kräkas/nysa ljud

L

lenizen

Ena missen har underliga ljud för sig, det låter som en kombination av "kväljning/kräkning/nysning". I övrigt är han pigg och fin och dessa ljud förekommer sällan. Resonerade med vet. sist jag var in med vovven och då fick jag till svar att om det inte kommer oftare och om han inte verkar må dligt annars så skulle jag ha överseende med det för det kunde vara att det satt något i halsen på'n eller dyl...
Nu är det väldigt länesedan han lät sist men i dag kom det igen så nu är jag nyfiken på det finns fler vars katter har nå liknande ljud för sig.. (Sen är det svårt att beskriva ett ljud i text så jag förstår om ni inte förstår vad jag menar).


Konstigt formulerat inlägg men det får ni leva med :p
 
Du tror inte att det är hosta? När min ena katt hostar låter det som ett mellanting mellan kräkning, nysning och barngråt.

mandalaki
 
Min ena katt har också ett ljud för sig, blandning mellan hosta, nysning, kräkning + att det låter som hon inte får nån luft.... Haft henne hos veterinären som sa att det var nån sorts astma som tydligen var vanligt bland katter. Vi kan medicinera, men det hjälper troligtvis inte. Ska avliva henne då hon lider av detta. :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp