krukor/urnor att ställa på grindstolpar

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi har rejäla stenstolpar som grindstolpar, jag skulle vilja ha något att ställa på dem, som man kan ha planterade blommor i. Kravet är att krukan/urnan inte spricker i tusen bitar om den råkar bli nerputtad... :o
Vi har tidigare haft ett par krukor som såg ut ungefär så här:
8872858583070.jpg

men de har nått de sälla jaktmarkerna sedan många år.

Någon som har nåt bra förslag på hurdana krukor man kan ha?
 
Vi har rejäla stenstolpar som grindstolpar, jag skulle vilja ha något att ställa på dem, som man kan ha planterade blommor i. Kravet är att krukan/urnan inte spricker i tusen bitar om den råkar bli nerputtad... :o
Vi har tidigare haft ett par krukor som såg ut ungefär så här:
8872858583070.jpg

men de har nått de sälla jaktmarkerna sedan många år.

Någon som har nåt bra förslag på hurdana krukor man kan ha?

Koppar- eller järngrytor?
 
(egentligen hade jag kunnat tänka mig likadana som de vi hade innan, men jag hittar ingen som säljer såna)
Jag fick upp en annons för sådana igår någonstans. Tyvärr minns jag inte vad de kallade dem så jag kan inte googla. Namnet var inte helt logiskt enligt mig.
 
jag har tittat på blomtunnor och halvtunnor, men de är liksom alldeles för stora...
max 25-30 cm i diameter tänker jag är lagom...
 
Sökte på träkrukor och fick upp en del.
man får en massa träffar på google, men när man synar dem så går de inte att köpa nu. I bästa fall slut för säsongen (och merparten där är alldeles för stora, om vi ska gå på detaljnivå), inte sällan "döda länkar" (dvs sånt som tidigare funnits i sortimentet men inte finns kvar längre) och i många fall är det bara "sökord" som leder till utekrukor, där jag hittills inte hittat vad jag söker.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp