Kör sakta!-skyltar

Sv: Kör sakta!-skyltar

Nej givetvis inte om man inte känner för det.

Jag skrev bara att det kunde vara en idé när man uppmanar människor att bryter mot lagen att faktiskt delge att det är olagligt, inte att man ska behöva lämna bruksanvisning på allt man skriver ...

Nog om det nu iaf, jag hoppas min poäng kom fram iaf :)
 
Senast ändrad:
Sv: Kör sakta!-skyltar

Skaffa staket istället för att slänga bollar på bilar och riskera människors liv.
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Skaffa staket istället för att slänga bollar på bilar och riskera människors liv.
Vems liv är viktigast att inte riskera?
Barnens eller bilistens? Vem är mest oskyddad? Vem är det som är mest medveten om risken det är att köra betydligt fortare än vad som är tillåtet i ett område där det bor och leker barn?

Vad gäller bollarna så är nog risken betydligt större att det kommer en boll flygande ÖVER ett staket för att barn leker med bollen än att någon kastar/sparkar ut den framför bilen med berått mod...

Som bilförare SKA man anpassa hastigheten efter omständigheterna.

Har du aldrig sett hur fort ett halvstort barn kan hoppa över ett staket för att springa efter en boll på rymmen? Man kan liksom inte sätta upp 2 m höga kravallstaket runt trädgårdarna i villaområden...
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Efter en gata hemma har de fått ställa upp blomlådor. De har även förstärkt budskapet med egenmålade skyltar med texten "Kör sakta, vi älskar våra barn". För att ge lite extra dåligt samvete.
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Du kan kvadda både bil och förare i så låga hastigheter som 30 km/h. Det behöver inte handla om fortkörning. Att slänga ut bollar på vägen ökar snarare risken för skador än minskar.
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Uppfostran. Hört talas om det?

Det är fullt möjligt att pränta in förbud i huvudet på barn så hårt att de aldrig skulle bryta det. En författare i tråden har lyckats, så då borde det inte vara omöjligt för resten av er. Ni kan aldrig uppfostra alla vuxna människor som passerar era hus, men ni kan uppfostra era barn och sätta staket runt tomterna. Det är vad som skyddar, inte bollar på vägarna.

Vägar och gator är till för bilar och om föräldrar fattade det och inte lät sina barn springa runt där och använda det som lekplats eller innebandy-bana så skulle det ske betydligt färre olyckor. Hur hårt ni än argumenterar så är respekt för trafiken det enda som i slutändan räddar liv, för hur andra kör kan ni inte kontrollera.

För övrigt skyddar man inte genom att med berått mod utsätta andra för fara. Det är precis lika illa som att köra för fort.
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Nej, men övriga som läst den här tråden med mig har det och vi är eniga i åsikten. Barnens åldrar varierar mellan 1 och 11 år.

Dessutom ger inte ert föräldraskap er rätten att riskera mitt liv bara för att ni hellre uppfostrar omgivningen än barnen.
 
Sv: Kör sakta!-skyltar

Uppfostran. Hört talas om det?

Det är fullt möjligt att pränta in förbud i huvudet på barn så hårt att de aldrig skulle bryta det. En författare i tråden har lyckats, så då borde det inte vara omöjligt för resten av er. Ni kan aldrig uppfostra alla vuxna människor som passerar era hus, men ni kan uppfostra era barn och sätta staket runt tomterna. Det är vad som skyddar, inte bollar på vägarna.

Vägar och gator är till för bilar och om föräldrar fattade det och inte lät sina barn springa runt där och använda det som lekplats eller innebandy-bana så skulle det ske betydligt färre olyckor. Hur hårt ni än argumenterar så är respekt för trafiken det enda som i slutändan räddar liv, för hur andra kör kan ni inte kontrollera.

För övrigt skyddar man inte genom att med berått mod utsätta andra för fara. Det är precis lika illa som att köra för fort.
Snälla Jadzia, kom till verkligheten!
Man kan uppfostra barn, men man kan aldrig uppfostra bort stundens ingivelse, att rusa ut över gatan efter en boll.
ÄVEN OM man som förälder gör så mycket man kan för att förhindra att barn kommer ut på gatan så händer det ÄNDÅ att barnen rusar ut, utan att tänka sig för. Barns impulskontroll är inte alls färdigutvecklad, DÄRFÖR händer detta.
Och i ett bostadsområde borde alla bilförare veta att där kan det finnas barn. Och barn ÄR oberäkneliga! Därför är det upp till bilföraren att anpassa hastigheten efter vad man skulle kunna anta skulle kunna dyka upp där - barn, fotbollar etc...
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 609
Senast: Ramona
·
Hemmet Var får man snabbast tag på skyltar som varnar för djur och skriker åt folk att sakta ned? De ska vara ordentligt stora (tänk...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 965
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 301
Senast: Jadzia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp