Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske är så att systern ska dressyrsatsa medan ägaren kanske satsar mer påå hoppningnen?
Så kan det vara, men men. Har iallafall dragit ihop en hel hög med annonser på olika grupper på facebook och annanstans, så förhoppningsvis blir den såld. Jag har en hög med saker jag borde fixa, så lite extra pengar hade suttit fint nu!
 
Den nya bredare dressyrgjorden från hööks, har ju inte funnits särskilt länge.
Någon vill köpa en sådan men 'tänker inte betala 750 spänn för nåt jag inte vet funkar' :cool:

Gissar att om någon köpt den och vill sälja har de inte kunnat använt den särskilt mycket och priset borde således inte vara jättelågt även om den finns begagnad.
 
Jag la allt jag hade till salu i en Ikea-kasse. Den blev proppfull. Hade innan försökt sälja det mesta ett och ett utan resultat. Värdet åtskilliga tusen i inköp och fanns nya helt oanvända saker för över 1000 kr.

Sen la jag ut på lokal köp och sälj för hästgrejer på FB och budgivning samt enbart avhämtning. Och på allt tillsammans, köp allt eller inget.Trots att jag bor skevt till var det tre pers som budade om den

I alla fall - fick massor med PM om jag inte kunde sälja ditt eller datt separat. SAMMA saker jag haft ute flera gånger en och en! (Jag sa nej. Ville bara bli av med sakerna.)

Funderar på att göra som du och lägga ihop allt i en låda/påse och sätta ut på budgivning. Är trött på att försöka sälja saker hit och dit och det ska skickas land och rike runt osv. Men hur gjorde du med själva budgivningen? Bud med rätt att neka? Ett startpris och sen bud över det? En bestämd tid då budgivningen skulle vara klar?
Tänker att om jag sätter ut alltihop(mycket nya grejer här med) och någon bjuder bara 50:- så har jag ju hellre kvar det.. Men tänker ju så klart sälja det för en bra peng för att slippa strul! Men finns ju gränser :D
 
Funderar på att göra som du och lägga ihop allt i en låda/påse och sätta ut på budgivning. Är trött på att försöka sälja saker hit och dit och det ska skickas land och rike runt osv. Men hur gjorde du med själva budgivningen? Bud med rätt att neka? Ett startpris och sen bud över det? En bestämd tid då budgivningen skulle vara klar?
Tänker att om jag sätter ut alltihop(mycket nya grejer här med) och någon bjuder bara 50:- så har jag ju hellre kvar det.. Men tänker ju så klart sälja det för en bra peng för att slippa strul! Men finns ju gränser :D

Startbud 100 kr. Liksom jag var beredd skänka bort det till välgörenhet. Så sak samma vad för bud. Satte en stopptid 48 h efter första bud.

Såldes för 500. Värdet långt högre. Köparen la ut den hen inte ville ha billigt sak för sak och fick mer än hen gav. Men bor då bättre till än mig och slapp skicka och folk behöver inte åka långt för att hämta (vilket alltid ökar buden)
 
*knapp*

Någon här som kan tänkas veta på ett hum om hur lång tid det tar att skicka en sadel från Frankrike?
Dag, dagar, veckor? Långsammare/snabbare med olika alternativ?
 
:eek: Två veckor??? Gick brevbäraren till fots hela vägen?
Jag hade hoppats på max en vecka från leverantör. O_o
Horze skickar varor från sitt centrallager i Holland och de räknar 3-5 dagar normalt.
Jag har även beställt direkt från nån webbshop från Holland och det tog bara några dagar.
Storleken på paketet kanske spelar in?
 
Nu är vi nära de magiska 2000 inläggen...
Jag låser den här tråden, skapa gärna en ny om ni vill fortsätta diskutera detta!
/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
566
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 617
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 433
Senast: Squie
·
Kultur Jag har en oöppnad inplastad julkalender från 1985 med Trolltider. Kan den vara intressant för någon att köpa tror ni? Var hittas en...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp