Korkad man går bakom ryggen på familj

karamelldrottningen

Trådstartare
Nä jag kan inte sova för känner mig så arg! Fick veta att en släkting till mig vars man gått bakom ryggen på henne. De har ju allt! Två fina barn, jättebra välbetalda jobb, fint hus, nyss köpt landställe vid havet osv. Och hon hade upptäckt att han haft ett förhållande med en 25 åring. Han är över 40 år. Hon råkade se ett sms och så kom sanningen fram.

Men alltså! Jag trodde faktiskt aldrig det om honom. De två har varit tillsammans sen skoltiden. Ett riktigt stabilt radarpar. Och så nu detta?!

Min värld rasade lite samman faktiskt och då är inte ens jag delaktig. Men just att om några alltid är tillsammans i vårt och torrt så är det de. Trodde jag.

Se där! Man kan inte lita på nån :(
 
Att allt är bra på ytan betyder ju inte att det är så bakom ytterdörren.

Nej verkligen inte! Men de har ju byggt upp allt själva. Familjen och framgångarna. De har alltid varit i par. Sällan jag mött de själva -en och en. Och alltid verkat förstå varandra utan och innan. Bara det om det var nått par som skulle hålla hela livet så var det de. Men tydligen fel. Hur som helst så tänker jag ffa på barnen och även henne. Men hon är en stark kvinna. Han däremot vete sjutton.
 
Du har hört historian av den som blivit sviken. Vet ingenting om mannens tankar och känslor.

Jag och exet träffades oxå unga. Barn, hus osv osv. Det var nog ingen som trodde vi skulle gå isär. Men jag orkade inte vara den som höll ihop allt de där längre. Och det sa jag till min exman långt innan vi separerade.
 
Du har hört historian av den som blivit sviken. Vet ingenting om mannens tankar och känslor.
.

Exakt. Den mannen gjorde sitt val och den enda han borde svara inför är hustrun. Inte andras åsikter utan insikter. Det finna hur mycket som helst som ingen utom han, eller de två, vet.

När jag och min man skilts åt sa en granne - utan sammanhang med vår skilsmässa - att X han är en snäll nallebjörn, han skulle väl inte kunna göra en fluga förnär.

Jag skilde mig för att jag inte orkade vara rädd längre och att jag såg att även barnet började bli rädd.

TS - Arg kan man bli. Fast är inte den ilskan mest för att ens världsbild inte stämde?
 
Jag fick ganska nyligen veta att ett par jag känner väl skulle skilja sig och min första tanke var den samma som du beskriver, dvs att det var så fullständigt oväntat att jag nästan blev lite chockad. Men senare fick jag reda på anledningen och då blev det mer förklarligt, det var dessutom en anledning som jag aldrig i mitt liv hade kunnat gissa mig till utifrån. Man vet väldigt lite om vad som pågår inom ett förhållande och inom människor, många är väldigt duktiga på att "prestera" utåt utan att det alls återspeglar hur förhållandet egentligen ser ut. Visst finns det många idioter men min tanke är att om en person som man av lång erfarenhet vet är vanlig och hygglig plötsligt beter sig annorlunda, då finns det en anledning.
 
Nä jag kan inte sova för känner mig så arg! Fick veta att en släkting till mig vars man gått bakom ryggen på henne. De har ju allt! Två fina barn, jättebra välbetalda jobb, fint hus, nyss köpt landställe vid havet osv. Och hon hade upptäckt att han haft ett förhållande med en 25 åring. Han är över 40 år. Hon råkade se ett sms och så kom sanningen fram.

Men alltså! Jag trodde faktiskt aldrig det om honom. De två har varit tillsammans sen skoltiden. Ett riktigt stabilt radarpar. Och så nu detta?!

Min värld rasade lite samman faktiskt och då är inte ens jag delaktig. Men just att om några alltid är tillsammans i vårt och torrt så är det de. Trodde jag.

Se där! Man kan inte lita på nån :(

Det du nämner i inledningen är ganska mycket materiella saker. Sådana kan sällan ersätta kärlek/djupare känslor. Och säger alltså ingenting om hur bra eller inte bra ett par har det.
 
... jättebra välbetalda jobb, fint hus, nyss köpt landställe vid havet osv.

Menar du att lycka handlar om det materiella? Har man alla dessa fina statusgrejor i sitt liv, är man per definition lycklig och ska vara tacksam mot sin partner som gör detta möjligt?

Nä, lycka sitter någon helt annanstans. Och handlar om människor som kan göra en lycklig.

Jag tycker inte man ska fördöma någon eller ens någons handlande förrän man gått en mil i dennes skor, vet hur livet ser ut. Hade det varit så lyckligt som du tycker relationen ger sken av, hade det knappast funnits utrymme för otrohet.

Att undanhålla för sin partner är det som är fel, resten är det som kallas livet. Särskilt om man hållt ihop länge och möjligen växt ifrån varandra.
 
Nä jag kan inte sova för känner mig så arg! Fick veta att en släkting till mig vars man gått bakom ryggen på henne. De har ju allt! Två fina barn, jättebra välbetalda jobb, fint hus, nyss köpt landställe vid havet osv. Och hon hade upptäckt att han haft ett förhållande med en 25 åring. Han är över 40 år. Hon råkade se ett sms och så kom sanningen fram.

Men alltså! Jag trodde faktiskt aldrig det om honom. De två har varit tillsammans sen skoltiden. Ett riktigt stabilt radarpar. Och så nu detta?!

Min värld rasade lite samman faktiskt och då är inte ens jag delaktig. Men just att om några alltid är tillsammans i vårt och torrt så är det de. Trodde jag.

Se där! Man kan inte lita på nån :(

Men hur menar du att han gått bakom ryggen på sin familj?
Det är väl ändå bara frun han undanhållit saker för?
 
Jag är faktiskt inte så intresserad av att höra hans version. Det är aldrig ok att ljuga för nån om sådanna grejer. Men det kommer bli en stor omställning för dem alla. Barnen vart jätteledsna och ena vart rasande.

Uppenbart att relationen inte kan varit bra. Men att vissa har så svårt att prata om det tycker jag är märkligt bara svansa runt till nån annan.
 
Jag är faktiskt inte så intresserad av att höra hans version. Det är aldrig ok att ljuga för nån om sådanna grejer. Men det kommer bli en stor omställning för dem alla. Barnen vart jätteledsna och ena vart rasande.

Uppenbart att relationen inte kan varit bra. Men att vissa har så svårt att prata om det tycker jag är märkligt bara svansa runt till nån annan.
Är du en fluga på väggen i deras kök, eftersom du vet vad han sagt och inte sagt, vad han gjort och inte gjort för att rädda förhållandet innan det till slut brast?
 
Det är inte något som någon annan har att göra med.
Alls.
Så släpp det.

Det är väldigt vad materiella ting verkar viktigt för somliga.

Jag är väldigt lite materialist. Men just att jag vet vad de tillsammans byggt upp. Fostrat 2 barn och byggt upp livet. Jobbat tillsammans. Så du menar att jag ska skita i det? Inte stötta? Så om du och din man skiljer er så vill du att folk bara ska rycka på axlarna och säga vem bryr sig?
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 575
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 510
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 540
Senast: Got2Be
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 455
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp