Köpa katt

amandacarlsson

Trådstartare
hej hörni! Nu är det så att jag och pojkvännen är sugna på katt, vi bor i lägenhet och jobbar båda två. Hur har ni som köpt katt gjort, jag tänker mest på de här med att vi båda jobbar 7-16 och hur länge en katt kan vara själv, främst när dom är små. Förstår självfallet man inte lämnar dom hur som helst!
Men har ni skaffat under semestern eller hur / när tycker ni de passar ? :)
 
Det blir lite väl långa ensamma dagar för en kattunge, men kan mycket väl funka för en äldre katt eller om ni skaffar två kattungar som har sällskap av varandra.

När det passar beror lite på. Handlar det om en vuxen katt brukar man inte behöva vara hemma, så då kan det funka bra att ta hem den inför helgen. Kattungar är det bra att vara hemma med då de kan få problem med att både äta och att var rumsrena de första dagarna. De behöver lite extra trygghet.
 
Jag skulle hellre skaffa två katter i så fall. Då slipper ni ha dåligt samvete om ni är iväg lite längre. Det är inte heller jobbigare att ha två katter enligt mig. De har glädje av varandra så det blir snarare lugnare med två katter.
 
Och adoptera hellre från till exempel ett katt/djurhem istället för att köpa!

Ja men de har jag redan läst om och de kan nog bli så tror jag!:)
Så två kattungar kan klara sig hyfsat länge? Vi tänkte att de kanske vore bra att skaffa under julhelgen när man är ledig några dagar. Skulle inte kännas bra alls att lämna den/dom ensamma direkt :)
 
hej hörni! Nu är det så att jag och pojkvännen är sugna på katt, vi bor i lägenhet och jobbar båda två. Hur har ni som köpt katt gjort, jag tänker mest på de här med att vi båda jobbar 7-16 och hur länge en katt kan vara själv, främst när dom är små. Förstår självfallet man inte lämnar dom hur som helst!
Men har ni skaffat under semestern eller hur / när tycker ni de passar ? :)
Köp två katter.
 
Yep, vill ni bara ha en katt, välj en vuxen som man vet inte vill ha några kompisar, de finns! :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 625
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Har länge haft lösa funderingar på att skaffa katt men vet inte om en katt skulle få ett bra liv hos mig då det är en del ensamtid. Jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 661
Senast: Asko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 325
Övr. Katt Hej! Vår ena katt har tyvärr gått bort och tänker nu på den katt vi har kvar och hur vi kan göra det så bra som möjligt för honom och...
Svar
15
· Visningar
2 029
Senast: KNUTEN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp