Köp och sälj - gnälltråd II

Japp, hon hade lämnat det på ombudet, men enligt appen är det kvar där.
Om det inte rör på sig efter några dagar så är det nog bäst att kontakta Postnord. Ibland stämmer inte uppdateringarna i appen, men beroende på vad för frakt det var så kan det vara försäkrat upp till ett visst belopp (vissa bara 150kr/kg med ändå). Hoppas det löser sig.
 
Jag jobbade i butik som även sålde på nätet. En dag fick vi en retur genom fraktbolaget. Jag kollade på fraktsedeln och paketet var skickat för ett år sen. Ersättning var redan utbetalt sen länge. Var en tävlingskavaj som såg ut som den skulle, påsen den låg i var bara lite smutsig. Visade sig sen att en på fraktbolaget hade hittat paketet bakom något och bestämt sig för att skicka det vidare.
 
Säljer ett träns, i annonsen står "Pannbandet ingår ej".
En ska köpa det, vill ha i paketpris med en annan grej, ställer inga andra frågor. Köpet klart, personen betalar, jag köper frakt.
Då börjar frågorna som kanske skulle ställts INNAN köp...
personen; är alla stenar kvar på pannbandet?
Jag: men pannbandet ingår ju inte
personen: jaha, ingår inget annat pannband?
Jag: nej, det finns inget pannband till det utan jag har haft det som är på bilderna
personen: kan du sälja pannbandet med?
Jag: hm, ja men då blir priset ett annat - pannbandet kostar liksom mer än hela paketet du köpte nu - men ok, jag kan släppa det för Xkr
personen: kan du sälja det för Y?
Jag: nej, det kostar mycket mer - och egentligen vill jag ju inte ens sälja det....
personen: ok, köper det för X
personen: vad är det för märke på tränset?

Jag......
 
Säljer ett träns, i annonsen står "Pannbandet ingår ej".
En ska köpa det, vill ha i paketpris med en annan grej, ställer inga andra frågor. Köpet klart, personen betalar, jag köper frakt.
Då börjar frågorna som kanske skulle ställts INNAN köp...
personen; är alla stenar kvar på pannbandet?
Jag: men pannbandet ingår ju inte
personen: jaha, ingår inget annat pannband?
Jag: nej, det finns inget pannband till det utan jag har haft det som är på bilderna
personen: kan du sälja pannbandet med?
Jag: hm, ja men då blir priset ett annat - pannbandet kostar liksom mer än hela paketet du köpte nu - men ok, jag kan släppa det för Xkr
personen: kan du sälja det för Y?
Jag: nej, det kostar mycket mer - och egentligen vill jag ju inte ens sälja det....
personen: ok, köper det för X
personen: vad är det för märke på tränset?

Jag......
Och nu fortsätter hen med frågor om sak nummer 2.
Fortfarande -frågor som skulle ställts INNAN
 
Säljer ett träns, i annonsen står "Pannbandet ingår ej".
En ska köpa det, vill ha i paketpris med en annan grej, ställer inga andra frågor. Köpet klart, personen betalar, jag köper frakt.
Då börjar frågorna som kanske skulle ställts INNAN köp...
personen; är alla stenar kvar på pannbandet?
Jag: men pannbandet ingår ju inte
personen: jaha, ingår inget annat pannband?
Jag: nej, det finns inget pannband till det utan jag har haft det som är på bilderna
personen: kan du sälja pannbandet med?
Jag: hm, ja men då blir priset ett annat - pannbandet kostar liksom mer än hela paketet du köpte nu - men ok, jag kan släppa det för Xkr
personen: kan du sälja det för Y?
Jag: nej, det kostar mycket mer - och egentligen vill jag ju inte ens sälja det....
personen: ok, köper det för X
personen: vad är det för märke på tränset?

Jag......
Sån hög igenkänningsfaktor så jag inte vet om jag skall skratta eller gråta. 🙈
 
Jag orkar inte, kommer inte ens svara nu utan skickar grejerna enligt plan i eftermiddag.
Hade gjort samma. Hade en bra sån grej med, sålde benskydd från ES. Hade då en ponnymamma som hör av sig och ställer massa frågor angående storlek, häst dom passar etc. sen får man ett "tack för info" efter man slösat tid med att besvara frågor. Bara, så skönt med folk som slöser ens tid med frågor gällande passform etc när dom inte ens tänkt sig köpa (dom hade passat på deras ponny). Då blir jag så fruktansvärt irriterad. Folk har verkligen inga gränser vad som gäller vanligt hyfs. Vill man ha frågor gällande en produkt så kan man ju höra av sig till ÅF, inte en annons på marketplace.
 
Okej, jag tappade en bokstav -men var det otydligt annars?

IMG_4839.jpeg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 712
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 750
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 395
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp