Köpa och montera kamera i transport

Sockerbit

Trådstartare
Som rubriken lyder skall jag köpa och montera en kamera av typ "back-kamera modell", den ska anslutas till strömmen på något vis antar jag. Är detta något man kan göra själv, eller skall man lämna på verkstad? Blir någon form av budgetalternativ, dvs inte trailercam, någon som har något tips? Likaså, skall jag montera den där fram för vy bakåt på hästarna eller ska jag montera där bak för vy framåt över hästarna? Mkt att klura på känner jag :eek::p
 
Det finns nog gott om trådar sedan innan, om du söker.

Men jadå, är du normalhändig så kan du montera och koppla in en vanlig backkamera själv. Det finns olika varianter att välja på, många är nöjda med exempelvis Biltemas variant för 1199 kr. Var du monterar den styrs i första hand av hur transporten ser ut, i praktiken var det finns vettiga monteringsmöjligheter och var det finns el. Jag har monterat min längst bak i taket, riktad framåt, invid den befintliga taklampan. Då kunde jag enkelt använda lampans elmatning, och jag ser så gott som hela hästarna.
 
Köpte en på Biltema för en tusenlapp och lät en bekant montera den. Fungerar toppen! Valde att sätta min bakom hästarna med vy framåt.
 
Funderar också på att köpa en från Biltema. Men jag får nog montera min kamera fram med vy bakåt, då min transportlampa sitter fram.
 
Haft Biltemas i flera år. Mycket nöjd. Sitter i fronten och filmar bakåt.

Toppen, det är en sådan jag kikat på :D Ponnyn har historik med att hoppa över bommen så vill gärna kunna kika på skrället under färd, men har samtidigt inte lust att investera i någon kamera för 4000-5000 kr :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 050
Senast: axel
·
Utrustning ..hur ser de ut i olika transporter? Vill veta hur frambommarna sitter fast och vilka som har snabbbommar bak. Gillar in de som har...
2
Svar
29
· Visningar
3 535
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp