Köp och sälj - gnälltråd II

Jag :yuck: just nu på velig spekulant, som ÄNTLIGEN bestämt sig i måndags för att köpa, vill hämta ponnyn på torsdag och ska återkomma med tid lite närmare.

Nu har jag inte hört nåt sen i måndags. :banghead: Tror jag aldrig kommer bli av med den här ponnyn... :cry:
 
Allt tjat om man kan skicka. Nä jag skickar inte. Det är besvärligt och desdutom så backar 9 av 10 när man talar om vad frakten kostar :banghead: men som säljare ska man ju helst stå för frakten eller åtminstone dela:meh::banghead:
 
Veliga spekulanter är tidskrävande. Intresset finns, pris o frakt diskuteras och sen radiotystnad. Har gått över helt till att sälja via Tradera - budet är bindande, kommunikationen minimal och det funkar smärtfritt. Allt postas, inga möten att passa.
Allt utom sadlar. De ska med full respekt provas på hästryggen.
 
Veliga spekulanter är tidskrävande. Intresset finns, pris o frakt diskuteras och sen radiotystnad. Har gått över helt till att sälja via Tradera - budet är bindande, kommunikationen minimal och det funkar smärtfritt. Allt postas, inga möten att passa.
Allt utom sadlar. De ska med full respekt provas på hästryggen.
Jag tycker ofta priserna blir lägre på Tradera än på fb. Känns som att man når ut till fler på fb. Eller har det blivit bättre? :)
Fina märkesgrejer säljer ifs bra där. Men allt annat där man gärn sätter ett fast pris tycker jag säljer sämre.

Annars håller jag heeeelt med dig! Så smidigt och enkelt!
 
Säljer Bl a ett märkestäcke väldigt billigt för det är gammalt och slitet. Dock inga hål men vet inte om det håller tätt. Får hela tiden förfrågningar om det. Alltså hade jag vetat om det är tätt så hade ju priset varit högre. Va tror folk egentligen att dom får när ett sånt täcke säljs till ett sånt pris?
 
Säljer Bl a ett märkestäcke väldigt billigt för det är gammalt och slitet. Dock inga hål men vet inte om det håller tätt. Får hela tiden förfrågningar om det. Alltså hade jag vetat om det är tätt så hade ju priset varit högre. Va tror folk egentligen att dom får när ett sånt täcke säljs till ett sånt pris?
Fast det är väl en naturlig fråga? Varför skulle någon vara intresserad av att köpa ett gammalt och slitet täcke som inte ens är tätt? :confused:
 
Det är lite på grund av den här tråden som jag dragit mig för att sälja en del av mina hästsaker som jag inte längre använder. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Säljer Bl a ett märkestäcke väldigt billigt för det är gammalt och slitet. Dock inga hål men vet inte om det håller tätt. Får hela tiden förfrågningar om det. Alltså hade jag vetat om det är tätt så hade ju priset varit högre. Va tror folk egentligen att dom får när ett sånt täcke säljs till ett sånt pris?
Jag undrar detsamma som @Mia_R . Varför sälja det överhuvudtaget? Släng det om det är gammalt, slitet och inte håller tätt. Håller det inte tätt är det ju inte värt något oavsett vilket märke det är.

Du kan enkelt kolla om det håller någorlunda tätt. Blöta en wettexduk så det rinner och utan att krama ur den alls lägger du den på täcket i minst tio minuter. Då ser du iallafall om vattnet rinner av eller om det sugs in och täcket blir blött igenom direkt.
 
Fast det är väl en naturlig fråga? Varför skulle någon vara intresserad av att köpa ett gammalt och slitet täcke som inte ens är tätt? :confused:
Vet flera som köper såna täcken för att deras hästar går med täckesätare. Men detta täcket har fel storlek. Jag räknar verkligen inte med att så billiga grejer helt funktionella.
 
Jag har fler gamla, slitna utetäcken som inte håller tätt men passar utmärkt på molnfria dagar på vinterhalvåret när det bara handlar om att hålla hästen varm, inte torr. Fler har jag köpt snorbilligt begagnat, andra har jag fått.

Så visst finns det de som är intresserade av gamla täcken. Fast samtidigt är det ju fullt förståeligt att man frågar om säljaren vet om det håller tätt eller inte. Det är ju bra att veta vad det duger till innan.
 
Jag undrar detsamma som @Mia_R . Varför sälja det överhuvudtaget? Släng det om det är gammalt, slitet och inte håller tätt. Håller det inte tätt är det ju inte värt något oavsett vilket märke det är.

Du kan enkelt kolla om det håller någorlunda tätt. Blöta en wettexduk så det rinner och utan att krama ur den alls lägger du den på täcket i minst tio minuter. Då ser du iallafall om vattnet rinner av eller om det sugs in och täcket blir blött igenom direkt.
ja alltså, vill ingen ha det så slänger jag det. Men man ska ju inte tro att nått som nästan är gratis är felfritt. Då är man ju dum. Går det att sälja så går det. Men jag ska prova ditt tips.
 
Jag har en del saker ute på Shpock. På jobbet har vi ingen mobiltäckning (säkert med flit :devil: så att folk inte surfar på arbetstid). Fick en fråga om pris på förmiddagen när jag fortfarande sov. Svarade när jag hade vaknat. Sen hade människan skickat 3 nya mess när jag jobbade...Alla jobbar ju liksom inte 9-5. Hon ville ha mitt mobilnummer bl.a. Jag skickade svar på kvällen när jag kom hem. 09.00 dagen efter ringer människan. Jag var hyffsat yrvaken. Och hon ville ha någon mer pryl som hon sa att mitt pris var x Euro men hon ville ha den för y Euro. Jag hade inte priset i huvudet och sa efter viss tvekan ja. Hon hade redan prutat ordentligt på första saken. Men sakerna var till hennes barnbarn som skulle bli så glad. Sen när jag kollade mitt pris hade hon sagt ett lägre pris än det jag begärde. Och hon kommer förbi kl. 09.00 på tisdag eftersom hon har ett läkarbesök i min by. Tur att jag jobbar kväll med andra ord. Men ok, det är pengar in. Men man får jobba för det.
 
Jag har också ledsnat, haft några helt nya/oanvända prylar ute på försäljning och jag får bara skambud samt att de vill att frakten ska ingå i skambudet... inga små prylar så i praktiken så får jag betala för att bli av med prylarna eftersom det "erbjuds" i det närmaste 80% under priset. :mad:

Näe.. snart blir det en återvinningen eftersom JAG inte vill BETALA för att bli av med prylarna. :meh:

Jag har börjat tappat hoppet om hästmänniskor :banghead:

Jag kanske ska ändra mig - fick just sålt en pryl, personen mailade att hon skulle Swisha - gjorde så inom något dygn - INGET tjafs om att pruta :up: - INGET tjafs om att frakten skulle vara GRATIS! :bow:
 
Köpte ett begagnat täcke som hon skulle skicka "imorn". De tog en vecka innan de kom iväg:confused:
Får hem täcket, lägger på de på hästen. SÅ ÄR DET STORLEK 140 OCH INTE 145 som annonsen sa :cry:
Alltså jag blir sällan besviken längre för jag vet att folk brukar tycka sakerna är finare än vad de är osv. Men vafan!!! Storleken är ju alltid storleken. Och det syntes väl vad det stod på lappen :cool:
 
Ska sälja en sak (lite dyrare) och har en köpare. Paketet är skickat med blocketpaketet och kom fram 20/12. Jag hade kontakt med köparen 22/12 för att kolla så att aviseringen kommit fram som det skulle och hon säger att hon ska hämta ut det dagen efter. Kollat på "paket-följningen" nyss och hon har fortfarande inte hämtat ut paketet. Det har idag gått iväg påminnelse både på sms och med brev... Varför hämtar man inte ut paketet liksom? Fasen vad störande.
 
Hade min jäääättegamla sadel ute.
Då den var gammal men enormt fint skick efterom jag knappt användt den :angel:
Den var svår att få såld och sen svarar någon "är den kvar" och blir ju överlycklig vill ju bli av med den. Men sen vart de tyst!
Kan man inre iaf säga att man inte e intresserad längre? :banghead:
 
Hade min jäääättegamla sadel ute.
Då den var gammal men enormt fint skick efterom jag knappt användt den :angel:
Den var svår att få såld och sen svarar någon "är den kvar" och blir ju överlycklig vill ju bli av med den. Men sen vart de tyst!
Kan man inre iaf säga att man inte e intresserad längre? :banghead:

Det där är jättevanligt :banghead: eller "kan den skickas?" Och så svarar man Ja och sen inget mer :wtf:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 625
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 266
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 509
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp