Konvalescent unghund...

Silver Girl

Trådstartare
Är nu en dryg vecka sedan kastreringen och hittills har allt gått bra. Hon har varit ganska lugn och nöjt sig med mental aktivering. Vi har varierat nosework, lite rallymoment, hålla apporten, aktiveringsleksak, godisträd samt tränat in höger/vänster tass. Men idag har hon spring i benen som heter duga! Rusade fyra varv runt soffbordet innan jag kunde stoppa henne (hon höll sig alla fall på mattan och inte det hala trägolvet).

Någon som har fler tips? Funderar på att åka in en sväng till stan som omväxling men är egentligen inte väder att sitta på en bänk och titta på folk och hon ska ju inte gå så långt.
 
Åkte till djuraffären och tog lång tid på mig att köpa bajspåsar så hon fick nosa ordentligt. Nu är hon lite trött en stund i alla fall.
Får bli veterinären och hästsportbutiken kommande dagar, där får hon följa med in.
 
Granngården/Odal?
Granngården/lantmännen har vi ju här. Fast de har bytt namn till något jag inte kommer på nu...
Vet inte om man får ta in hunden där. Har aldrig sett en hund när jag varit där men har en bekant som jobbar där. Ska fråga henne.

Ska bli skönt till nästa helg då jag kan börja gå lite längre promenader.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp