Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt efter parning brukar det ta innan man kan börja ana en dräktighet? Tänker på samtliga tecken era hundar visar. :)
 
Hur långt efter parning brukar det ta innan man kan börja ana en dräktighet? Tänker på samtliga tecken era hundar visar. :)

Vissa tidigt. De kan må lite illa och varit låga. Vissa inte alls. Vi gör ultraljud efter 30 dagar för att vara säkra.
Axi visade en massa tecken men var tom första gången så jag litar inte på sånt.
 
Hur långt efter parning brukar det ta innan man kan börja ana en dräktighet? Tänker på samtliga tecken era hundar visar. :)
Lite som @Voff säger inget att lita på men en del blir lite gröna i ansiktet vid 3-4v ,men ett säkrare tecken är slemmet som kan ses vid 6-7v.
Eller UL men inte ens det är helt säkert.
 
Många absorberar ju sina dräktigheter och dessa kan ju visa upp symtom i början precis som de som fullgår sin dräktighet.
Därför väntar vi i 30 dagar. Då har iaf närapå halva tiden gått.
 
Har en riktigt spännande hög valpköpare så jag vill verkligen få ut lite hundar till dessa. Två patrullhund bla. Sen har Norge visat stort intresse för kullen. Hela fem förfrågningar från Norge. Några har vi dock sållat bort.
 
Fick uppdatering i dag från den parade tikens ägare.
Tiken som är en rätt livlig sak annars uppfattas av både ägare och andra som lugnare. Hon har även fått mörkrosa tuttar :up:

Hon har inte varit skendräktig någon gång förr så vi hoppas hårt på att detta är positiva tecken!
 
I dag fick jag veta att leasingtiken skippat sin frukost här om dagen. Hon är fortsatt lugnare än normalt och upplevs som gosigare. På fredag är det ultraljud :nailbiting:

Kollade över "valpavdelningen" i källaren i helgen. Nu är det bara att hoppas på att vi får hem en tjockis om 3 veckor :)
Såhär ser det ut hos oss, bakom kulisserna ;)

Valplådan (och tunna full med tidningar)
H42mV7n.jpg

Personalsängen. Den och matta tar vi bort när valparna börjar knalla runt. Golvet är klinkrat med golvbrunn. Bara att spola av.
IcYT88r.jpg

UVc2h4k.jpg

Här utanför i tvättstugan finns foder (i rummet bakom är frys m färskfoder. Det rummet ska bli vårat sovrum så småningom) och bänken innehåller miljoner gamla filtar mm för att bädda i valplådan med samt sånt som kan behövas vid valpning. Doktorssalen :p
xgSqsaE.jpg

8gGgOAh.jpg
 
I dag fick jag veta att leasingtiken skippat sin frukost här om dagen. Hon är fortsatt lugnare än normalt och upplevs som gosigare. På fredag är det ultraljud :nailbiting:

Kollade över "valpavdelningen" i källaren i helgen. Nu är det bara att hoppas på att vi får hem en tjockis om 3 veckor :)
Såhär ser det ut hos oss, bakom kulisserna ;)

Valplådan (och tunna full med tidningar)
H42mV7n.jpg

Personalsängen. Den och matta tar vi bort när valparna börjar knalla runt. Golvet är klinkrat med golvbrunn. Bara att spola av.
IcYT88r.jpg

UVc2h4k.jpg

Här utanför i tvättstugan finns foder (i rummet bakom är frys m färskfoder. Det rummet ska bli vårat sovrum så småningom) och bänken innehåller miljoner gamla filtar mm för att bädda i valplådan med samt sånt som kan behövas vid valpning. Doktorssalen :p
xgSqsaE.jpg

8gGgOAh.jpg
Shit så fint och praktiskt ni har det!
 
Shit så fint och praktiskt ni har det!

Tack. Man lär sig med tiden :DDe två första kullarna knaprade sönder huset. Mellanvåningen är hårt åtgången sen dess :meh:
När vi satte in bergvärmen så passade vi på att anpassa pannrumet till valprum. Det bästa med rummet är att det har egen ytterdörr så tiken behöver inte störas av andra hundar här hemma när hon ska ut.
 
Här bakas det för fullt! Ena damen är på sjätte veckan och börjar bli rejält rund. Hon är väldigt slimmad i vanliga fall så det kan vara att det syns mycket pga det, eller pga antal.. himla lättad att hon verkar ha flera. Inga bra erfarenheter av ensamvalpningar. :nailbiting: Gissar tre bebbar men blir kanske lättare gissa i slutet på veckan när jag dessutom kan höra hjärtslagen tydligare. Kan va två megafetton också :angel:

Btw är dräktiga tikar så sjukt mysiga, bästa med uppfödning närapå :love:
 
Gillar den här meningen eftersom den ger positiva vibbar om vår parade tik. Matte har i två veckor rapporterat att tiken blir allt mer lugn och gosig. Toppat med en nobbad frukost så känns det hoppfullt :)

Har ofta varit säkraste tecknet för mina. De skendräktiga jag träffat på har inte blivit gosiga på så vis.. Det och tuttarna är mina favorittecken av de tidiga :) Håller tummarna för er!
 
Har ofta varit säkraste tecknet för mina. De skendräktiga jag träffat på har inte blivit gosiga på så vis.. Det och tuttarna är mina favorittecken av de tidiga :) Håller tummarna för er!

Tack. Håller tummarna för dig med:)
Jag har väldigt lite erfarenhet av skendräktighet men har förstått att de brukar inte bli illamående och ha aptitdippar. Snarare tvärt om, att de äter mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 906
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 665
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 063
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • SHL 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp