Sleep. När jag köpte hade de ett erbjudande på komplett säng inkl ben, bäddmadrass och gavel.

Ang skarv så har jag haft sängen sen dec 2015 och jag tycker inte själva skarven märks. Däremot märker jag skillnad mellan sänghalvorna eftersom sambo (som inte fanns med i bilden när jag köpte sängen) är så pass mkt tyngre att den delen har blivit mjukare än min del.
Har alltså mjuk madrass på båda halvorna men sambo är för tung för mjuk och det märks att sängen mjuknat fortare på hans sida trots att min sida är använd under längre tid.

Det är inget som stör dock. Jag ligger ofta mitt i sängen eller rullar omkring mellan mitten och min halva :D
 
Dessutom bör man försöka pruta. Konkurrensen om sängköparna är hård. Jag tvekade ordentligt inför mitt köp och säljaren på Sova ringde upp mig två gånger och prutade själv ner priset. Till slut hade hon prutat bort en tredjedel och då slog jag till. Annars hade jag aldrig köpt en så dyr säng, utgångspriset var 36K.
Kunde du inte ha sagt det för ett par år sedan? :D
 
Dessutom bör man försöka pruta. Konkurrensen om sängköparna är hård. Jag tvekade ordentligt inför mitt köp och säljaren på Sova ringde upp mig två gånger och prutade själv ner priset. Till slut hade hon prutat bort en tredjedel och då slog jag till. Annars hade jag aldrig köpt en så dyr säng, utgångspriset var 36K.

Väldigt bra att veta! Tack! Vad köpte du för säng till slut? (Även om du nu verkar sådär nöjd)
 
Väldigt bra att veta! Tack! Vad köpte du för säng till slut? (Även om du nu verkar sådär nöjd)
En ramsäng, Carpe Diem Malö, 140 cm. Det är säkert en superbra säng men den passade inte min kropp, upptäckte jag senare. Köpte en Tempurmadrass efter nåt drygt år, nu går det bättre. Men det ska man verkligen inte behöva till en sådan säng.
 
Vi köpte ny säng i julas, bytte från två ramsängar till en kontinentalsäng för att slippa skarven i mitten vilket vi verkligen inte ångrat! Efter 2,5 tim (suck) hittade i en som vi var överens att vi ville ha, vi gick lite över budget men det kändes ändå värt det eftersom man ska ha den så länge.

Däremot tycker jag säljarna på Sova är väldigt påflugna och ihärdiga, antar att det ingår i deras säljutbildning, sambon var nära på att ruttna ur och gå därifrån flertalet gånger :crazy:. De flesta vi pratat med har samma upplevelse från Sova-varuhusen och deras säljare, i slutändan är vi väldigt nöjda med vår säng och är oändligt glad att slippa den hårda skarven i mitten. Vi lyckades också pruta ner den ett par tusenlappar.
 
Jag är övertygad om att SOVA är någon sorts sekt och försäljarna har i uppgift att värva medlemmar :p Nej men läskigare butik får man leta efter. och otroligt utstuderad "säljteknik".

Vi köpte kontinentalsäng på Atlantis. Mycket nöjda fortfarande 9 år senare :)
 
Jag har en ramsäng. Eftersom jag hatar att ligga i skarven och är väldigt känslig för sånt så köpte jag en hel på 160cm. Ett elände att få hem och blev rekommenderad att köpa 2x80 istället, men jag stod på mig och jag älskar min säng (och så även min partner som kommit in senare i bilden).
 
Vi köpte ny säng i julas, bytte från två ramsängar till en kontinentalsäng för att slippa skarven i mitten vilket vi verkligen inte ångrat! Efter 2,5 tim (suck) hittade i en som vi var överens att vi ville ha, vi gick lite över budget men det kändes ändå värt det eftersom man ska ha den så länge.

Däremot tycker jag säljarna på Sova är väldigt påflugna och ihärdiga, antar att det ingår i deras säljutbildning, sambon var nära på att ruttna ur och gå därifrån flertalet gånger :crazy:. De flesta vi pratat med har samma upplevelse från Sova-varuhusen och deras säljare, i slutändan är vi väldigt nöjda med vår säng och är oändligt glad att slippa den hårda skarven i mitten. Vi lyckades också pruta ner den ett par tusenlappar.

Jag är övertygad om att SOVA är någon sorts sekt och försäljarna har i uppgift att värva medlemmar :p Nej men läskigare butik får man leta efter. och otroligt utstuderad "säljteknik".

Vi köpte kontinentalsäng på Atlantis. Mycket nöjda fortfarande 9 år senare :)

Instämmer, jag vill fly så fort jag gått in där pga försäljarna. Jag är väldigt kinkig med mina sängkläder och vill gärna kunna känna på dem innan jag köper men har faktiskt slutat gå in på Sova.
 
Jag har en ramsäng. Eftersom jag hatar att ligga i skarven och är väldigt känslig för sånt så köpte jag en hel på 160cm. Ett elände att få hem och blev rekommenderad att köpa 2x80 istället, men jag stod på mig och jag älskar min säng (och så även min partner som kommit in senare i bilden).

Ja, denna parameter lyfte min vän som jobbar på Mio - dvs om jag köper en hel kassett på 180 cm så kommer det vara himla jobbigt att få in den i lägenheten. Hade inte tänkt så långt. I vissa lägenheter måste det ju egentligen vara näst intill omöjligt? Känner att jag bör reka lite hur vårt trapphus ser ut, tre trappor utan hiss och ett ganska trångt trapphus...
 
Jag gillade inte heller Sova. De ska vara så utbildade och duktiga men jag fick motstridiga besked om sängen av olika säljare. De vill bara sälja, punkt. Jag köpte visserligen där ändå men inte för att jag litade så hårt på vad de sa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp