Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love:
21462554_1922813111069479_2870115815081352030_n.jpg


Själv tycker hon nog att matte ska sluta fota tjockmagen :D
Du får förklara för henne att om bukefalisterna inte får se tjockmagen så blir det uppror på buke.
 
@Gnist: Räknas de som fullgångna nu? Har noll koll på hundar i det avseendet :D

Ja, det är ingen fara om de föds nu, har haft en del kullar som föds kring dag 59-60 och det indikerar att redan vid första parningen så "tog det". Hundar paras ju i regel flera dagar och jag räknar alltid från mittendagen. Därav att jag alltid skriver +- några dagar när det börjar närma sig kläck ;)
 
Jag hatar att vänta på löp. Hatar!!!! :arghh:

I dag har jag nekat en valpspekulant. Det har bara hänt två gånger innan. Anledning samma som innan, hunden kommer vilja ha mer än det som erbjuds. Jättetrevlig människa och säkert en jättebra hundägare....till en annan hund.
Det känns alltid lite tråkigt och elakt att säga nej.
 
Jag hatar att vänta på löp. Hatar!!!! :arghh:

I dag har jag nekat en valpspekulant. Det har bara hänt två gånger innan. Anledning samma som innan, hunden kommer vilja ha mer än det som erbjuds. Jättetrevlig människa och säkert en jättebra hundägare....till en annan hund.
Det känns alltid lite tråkigt och elakt att säga nej.
Jag hade hellre fått ett nej än att en dag stå där med en hund som kräver mer än vad jag kan ge!
Eller som man en dag behöver omplacera för att det inte funkar (när den antagligen har nästlat sig in i hjärtat och är en del av familjen).
 
Det är många som inte håller med om det tyvärr, och tar ett nej som en personlig förolämpning.
Vad tradigt.
Jag förstår att det kan vara känsligt, men jag tänker att det kan vara som vissa som är med på "Idol". "Mamma säger jag sjunger fint."
Ingen självdistans och så blir de matade av sig omgivning att de kommer visst klara en brukshund bara för att de är fina och träffat nån som trivdes som gårdsnisse.
 
Är det okej att de är små tjockisar alltså?
Hahaha, 3 av mina är lika breda som höga ;)
Polly ger mycket mat fram till vecka 6 - sen börjar hon sina dom själv, men dom brukar få snutta lite då och då för små mellanmål fram till leverans. När första valpen flyttar så säger hon stopp till dom som är kvar :)
Nuvarande valpar blir 5 veckor på måndag och dom smakar fortfarande bara pyttelite på riktig mat, för dom får så mycket från mamma fortfarande - det är mest minstingen som käkar lite mer av kött.
Många valpar är superfeta tills dom flyttar, men ju mer rörliga dom blir desto snabbare minskar överskottet. Eller ja, Skalman var rätt runt fram till halvåret :rofl:
 
Just nu finns det tre trådar med valpbilder. Men valparna växer som sjutton (några är flera veckor gamla redan) och dagen då de ska flytta hemifrån (och lämna bukes bildtrådar?) närmar sig med stormsteg. Vem ser till återväxten och fyller bukes behov av valpbilder när de tre kullarna har flyttat hemifrån? Någon måste ta ansvar för detta behov.
 
Just nu finns det tre trådar med valpbilder. Men valparna växer som sjutton (några är flera veckor gamla redan) och dagen då de ska flytta hemifrån (och lämna bukes bildtrådar?) närmar sig med stormsteg. Vem ser till återväxten och fyller bukes behov av valpbilder när de tre kullarna har flyttat hemifrån? Någon måste ta ansvar för detta behov.
@Voff , känner du pressen? ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 945
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 670
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 065
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp