Kul kommentarer andra sagt om/till er!

WS6

Trådstartare
Har ni fått några kul kommentarer om er själva någon gång? I vilket sammanhang? :D

Jag har lååångt hår och ingen direkt frisyr så jag färgar håret knallrött.. Gick på stan en dag då det var nyfärgat och solen sken så det visade sig från sin bästa sida ;) Möter en medelåldersman som pratar i telefon och som utbrister "JÖSSES!" när han får syn på mig.. :D Skitkul och jag bara ler med hela huvet!

Var på gymmet med en kompis, körde bicepscurls, körde tyngre än vanligt och jag tar i för allt vad jag är värd då min kompis utbrister "Kom igen nu, tänk att det är en dum häst som vill ha av dig" HAHAHA! Tappade allt vad koncentration hette när han sa så! :rofl:

Även fått höra: "fan du är ju mer man än mig.." av en kille jag snackade med.. (han utgick ifrån mina val av yrke och hobby..) :D

Har ni några kul?
 
På lasarettet när jag skjutsade dit en kompis på behandling, sagt av dam i hissen (kompis hade gått upp innan eftersom vi var sena och jag parkerade):"Oj, vilken fin håruppsättning, hur får du till den?" Jag: "Eh, tack. Jag snurrar upp håret och sätter i klämmor bara" :D
 
En klasskompis i nian satt och slöade med mig på rasten. Rätt som det är utbrister hon: Du är så konstig när du är nykter så du måste vara helt normal när du är full. Visade sig att hon hade rätt. Därför dricker jag aldrig nuförtiden :sneaky:

Min ömma syster: Du måste vara den skummaste människa jag känner,
Dito när vi var och shoppade och jag klagade över en begynnande förkylning: Du är väl bara allmänt slemmig?
 
Jag hade misslyckats kapitalt med en hårfärgning. Det skulle bli svart men blev grå/blått/smaragdgrönt och såg förjävligt ut. Försökte färga flera lager men fick ge upp innan håret gick av.
Självklart var det min hemstads årliga stadskalas också. Då alla kommer "hem" och festar i folkets park.

Nu är jag inte så känslig så jag gick ut med attityden att det var meningen. Min kompis utbrast då:
- Alla andra hade sett ut som idioter om de gick ut sådär, men du klarar av det.

Tack?

En stund senare med ännu lite mer förstörande av hår hade jag 7 olika hårfärger när man lyfte en hårslinga. Det var som årsringar i diverse nyanser av rosa/aprikos/gult/turkos osv. Inte vackert någonstans. Men när jag gick på stan var det en främling som ropade "snyggt hår" Jag tror han var ironisk.
 
Jag jobbar i Norge och snackar ibland nästan ren norska och ibland lite mer svorska. Är ju mer hemma än borta så det är inte så konstigt att norskan aldrig blir riktigt ren. Då jag träffar nya norrmän så säger dom " det hörs med en gång att du är svenska... Och hör svenskar mig snacka så säger dom " du pratar ju norska"... Tycker det är lite kul att norrmännen hör svenskan så väl, men inte svenskarna. Inte ens dom som bott länge i Norge.
 
En klasskompis brukar säga att jag ser ut att ha sovit på gatan när jag kommer till skolan och inte hunnit med annat än mkt basala hygienrutiner på morgonen. Sen även "du är så konstig, så konstig, så konstig *småskrattar för sig själv* MEN jag gillar det!!!!!!!!" senast jag var på fest?? På gymnasiet brukade en vän säga att det "är som du är full även när du är nykter". Mamma brukar även kalla mig för materians fiende nummer ett ehehe samt för en spoiled brat. Nån har även kallat mig "esoterisk" och en annan "Kristina Lugnsk"
 
Det bästa citatet var väl inte riktigt om mig, men till mig.

Fick världens bästa dejtingtips från min kära far i vintras när jag skulle åka på en weekend med en kille jag precis träffat och hade därför varit lite osäker på om jag skulle åka.

"Det är lika bra att han får se alla sidor direkt. Glöm hårborsten hemma och passa på å rapa å fis så mycket du bara kan"

Haha, tack pappa!
 
Apropå dejtingtips och att visa alla sina sidor fick jag det här finfina tipset av en kompis...
"Gör något riktigt konstigt mitt i dejten, så han verkligen förstår hur awesome du är!"
Tack vännen, men jag är rädd att det KAN skrämma bort honom också.
 
Hörde en diskussion mellan två släktingar och den ena säger att hon blir så orättvist behandlad jämt. Den andra sa att "det är ju för att du är kvinna".

Då kunde inte jag hålla tyst utan säger att jag aldrig känt så och jag är ju kvinna. Du säger släktingen "Ja, men dig sätter sig ingen på". Den fick svaret från mig att det då inte kan bero på om man är kvinna utan hur man är som person.

Även om det var meningen som en mindre förolämpning blev jag väldigt glad för den kommentaren.
 
Jag jobbar i Norge och snackar ibland nästan ren norska och ibland lite mer svorska. Är ju mer hemma än borta så det är inte så konstigt att norskan aldrig blir riktigt ren. Då jag träffar nya norrmän så säger dom " det hörs med en gång att du är svenska... Och hör svenskar mig snacka så säger dom " du pratar ju norska"... Tycker det är lite kul att norrmännen hör svenskan så väl, men inte svenskarna. Inte ens dom som bott länge i Norge.
haha, det där har jag också råkat ut för. fast inom Sverige gränser. saken är den att jag är född i Örnsköldsvik med en västerbottnisk mor och norrbottnisk far. Jag växte upp halvt i lilla Gällivare i Norrbotten och halvt i Stockholm. Så min dialekt är inte ren någonstans. När jag är i Stockholm får jag ofta höra hur härligt det låter med min norrländska. I Norrbotten påpekar folk ofta att det hörs att jag kommer söderifrån...
 
Sommarjobbade med mentalpatienter, en kvinna säger "du ser ut som en egyptisk prinsessa, som Cleopatra". Säger man inte att från barn och galningar får man höra sanningar?!?!?! :D
I gymnasiet hade jag sminkat mig en dag, en kille i klassen -Åh! Fint, har du gjort manikyr? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp