Krönikörerna om Jerringpriset: ”Längesedan det slutade vara ett prestationspris”

Jag hörde av en kollega att om man installerade SVTs duo-app fick man 3 gratis röster, sen var det bara att avinstallera och installera om så fick man 3 nya röster...

Jag vet inte om jag tar så stort allvar på det där längre, känns mer som ett pouläritetspris, vore väl bättre om de kunde ha något pris där en jury utser vem som presterat bäst, men lär väl inte hända.
 
Jag hörde av en kollega att om man installerade SVTs duo-app fick man 3 gratis röster, sen var det bara att avinstallera och installera om så fick man 3 nya röster...

Jag vet inte om jag tar så stort allvar på det där längre, känns mer som ett pouläritetspris, vore väl bättre om de kunde ha något pris där en jury utser vem som presterat bäst, men lär väl inte hända.

Fast jerringpriset är ju inte baserat på prestationer utan det är folkets pris. Det är folket som röstar fram vinnaren, vad sedan var människa väljer att rösta på och till vilka grunder. Det är upp till var och en.

Det är lite som att det skulle sitta en jury och besluta vem som ska styra Sverige att vår rösträtt plötsligt inte ska räknas, för någon kan ha skapat en kupp och därför fått fler röster denna gång.
 
Senast ändrad:
Det är lite som att det skulle sitta en jury och besluta vems om ska styra Sverige att vår rösträtt plötsligt inte ska räknas, för någon kan ha skapat en kupp och därför fått fler röster denna gång.
Nu tycker jag du går till överdrift, så varför kan man inte ha två priser? Det ena utesluter inte det andra.. :angel:
 
Jag hörde av en kollega att om man installerade SVTs duo-app fick man 3 gratis röster, sen var det bara att avinstallera och installera om så fick man 3 nya röster...

Jag vet inte om jag tar så stort allvar på det där längre, känns mer som ett pouläritetspris, vore väl bättre om de kunde ha något pris där en jury utser vem som presterat bäst, men lär väl inte hända.

Resten av galan innebär ju priser som en jury valt ut.
 
Jag hörde av en kollega att om man installerade SVTs duo-app fick man 3 gratis röster, sen var det bara att avinstallera och installera om så fick man 3 nya röster...

Jag vet inte om jag tar så stort allvar på det där längre, känns mer som ett pouläritetspris, vore väl bättre om de kunde ha något pris där en jury utser vem som presterat bäst, men lär väl inte hända.

Priset för Årets prestation 2017 delades ut av en jury. En fotbollsklubb från Östersund fick det. Sen finns Svenska Dagbladets Bragdguld också. det delades ut till Sarah Sjöström. Sen finns ju Årets manlige och årets kvinnliga idrottare också.
 
Jag hörde av en kollega att om man installerade SVTs duo-app fick man 3 gratis röster, sen var det bara att avinstallera och installera om så fick man 3 nya röster...

Jag vet inte om jag tar så stort allvar på det där längre, känns mer som ett pouläritetspris, vore väl bättre om de kunde ha något pris där en jury utser vem som presterat bäst, men lär väl inte hända.

Men det var ju samma sak vid melodifestivalen då svarade SVT att man kunde göra så men bara de förstarösterna räknades.
 
Det blir lite löjligt att påstå att det inte är ett prestationspris, det är trots allt aktiva idrottare som nomineras, inte Fridolin, min granne eller Victoria. :idea:
Det är ett prestationspris så till vida att endast de som har presterat bäst kan nomineras. Alla skulle varit värdiga vinnare men vissa inser inte att ridsport är stort både i Sverige och stora delar av världen.

Det går inte att jämföra Sara och Fredriks pris om man börjar titta på antal medaljer och rekord. Ingen hoppryttare kommer att ta mer än 2 medaljer - lag och individuellt (även om man i teorin kunde tänka sig att folk ställer upp i flera grenar och tar dressyr eller fälttävlans medaljer så funkar det inte på elitnivå) och det går inte att sätta mästerskapsrekord. Att dra upp detta som argument är mest bara att visa sin okunskap.

Rent objektivt smäller Saras prestation lite högre - hon är mer outstanding i sin sport än Fredrik är, men inte på det vis många av de som raljerar anser.

Jag anser att Peder borde fått pris för bästa manliga idrottsman, men Daniel Ståhl är givetvis en värdig vinnare, men för mig är han totalt oänd. Det hade varit intressant att se reaktionerna om en ryttare fått priset och det dessutom är lite mer lättjämförda grenar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För andra året i rad vann Peder Fredricson Jerringpriset. Så här tyckte Radiosportens publik om 2017 års vinnare. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Så här röstade svenska folket i Radiosportens Jerringpris 2017. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Radiosportens Jerringpris 2017 går till Peder Fredricson. Det är andra året i rad som ryttaren fått flest röster av svenska folket. ...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska folket röstade fram ryttaren Peder Fredricson för andra året i rad till Radiosportens Jerringpris. Helena Jonsson, domare och...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp