Kuponger i USA

Den person jag vet som håller på med kuponger på det här sättet är sjukpensionär. Hon kan inte jobba pga oberäknelig sjukdom som går i skov, men mellan skoven är hon hyfsat pigg och har möjlighet att greja med kupongerna. Det blir ju verkligen som ett deltidsjobb för att få sjukpensionen att räcka till mer än bara det nödvändigaste.
Vet du om de då äter sparris (eller vad det råkar bli) tjugo dagar just den månaden, eller om de säljer vidare?
Finns det marknad/försäljningskanaler för "sparrisburkar till 50% av butikspriset"?
 
Vet du om de då äter sparris (eller vad det råkar bli) tjugo dagar just den månaden, eller om de säljer vidare?
Finns det marknad/försäljningskanaler för "sparrisburkar till 50% av butikspriset"?

Njae, bara sparris i 20 dagar är väl extremt. Det gör nog ingen. Det mesta som går att köpa med kuponger har lång hållbarhet och färskvaror får köpas till ordinarie pris när de behövs. Så hade man fått tag på sparris för 20 dagar hade det antagligen varit 20 burkar med sparris, och det är ju inte orimligt att äta upp på de två-tre år som sparrisburkarna håller sig. Men det finns ett visst mått av begränsat urval såklart, så det gäller att vara kreativ för att kunna äta mycket utav något en period. Dessutom byter de mest hardcore kupongsamlarna kuponger med varandra och får variation på det sättet.
Iom att man utnyttjar kryphål och gör något som affären egentligen inte vill att man gör när man handlar med kuponger på det sättet så vill man ju inte dra onödig uppmärksamhet genom att handla uppseendeväckande kvantiteter av något, så de flesta köper bara till sig själva. Man kan ju bli portad från matbutiker.
 
Njae, bara sparris i 20 dagar är väl extremt. Det gör nog ingen. Det mesta som går att köpa med kuponger har lång hållbarhet och färskvaror får köpas till ordinarie pris när de behövs. Så hade man fått tag på sparris för 20 dagar hade det antagligen varit 20 burkar med sparris, och det är ju inte orimligt att äta upp på de två-tre år som sparrisburkarna håller sig. Men det finns ett visst mått av begränsat urval såklart, så det gäller att vara kreativ för att kunna äta mycket utav något en period. Dessutom byter de mest hardcore kupongsamlarna kuponger med varandra och får variation på det sättet.
Iom att man utnyttjar kryphål och gör något som affären egentligen inte vill att man gör när man handlar med kuponger på det sättet så vill man ju inte dra onödig uppmärksamhet genom att handla uppseendeväckande kvantiteter av något, så de flesta köper bara till sig själva. Man kan ju bli portad från matbutiker.
Poäng där med hållbarheten. :idea:
Jag köpte tio påsar med ekologisk riven ost förra veckan. För halva priset av oriven oekologisk pga kort datum. Men inte tänker jag mig att de alla ska vara borta ur frysen inom en månad. :angel:
 
Det går ju att få ganska mycket i rabatt med hjälp av kuponger och planerade inköp, men inte i stil med USA. Förut vet jag att folk tom kunde få pengar när de lämnade butiken och en full kundvagn - sånt går inte här, vet dock inte om det är möjligt längre.

Det enda sattet nagon (forr eller nu) skulle kunna fa pengar och ga ut med en full kundvagn ar om man innan handlat dyrare varor och anvant en massa kuponger ... for att lamna tillbaka de varorna och fa tillbaka fullt pris. Det ar mojligt att det gar pa vissa stallen, men det ar helt klart bedrageri och har kan det mycket val foljas upp av polisen.

Kom ihag att TV programmen om kuponger och allt vad det ar ar just ... TV. Det ar inte riktigt eller akta pa nagot satt utan inspelat och klippt for drama for att locka tittare.

Och visst finns det kuponger pa bra ravaror ocksa. Alla butiker kommer ut med en "kupong tidning" en gang i veckan och dar ingar allt fran frukt och gront till kott och fisk ... Problemet ar bara att om man ska tjana nagot pa det kan man inte handla allt pa samma affar ... da de dyrare affarerna (typ whole market och liknande som har allt ekologiskt och farskt) har fantastiska varor till kupong priser varje vecka ... men om man koper allt annat dar ocksa blir det i alla fall ganska dyrt i langden. Fordelen med de affarerna ar att oftast ar kassa personalen tillsagda att ha kuponghafte vid kassan sa om man sjalv inte har kuponger med sig finns det dar och de scannar in en lamplig kupong.


/hastflicka som bor i kupongernas forlovade land, men inte sjalv anvander kuponger/
 
Såg ett program där någon köpte 70 burkar senap:D
Annars så undrar jag vad de äter egentligen? Jag tycker mest de verkar köpa färgglada drickor, färdigmat, tandkräm.
Jag har aldrig sett någon köpa grönsaker/ frukt/ fisk/ kyckling etc.
 
Såg ett program där någon köpte 70 burkar senap:D
Annars så undrar jag vad de äter egentligen? Jag tycker mest de verkar köpa färgglada drickor, färdigmat, tandkräm.
Jag har aldrig sett någon köpa grönsaker/ frukt/ fisk/ kyckling etc.
Det kan bero på att när den mat de köper på vanligt sätt för vanliga priser inte spelats in, eller editerats bort ur den ickedokumentär du tittat på.
 
Det kan bero på att när den mat de köper på vanligt sätt för vanliga priser inte spelats in, eller editerats bort ur den ickedokumentär du tittat på.
Ja det är ju så man tänker.
Men samtidigt ska de alltid prata om att detta är hela deras matbudget och att de inte gör andra inköp.
Men det är väl ljug.
 

Liknande trådar

Äldre Ja,är det så. Mina funderingar grundar sig i högst ovetenskapligt tv-tittande. Jag gillar matlagning och tittar gärna på...
2
Svar
35
· Visningar
2 685
Senast: Mim
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Jag är ju sjuuk, och har tittat på nästan vad skit som helst på TV, inkl 'Mannen som talar med hundar' som jag normalt inte kikar på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 056
Senast: Teah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp