Bukefalos 28 år!

Krossa matnormen RFML

golit

Trådstartare
golit och många med golit inom RFML, Rikskförbundet för måltidernas likaberättigande kräver att man gör något åt matnormen. Varför skall man vara tuvngen att defeniera sin måltid som frukost, middag, vickning?

Varför kan man inte på äta biffstek, potatis och brunsås klockan 09,00? Varför kan man inte få filmöjlk och ett kokt ägg till vickningen? Kan man inte få ärtsoppa till Taco-myset?

Varför är det så viktigt för männikskor att defeniera sina måltider?

RFML kräver 0-24 menyer på alla hotell, restauranger och andra offentliga näringställen.

Upp till kamp.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Jag vill inte ha krav på 0-24 menyer, men önskar frukostmat på icke-frukosttid.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Jag ville ha pannkakor på McDonalds en eftermiddag, men de serveras bara frukosttid. :(
 
Sv: Krossa matnormen RFML

golit och många med golit inom RFML, Rikskförbundet för måltidernas likaberättigande kräver att man gör något åt matnormen. Varför skall man vara tuvngen att defeniera sin måltid som frukost, middag, vickning?

Varför kan man inte på äta biffstek, potatis och brunsås klockan 09,00? Varför kan man inte få filmöjlk och ett kokt ägg till vickningen? Kan man inte få ärtsoppa till Taco-myset?

Varför är det så viktigt för männikskor att defeniera sina måltider?

RFML kräver 0-24 menyer på alla hotell, restauranger och andra offentliga näringställen.

Upp till kamp.
Redan nu får vi vänja oss i SD-samhället som inträder efter valet
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Redan nu får vi vänja oss i SD-samhället som inträder efter valet

Du menar att SD får 50% och kommer att stoppa dagens lunch med hänvisning till att det är middag och endast rovor får serveras?

SD har inget inflytande nu och kommer att ha noll efter valet.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Jag brukar äta lunch till frukost , folk bryr sig men det gör inte jag :D
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Samma här, jag äter det jag vill, när jag vill:) Blir ofta en matlåda till frukost, då står jag mig bra!

Fast då kanske det inte ÄR en frukost? Nåja, det är ett mål mat på morgonen, skit samma vad det kallas, bara jag får ÄTA:d
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Samma här, jag äter det jag vill, när jag vill:) Blir ofta en matlåda till frukost, då står jag mig bra!

Fast då kanske det inte ÄR en frukost? Nåja, det är ett mål mat på morgonen, skit samma vad det kallas, bara jag får ÄTA:d

:D ...är man sugen så är man
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Att vi av tradition inte äter kött och potatis och annan typisk middagsmat på morgonen beror nog mest på att det tar tid att laga till den. Nu finns det halvfabrikat och färdigmat i mängd, så har det inte alltid varit. Därav traditionen att äta lagad mat senare på dagen. Sedan är åtminstone mitt blodsocker lågt om morgonen så jag behöver något mer lättsmält.

Några olika invandrare har berättat att dom inte tar till sig våra frukosttraditioner alls utan några asiater äter ris med lite wookade grönsaker till frukost, en afrikan bröd med marmelad och en frukt osv.

Jag förstår resturangerna, dom behöver väl kunna vara lite förberedda på folks beställningar. Kan inte alltid vara beredda att servera allt.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Samma här, jag äter det jag vill, när jag vill:) Blir ofta en matlåda till frukost, då står jag mig bra!

Fast då kanske det inte ÄR en frukost? Nåja, det är ett mål mat på morgonen, skit samma vad det kallas, bara jag får ÄTA:d

Måste nästan betraktas som en medlemsansökan.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Är du inte för gammal för att bry dig om sådant där? Jag har under många år kunnat äta havregrynsgröt till middag och grekisk sallad till frukost, fungerar utmärkt, inte minsta tendens till mobbing ;)


Nattskiftare har vi haft länge i Sverige och de brukar kunna driva in matnormerna i ett litet hörn.
 
Sv: Krossa matnormen RFML

Oh det här är i min smak.
Med oregelbundna arbetstider så vill man ha frukost när man vaknar, vilket kan vara när som helst på dygnet, och mat när man är hungrig, samma tider där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp