Kort dressyrgjord?

Irmasegna

Trådstartare
Min b-ponny har plötsligt blivit hyfsat smal och jag måste hitta en ny sadelgjord, har nu en 40 cm lång och behöver en som är 30-35 men problemet är att jag hittar ingen! Hittar bara sånna som inte håller stropparna på plats satt själva skyddet mot spännena på sadelgjorden åker åt sidan och spännena ligger emot hans päls och börjar skava.

Skulle behöva en i läder och som är formad "runt" hans ben då det börjar skava lätt på honom men det är få och de kostar runt 1000 kronor :0

Vet ni någon bra sadelgjord som inte kostar allt för mycket? :)
 
Sant cruz, globus, barefoot m,f har anatomiska gjordar i storlek 35cm.
men läder gjordar kostar oftast runt 1000 lappen tyvärr.

Ett billigt alternativ kanske kan vara att köpa en smal syntetgjord och ha en fårskinns tunnel runt för att minska skav? Och sen spara ihop till en anatomisk?
 
Okej har dock aldrig hört talas om barefoot m.Är det ett nytt företag? Får försöka spara in, len lite tråkigt att allt som är mindre plötsligt blev dyrare? :wtf:
 
De flesta anatomiska gjordar i läder ligger väl runt 1000-lappen?

Finns många att välja på i strl 30-35 för islandshästar då det är en ganska vanlig längd. Bara att söka på nätet så kommer massor upp. Finns ju annars några billigare stora affärer som säljer billiga gjordar som är bra i syntetmaterial, men ofta inte anatomiska om du är ute efter just det...
 
Har sett många i strl 55 som kostat runt 500 kr så, ja jag har vart inne i en stor affär , men där trodde de att ingen gjorde fjordar i den storleken.

Vet tyvärr inte om några islandshäst butiker, några förslag? :)
 
Får man skriva ut butiker här? Testar, moderator får väl ta bort om det inte är ok... annars kan trådskaparen söka efter "islandshäst butik" enkelt på nätet ;)

agersta
emmi
ninas häst och hund
hestbolaget
aaislandshäst
djurdesign

sen kan du kolla börjes och horzes sortiment också.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 464
Senast: Marje
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 504
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
3 991
Senast: nilie
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 644
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp