Kontinentalsäng eller dubbla ramsängar?

Jag har kikat på Continentalsängar på Mio. Tycker de har vettiga priser för, vad jag kan förstå, vettiga sängar. Jag har inte slagit till än, men funderar på att köpa inte så dyr med syfte att köpa ny om några år igen. Alltså, den ska vara skön och bra såklart, men jag ser nog hellre att jag köper en ny om fem år, än att betala mer för att den ska hålla i 15.
 
Jag köpte en kontinentalsäng på Mio för knappt två år sedan, den kostade ca 20 000. Mellanmadrasserna är vändbara med en medium och en fast sida. Jag använder medium i min halva av sängen och den andra halvan är fast men har i princip varit oanvänd. Nu har jag nattsällskap i bland men VI KAN INTE SOVA! Så fort nån av oss vänder sig om gungar hela sängen och vi väcker varann. Nån som har samma problem?
 
Jag köpte en kontinentalsäng på Mio för knappt två år sedan, den kostade ca 20 000. Mellanmadrasserna är vändbara med en medium och en fast sida. Jag använder medium i min halva av sängen och den andra halvan är fast men har i princip varit oanvänd. Nu har jag nattsällskap i bland men VI KAN INTE SOVA! Så fort nån av oss vänder sig om gungar hela sängen och vi väcker varann. Nån som har samma problem?
Jag har det. Vi köpte visserligen vår på Trademax på kampanj men nu lite drygt ett år senare så har den blivit helt sjukt mjuk fast vi hade fast på bägge. Men den gungar något extremt såfort någon rör sig :meh: Nu är man tacksam att den inte kostade så mycket för jag är nästan säker på att vi får köpa ny nästa år igen :arghh:
 
Jag köpte på Mio , på kampanj och betalade typ 8000 för hela sängen. Sambon klagade på att det gungade första dagarna, inget jag märkt av och jag är i alla fall jättenöjd med sängen. Sambon är lite kinkigare och tycker den är lite mjuk. Nästa gång behöver nog han en hårdare modell.
 
Maken valde en mjuk och jag en fast madrass men med tiden har maken upptäckt att den mjuka är för mjuk för honom så när jag inte är hemma sover han på min sida. Och det går inte att ligga tillsammans i mitten för man rullar ner på hans sida :rofl:
Men jag är nöjd med min sida av sängen iaf :)
Vi köpte på sängjätten men jag kommer inte ihåg märke på sängen.
 
Är Ikeas och Jysks sängar dåliga eller varför dyker dom aldrig upp i trådarna om sängar? Vi har Jyskresårmadrass till de stora barnen och dom är så jäkla sköna så jag tjuvsover däribland på morgnarna när dom åkt. Våra köpte vi på Kungsängen och dom är hyfsade.
 
Är Ikeas och Jysks sängar dåliga eller varför dyker dom aldrig upp i trådarna om sängar? Vi har Jyskresårmadrass till de stora barnen och dom är så jäkla sköna så jag tjuvsover däribland på morgnarna när dom åkt. Våra köpte vi på Kungsängen och dom är hyfsade.
Ikea är typ i klass med mios absolut billigaste har jag fått förklarat. Dålig kvalitet helt enkelt.
 
Är Ikeas och Jysks sängar dåliga eller varför dyker dom aldrig upp i trådarna om sängar? Vi har Jyskresårmadrass till de stora barnen och dom är så jäkla sköna så jag tjuvsover däribland på morgnarna när dom åkt. Våra köpte vi på Kungsängen och dom är hyfsade.

Vi har köpt sängar på både ikea och Jysk. För oss har det blivit svindyrt skräp som vi fått byta tidigare än beräknat.
Trots att vi budgeterat att byta ofta eftersom man får vad man betalar för.
Men vi trodde inte att de skulle vara fullt så dåliga.
 
Vi har köpt sängar på både ikea och Jysk. För oss har det blivit svindyrt skräp som vi fått byta tidigare än beräknat.
Trots att vi budgeterat att byta ofta eftersom man får vad man betalar för.
Men vi trodde inte att de skulle vara fullt så dåliga.

Fast jag har haft min IKEA-säng sedan 2003, och det är först det senaste året som den börjar ge sig, så snart blir det byte. Det vill inte jag iallafall kalla dålig kvalitet, med tanke på vad man betalar. Ska tillägga att jag alltid köper den fastaste madrassen och bäddmadrassen.

...och för att återknyta till trådens ursprung, jag föredrar absolut att köpa två enkelsängar med en dubbel bäddmadrass. Har aldrig upplevt att det blir ett dike i mitten eller liknande.
 
Fast jag har haft min IKEA-säng sedan 2003, och det är först det senaste året som den börjar ge sig, så snart blir det byte. Det vill inte jag iallafall kalla dålig kvalitet, med tanke på vad man betalar. Ska tillägga att jag alltid köper den fastaste madrassen och bäddmadrassen.

...och för att återknyta till trådens ursprung, jag föredrar absolut att köpa två enkelsängar med en dubbel bäddmadrass. Har aldrig upplevt att det blir ett dike i mitten eller liknande.
Vi har också IKEA-sängar från ungefär samma tidpunkt som du har. Tror vi köpte våra 2002. Var beredd på att byta nu i somras, men så testade vi att skaffa ny bäddmadrass (memory foam, också från IKEA) i stället. Nu sover jag som en prinsessa igen.... :D
 
Alla våra sängar har varit Ikea sängar. Jättenöjda!!!! Vissa är så gamla som 30 år och är jättebra än. De nyaste är strax över året och än så länge är vi supernöjda med dom :up:
 
Vi har också IKEA-sängar från ungefär samma tidpunkt som du har. Tror vi köpte våra 2002. Var beredd på att byta nu i somras, men så testade vi att skaffa ny bäddmadrass (memory foam, också från IKEA) i stället. Nu sover jag som en prinsessa igen.... :D

Ja, bäddmadrassen har vi nog bytt en gång under tiden tror jag.
 
Fast jag har haft min IKEA-säng sedan 2003, och det är först det senaste året som den börjar ge sig, så snart blir det byte. Det vill inte jag iallafall kalla dålig kvalitet, med tanke på vad man betalar. Ska tillägga att jag alltid köper den fastaste madrassen och bäddmadrassen.

...och för att återknyta till trådens ursprung, jag föredrar absolut att köpa två enkelsängar med en dubbel bäddmadrass. Har aldrig upplevt att det blir ett dike i mitten eller liknande.

Då har du antingen haft tur eller så är vi olika kinkiga på när vi tycker att den tappat för mycket stuns.
De vi hade längst var från Ikea och den funkade i knappt 3 år innan den blev för mycket hängmatta.
Kommer inte ihåg vilken modell, men en av de dyrare iaf.
 
Våra två senaste sängar har också varit från IKEA och tycker inte heller om deras sängar. Dels inte lika sköna som andra men vi har också tyckt de blivit dåliga redan efter 3-4 år så vi har bytt ofta. Just nu ligger jag här med molande ländrygg och försöker balansera så långt ut på kanten jag kan av vår 180-säng eftersom det är enda delen av sängen som har någorlunda stadga kvar. Den här sängen har vi haft 5 år nu men jag började störa mig säkert för 2 år sedan...

Jag är väldigt känslig och kräsen så tror jag reagerar lätt när sängar blir osköna och för hängmatteformade. Därför är det så viktigt för mig att ha en hållbar säng!
 
Fakta eller tro? Naturligtvis får en vad en betalar för.
Svärmors köpte en svindyr Hästens. Jäkla bök - den skulle knådas och skötas om.
Det var anledningen till att jag inte köpte Hästens. Min kropp älskade tagelmadrassen när jag provlåg i affären. Men så gick jag hem och googlade och såg att den skulle knådas, insåg att det där kommer jag aldrig att orka sköta, så jag övergav den. Dessutom är rutorna så jäkla fula.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp