Krympa magsäcken

Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?

Det är väl mycket därför folk som gjort GPS ofta måste ta tillskott? Just för att kroppen inte hinner tillgodogöra sig på samma sätt som en "normal" magsäck gör att den hinner.
 
Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?
Bukspott och galla bearbetar maten, magsäcken är bara steg 1. Även i tjocktarmen bearbetas maten med olika enzymer.
 
Men hur bearbetar kroppen maten då? För det gör den ju inte i tarmen väl? Magsyran och allt det där andra..Maten kan väl inte gå vidare obearbetad?

739945B6-2755-4A56-8A75-AA796ABA52BC.png


https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Fetmaoperationer/
 

Liknande trådar

Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
675
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
355
Senast: Pilot
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp