Jag gillar krubbar som går att plocka relativt enkelt så man kan tvätta dem.
Har haft både såna som man fäller ut vid fodring, inbygg krubba i cement/murbruk och vanligt plastkrubbor som sätts upp. De billigaste plastkrubborna tycker jag måste rengöras väldigt ofta och intensivt för att inte lukta extremt illa om hästen inte slickar rent sin krubba.
 
710114-10-00000_1.jpg

Denna. Absolut det bästa tycker jag.
Super lätt att rengöra, går att göra iordning varje mål innan så slipper man hålla på med hinkar fram och tillbaka. Jag tycker också om att hästarna får äta från "marken" (Y) :)
 
710114-10-00000_1.jpg

Denna. Absolut det bästa tycker jag.
Super lätt att rengöra, går att göra iordning varje mål innan så slipper man hålla på med hinkar fram och tillbaka. Jag tycker också om att hästarna får äta från "marken" (Y) :)
Funderat likadant. Men då känns det som man måsta ta ut dem när de ätit upp.
 
Funderat likadant. Men då känns det som man måsta ta ut dem när de ätit upp.
Vi hade så på stallet jag jobbade på i England. Supersmidigt. Bara att bära fram en hög med krubbor och släppa in över dörren en i taget. Hästarna sov med dem i boxen. Visst hände det att krubborna blev lite knöliga men aldrig några skador eller andra problem.

Alla hästar hade varsin färg vilket gjorde det ännu enklare.
 
Senast köpte jag krubbor med plugg i botten. De finns på granngården (eller fanns då iallafall). De är verkligen supersmidiga att rengöra även nu många år senare och med hästar som klabbar med maten överallt. Blir inte alls repiga så lätt som jag tycker att vissa andra blir och de har inga dumma hörn där foderrester fastnar. Jag torkar ur krubborna med blött torkypapper varje dag men behöver de rengöras ordentligt så är det bara att sätta en hink under, skruva ur pluggen och blaska på med vatten.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 333
Senast: Buongusto
·
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
658
Senast: lillan222
·
Utrustning Nytt stall och får leta efter nya lösningar. Jag har två sadlar (en hopp, en dressyr) men bara en hängare i nya stallet. Vilken av...
Svar
15
· Visningar
1 041
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter På lördagseftermiddagen öppnades stallet för visning av de 3-åriga hästar som ska auktioneras ut på Elmia. 22 hästar letar efter nya...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp