Köra med trasig vattenpump Honda

lizzie

Trådstartare
Vattenpumpen verkar ha gått sönder på mannens Honda CR-V. Fläkten rör sig inte heller, så frågan är: kan vi köra bilen till verkstad eller ska vi bogsera bilen?

/Lizzie
 
Oj.
För att kunna svara på den frågan behövs ytterligare information:
Hur sönder är vattenpumpen - läcker, tjorvar eller bara låter illa? Hur långt har du till verkstad - dvs hur varm kommer motorn bli om du saknar kylning? Har motorn aluminium- eller gjutjärnstopp? (alutopp=värmekänslig)

Vet du inte, bogsera.
 
Oj.
För att kunna svara på den frågan behövs ytterligare information:
Hur sönder är vattenpumpen - läcker, tjorvar eller bara låter illa? Hur långt har du till verkstad - dvs hur varm kommer motorn bli om du saknar kylning? Har motorn aluminium- eller gjutjärnstopp? (alutopp=värmekänslig)

Vet du inte, bogsera.

Det läcker vatten när motorn är på. För övrigt så låter det inge konstigt.

Det är 1,5 mil till verkstaden. Vet inte om det är aluminium- eller gjutjärnstopp.

Det blir nog säkrast att bogsera bilen...

Funderar också på hur länge vi kört med bilen utan att vi märkt något. Jag upptäckte i torsdags att bilen kokade när vi kom hem från stan. Mannen påpekade då att han har fått fyllt på vatten ett par gånger...

Som grädde på moset pajade vår andra bil i dag. Mitt ute i skogen bestämde sig min gamla Volvo att kamremmen skulle hoppa av. Bytt för 3000 mil sedan, så jag blev lite förvånad.

Känns inte så kul med två trasiga bilar...

/Lizzie
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 819
Senast: ptr
·
Fordon Sonen funderar på att lappa ihop vår XC70, som är avställd, trasig och lika gärna kan köras till skroten pga behov av dyra reparationer...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: ameo
·
Fordon Min SAAB 9-3 började igår varna för fel på rattlås. Jag uppmanades att stanna snarast. Jag var nästan hemma, så det struntade jag i...
2
Svar
37
· Visningar
2 894
Senast: Amha
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 483
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp