Kortison till katt med artros?

kaste60

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av kortisoninjektioner till katt med artros? Har detta isf god effekt och hur länge varar behandlingen?
 
Någon som har erfarenhet av kortisoninjektioner till katt med artros? Har detta isf god effekt och hur länge varar behandlingen?


Tror det är bättre man annat preparat än kortison om det finns för katt.
Vår ena katt åt kortison då han var rädd för inhalator och fick kortison i tablett. Katten utvecklade diabetes av kortison behandlingen enl vår veterinär.
 
Tror det är bättre man annat preparat än kortison om det finns för katt.
Vår ena katt åt kortison då han var rädd för inhalator och fick kortison i tablett. Katten utvecklade diabetes av kortison behandlingen enl vår veterinär.

Ja, det verkar mer eller mindre regel att dom får diabetes av långvarig kortisonbehandling.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 294
Kropp & Själ Finns det någon här med artros som lever hästliv?Hur funkar det? Specialanpassningar? Vad har ni för häst?Jag har blivit diagnostiserad...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: lingonben
·
Katthälsa Var in till veterinären med Göte igår och konstaterade artros, både åldersrelaterad i tassarna samt i en armbågsled troligen orsakad av...
Svar
2
· Visningar
832
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
367
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp