Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill bara gräva ett djuuuuupt hål, krypa ner där och skotta igen det över mig.

Tiken var tom :cry:
 
Alla är så besvikna såklart. Tikägaren, vi och valpköparna. Två valpköpare har sagt att de hänger kvar om vi parar till nästa löp. Tikägaren har erbjudit oss ett nytt försök.
 
Kommer och gräver med dig! Fick ju också veta idag att tiken jag köade på går tom.

Verkar vara oerhört många tikar just nu som går tomma?

Fan vad trist :(

Jag varnar dig för att jag kommer att vara rätt grinig i hålet :mad:
 
Tack alla.
Nu har vi svurit, surat, tyckt synd om oss själva, mailat alla valpköpare och ätit Tacos.
Vi tackar ja till att para tiken igen. Och vi tar plan B-hanen som vi skulle haft på kullen vi ställde in (pga vår tik).
Det som skulle få oss att byta hane är om det dyker upp trista resultat i de kullar som nu ska utvärderas. Han har 3 kullar som precis är året.
Det han har lämnat i hemlandet ser fint ut.
 
Tråkigt @Voff :( verkar vara en hel del tikar som går tomma nu. Uppfödaren var utomlands och parade 2 tikar, men en gick tom.

En i min ras gick i stort sett igenom samma. Där visade Ul på dygn 36 på flera valpar men ut kom bara en och den var död. Resten var borta. De hade också parat efter progtest, haft klockren parning osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 839
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 125
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 649
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 052
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp