Köp och sälj - gnälltråd II

Jag blir förvånad över alla som frågar - när man säljer häst/ponny om man är intresserad av byte. Utan att det ens står i annonsen. Jag menar risken är väl minimal att de just råkar ha det man är intresserad av om man nu skulle vilja byta? eller tror de att om man säljer en häst så är man intresserad av hästar i allmänhet och bara vill ha vilken som helst istället för just den man försöker sälja?
 
Jag blir förvånad över alla som frågar - när man säljer häst/ponny om man är intresserad av byte. Utan att det ens står i annonsen. Jag menar risken är väl minimal att de just råkar ha det man är intresserad av om man nu skulle vilja byta? eller tror de att om man säljer en häst så är man intresserad av hästar i allmänhet och bara vill ha vilken som helst istället för just den man försöker sälja?

Jag har lyckats med det faktiskt! Blev toppenbra! Men chansen är ju ändå väldigt liten :D
 
Försöker sälja en gammal kyl och frys billigt. Fick ett svar från en som endast ville ha frysen. Hade inte fått några andra svar så jag svarade att det nog gick för sig, för en lite lägre summa. Fick inget mer svar på över ett dygn så jag tänkte att det nog inte blev något.

Fick ytterligare ett svar från en annan person som ville ha båda. Skitbra, tänkte jag! Jag vill ju främst bli av med båda för jag tror inte det går att sälja en enkelkyl lika lätt, så då blir det nog att slänga. Första personen svarade då helt plötsligt typ "När idag kan vi hämta den och exakt adress?". Jag förklarade som det var att jag fått ett annat bud som i enighet med annonsen ville ha båda, och jag hellre tar det. Då blev hon skittjurig för så kunde jag ju minsann inte göra. Hon hade ju hyrt släp och skaffat bärhjälp. Försökte förklara för henne att vi inte bestämt något och att jag helst ser att de säljs ihop. Hon förstod mig inte alls och sa att hon tyckte att jag var tvungen att sälja till henne nu, för hon skrev faktiskt först. Förklarade för henne att det inte funkar så, och att hon inte tog den bollen när hon hade chansen.

Nu hoppas jag bara att den andra personen inte drar sig ur, men då åker jag nog hellre och slänger skiten. Det är nog det minst problematiska.
 
Traderare som skrivit i auktionen att man skulle betala snabbt, inom 2 dygn sen skulle säljaren mejla. Jag betalade direkt(swish), efter 3 dagar mejlade jag o frågade om pengarna kommit fram. Inget svar...
Efter 5 dagar skickade den nåt slags standardsvar och att den skulle mejla igen när varan var skickad. Efter sammanlagt 9 dagar efter auktionen slutade kom mejlet att varan var skickad, men det tog ändå 1,5 vecka innan det nådde min brevlåda. Och min och ett barnplagg var enda auktionerna som legat ute.:down:
 
Jag sålde min dressyrsadel till en bekant. Tror hon hade den i en månad innan hon bestämde sig. Jag hade en annan sadel så det var helt ok för mig, hellre att sadeln passade liksom.

Inte jag men min stallägare. Hon försöker sälja en sadel. En i byn är intresserad och har tagit den på prov. Människan har haft sadeln i 2 veckor och kan fortfarande inte svara om hon ska ha den eller inte.
 
Att det ska vara så förbaskat svårt att sälja begagnat bara för att det inte är nått dyrt märke. Känner för å bara slänga skiten i stället

Tja, iPhones har väl ett dyrt märke och verkar dra till sig de mesta idioter!
Skulle för ett par år sen sälja min för jag beställt nya modellen, får svar från någon som prutar, jag nekar budet, då fortsätter den i timmar ställa frågor om telefonen, men nej den skulle inte ge priset jag hade satt :banghead:
 
Har messat i 2 veckor nu med en spekulant. Prylen kostar 100:- så det är ingen dyr sak. Nya frågor hela tiden. Nya bilder. Och nu vill människan ha mitt telefonnummer eller mail för att kunna prata mer privat? Tror jag lägger ner detta snart. Enklare att kasta.
 
Sålde mycket begagnade hästsaker för några år sen men blev så otroligt trött på folk så la ner det och behöll grejerna istället.
Nu efter ett hästbyte så har jag alldeles för mycket fina grejer som inte passar så tog tag i försäljningen igen igår och la upp massa annonser, är redan less :grin:
Bland annat en som ville köpa några täcken.
Hon bor 47mil bort( det står i annonsen vart täckena finns). Hon kommer med ett förslag om att jag ska möta upp hennes man ett bestämt datum i december på en ort 15mil bort så att jag kan lämna täckena till honom :eek: Säger så klart att jag inte vill åka så långt för att lämna ett par begagnade täcken men erbjuder mig att kolla upp vad frakten skulle bli. Då får jag "Nix" tillbaka.
Tycker ju att man kan kolla upp vart grejerna finns innan och att man i så fall får räkna med att betala frakt, inte räkna med att jag ska sätta mig i bilen och offra en himla massa tid och bensin för att hon ska få dom levererade smidigt:grin:
 
Sålde mycket begagnade hästsaker för några år sen men blev så otroligt trött på folk så la ner det och behöll grejerna istället.
Nu efter ett hästbyte så har jag alldeles för mycket fina grejer som inte passar så tog tag i försäljningen igen igår och la upp massa annonser, är redan less :grin:
Bland annat en som ville köpa några täcken.
Hon bor 47mil bort( det står i annonsen vart täckena finns). Hon kommer med ett förslag om att jag ska möta upp hennes man ett bestämt datum i december på en ort 15mil bort så att jag kan lämna täckena till honom :eek: Säger så klart att jag inte vill åka så långt för att lämna ett par begagnade täcken men erbjuder mig att kolla upp vad frakten skulle bli. Då får jag "Nix" tillbaka.
Tycker ju att man kan kolla upp vart grejerna finns innan och att man i så fall får räkna med att betala frakt, inte räkna med att jag ska sätta mig i bilen och offra en himla massa tid och bensin för att hon ska få dom levererade smidigt:grin:
Det var en som ville jag skulle möta upp. Det står klart och tydligt i annonsen att grejerna hämtas.
Vill helst inte skicka heller men kan göra undantag. Besvärade mej med att kolla frakten och hörde av mej dagen efter som lovat. Inte ett ljud från människan som ville gå täcket :banghead: Hade flera som hade tagit det annars. Och nu måste håg göra om hela annonsen :arghh: är så jäkla less men behöver bli av med grejerna.
 
Jag blev äntligen av med mina 2 syntet sadlar i helgen :banana: alldeles för lågt pris blev det iofs, ångrar att jag köpte den ena från första början då jag aldrig fick tillfälle att använda den då gammel hästen har tappat en hel del hull nu under hösten. Men om jag bara säljer gamla galoppsadel och lämnar tillbaka allroundsadeln jag lånade för ca 5 år sedan :angel: så har jag plats för att köpa en Dressyr sadel ^_^. Sadelkammaren har varit överfull alldeles för länge nu så blir lagom med bara 2 bruks sadlar ^_^.
Och de ska banne mig passa på nästa häst också! Avskyr sadeldjungeln!
 
Jag har också ledsnat, haft några helt nya/oanvända prylar ute på försäljning och jag får bara skambud samt att de vill att frakten ska ingå i skambudet... inga små prylar så i praktiken så får jag betala för att bli av med prylarna eftersom det "erbjuds" i det närmaste 80% under priset. :mad:

Näe.. snart blir det en återvinningen eftersom JAG inte vill BETALA för att bli av med prylarna. :meh:

Jag har börjat tappat hoppet om hästmänniskor :banghead:
 
Jag har faktiskt lyckats sälja av en hel del på sistone. Två sadlar, varav den ena såldes på nån vecka och den andra varit till salu sen o somras, är väl det största. Men också en del annat, allt med väldigt smidiga affärer faktiskt :banana:. Nu har det dock tagit stopp i försäljningen igen... Just för tillfället är det mest tyst, så åtminstone inte en massa strul.
 
Bästa sättet är att spara på grejerna och åka på någon större hästloppis. Här i krokarna har vi en enorm hästloppis 2 ggr per år och då säljer man som sjutton
 
Bästa sättet är att spara på grejerna och åka på någon större hästloppis. Här i krokarna har vi en enorm hästloppis 2 ggr per år och då säljer man som sjutton
Var glad.
Har varit på 2 större hästloppisar här hemma i krokarna och jag har satt löjligt låga priser för att slippa skicka och bli av med mycket på en gång. Blir alltid besviken och får skicka ändå samt kasta billigare grejer.
Men jag bor inte i någon större kommun men brukar vara endel folk.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 721
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 782
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 413
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 652
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp